annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8712 - 12/01/2010 12:38 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: Hanskrist]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Kære Hanskrist.

Fjing fjong og ding dong.

Hvis dine overbevisninger giver mening for dig, og de giver dig det du føler du har behov for, ja, så bare gi den gas, Hanskrist.

Jeg synes nu det er meget dejligt at være fredfyldt. Men nu er jeg jo også en EKIM´sk new age nyreligiøs fyr med humørsvingninger ud i det depressive med tendens til stofskiftesygdomme. yeah

Ha en stresset og frustreret dag, kære Hanskrist. blinker

Kærligst Jan.





Top Svar Citer
#8713 - 12/01/2010 14:23 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: serotonin]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ha en stresset og frustreret dag, kære Hanskrist.

Tak skal du ha Jan Sero, bedre hilsen ka du ikke gi mig.

Må du hvile i fred!

Jeg har været ude og fotografere Limfjorden og min løberute og Lindholm Å der er frosset til, og jeg kom til at fryse og kunne mærke at nu gjaldt det om at komme hjemad. Da jeg endelig nåede hjem og indenfor i varmen, belønnede jeg mig selv med en skøn frokost. Coca Cola, tun og blødkogt æg blandt andet og nu te og kanelsnegl. Hjernen har allerede belønnet mig med en betragtelig frigørelse af endorfiner. Dejlig fornemmelse af at få sulten stillet og være inde i varmen med god musik ud af højtaleren. Men om en times tid vil jeg være rastløs og frustreret og en søgende adfærd vil dukke op, hvorfor jeg vil løbe mine 15 km og så vil jeg endnu engang glæde mig til at komme hjem og indendøre i varmen. Og hjernen vil for 3. gang (nemlig var jeg også på en længere vandretur i morges) belønne mig med frigørelse af betydelige mængder endorfiner, når jeg træder indendøre i varmen efter den lange løbetur. Efter aftensmaden vil jeg puste min Gymnastikbold op (85 cm), som jeg lige har købt i Aldi til 50 kroner og jeg vil lege på den mens jeg ser nyheder og deadline. Og så vil jeg gå i seng og søvnen, den milde amme, vil belønne min trætte krop ved at sende væksthormoner ud i blodbanen til restitution af HansKrist så han ka stå frisk op og klar til at tæske Kræn-p, Michael og Serotonin i morgen. Forstyrre deres forfængelige ro og fred i sindet og navlebeskuelse og falske narcissistiske neurotiske Selv.

mange kærlige hilsner Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8714 - 12/01/2010 15:17 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: Hanskrist]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej igen Hanskrist.

Det lyder som om du virkelig trives, min ven, og det glæder mig. Vi gør nu en gang tingene på den måde vi oplever virker bedst for vores sind og krop, ik. smiler

Jeg behøves nu ikke at løbe så langt for at frigøre endorfiner, det kommer helt af sig selv som du beskriver i dit udemærket indlæg i tråden "har du erfaringer med meditation". Der ser jeg ingen forskel mellem min tankegang og din, kære Hankrist. smiler

Når jeg bliver rastløs og frustreret tager jeg blot nogle dybe vejtrækninger og beder Gud om hjælp til at føle mig frisk, nærværende og glad, og svaret kommer så tydeligt som jeg er villig til at lytte. Så behøves jeg ikke have så meget struktur og kontrol i mit liv, men blot lytte og følge den inspiration som kommer fra Ånden. Og så behøves jeg egentligt heller ikke blive frustreret eller rastløs. Det sker kun når jeg glemmer at lytte og føle mig fri. Er det denne frihed i Kristus du mener? smiler

Kærligst Jan.



Top Svar Citer
#8733 - 13/01/2010 17:11 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: serotonin]
Thomas
Uregistreret

Kære Serotonin,

Du skriver, at I bekriger hinanden med jeres ego. Men nøglen er netop at opgive egenbegæret. At forkynde Guds ord er en uselvisk handling. Ellers handler man for sig selv og ikke for Gud eller andre.

”Den største blandt jer skal være jeres tjener. Den, der ophøjer sig selv, skal ydmyges, og den, der ydmyger sig selv, skal ophøjes.”
(Matthæus 23, 11-12)

Venlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk