annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8687 - 10/01/2010 19:34 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: serotonin]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Citat:
Men det kan være svært at acceptere for det sind som tror det via intellektet er Gud.


Kære Jan, nogle gange får jeg altså lyst til at slå dig oven i hovedet smiler

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#8688 - 10/01/2010 20:37 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: ALH]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Kære søde Anne.

Det lyder da spændende. smiler

Det gør nok heller ikke nogen stor skade, for der er ikke så meget derinde. bank

Ps. Så kan vi drikke en smoothie bagefter og grine lidt af hvor fjollet det lød da du slog mig oven i hovedet. griner

Top Svar Citer
#8689 - 10/01/2010 20:37 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: Hanskrist]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Bøvl.

Det, som er, er bevægelse.

Alting er i konstant bevægelse og det er denne bevægelse der ER.

Evindelig omskiftelig i sin uomskiftelighed.

Alting bevæger sig konstant. Vores meninger, holdninger, synspunkter. Vore indbyrdes forhold.

I det hele taget modsiger du dig selv, for er der noget der ER, sådan som du opfatter det, så er det da din egen mening.

Den ER - ikke udsat for omskiftelighed. Evindeligt og evigt ER - den den samme.
Top Svar Citer
#8690 - 10/01/2010 22:09 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: serotonin]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Nu har jeg jo ikke sagt, hvad jeg vil slå dig oven i hovedet med engel engel Måske skulle jeg søge Føtex i morgen og finde et eller andet EKIMSK - så kan jeg slå dig med en håndfuld mirakler, og når vi er færdige, opdager du, at EKIM blot var en drøm, men smoothien var en virkelighed smiler

Når det er sagt, håber jeg, at du har det godt, Jan. Jeg kunne nok slet ikke finde ud af at slå i den forstand. Tror kun jeg har gjort det én gang i mit liv (som barn). Der blev jeg så forbløffet, at hende det gik ud over vist ikke tog det så alvorligt, og en anden gang, hvor vi blev uvenner, og jeg skulle sige noget igen, kaldte jeg hende en, rødbede. Sådan kan konflikter hurtigt blive vendt til noget sjovt vred
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#8691 - 10/01/2010 22:29 Re: Red Solsorten og andre end dig selv [Re: Arne Thomsen]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej Arne

Citat:
Det er naturligvis enhvers gode ret at anse mennesket på denne klode som universets herrefolk - eller måske bare denne klodes herrefolk (så blæse være med resten af universet, det er jo alligevel så langt væk )



- Hmmm..

Iøvrigt forstår jeg ikke helt din betoning. Der er vel ikke nogen af os, der tager noget fra dig eller andre, der ønsker at kunne udøve ydmyghed over for denne verdens hellige univers ? cool Pointen er, at mennesket er sat på en jord, som Gud eller det guddommelige ikke bare kan styre, mens vi beundrer, at der er noget, som er større end os, stort nok til at forvalte det hele omkring os. Sådan foregår livet vel ikke, hvis vi anvender et realistisk blik? F.eks. er en af vores kære meddebattører vel et glimrende eksempel på det at forvalte noget i og med, at han gennem et langt voksenliv har skullet forvalte (administrere/bestyre på en fornuftig måde) en gård med alt, hvad der hører til det samt en række erhvervsmæssige sager qua sine juridiske evner. Jeg anvender altså ikke ordet 'forvalte' som en emfatisk form af at ville herske som overherre over naturen og andet liv. Det lyder på mig som om, at det er i den retning, at du har villet bruge mit udsagn om at forvalte - og det ud fra en kontekst, hvor jeg egentlig bare gav udtryk for min holdning til (min medfølelse og repsekt) naturen omkring os.

Citat:
Jeg ser også at Anne - med Løgstrup i hånden - beskæftiger sig med forholdet mellem mennesker (hvad jeg meget sympatiserer med - uden at gå i detaljer her), men ikke med forholdet mellem mennesker og den øvrige natur.



- Det har slet ikke været min hensigt at rejse en debat om forholdet mellem mennesker og naturen i universel forstand. Jeg udtrykte mig om solsorten og andet fugleliv, som vel også er en del af vores natur. I tillæg hertil har jeg i korte vendinger været inde omkring det, at vi har et ansvar over for skabningen, som også inkluderer naturen. Men jeg kan godt se - især med Hanskrist's indlæg og din og Kræn-Ps svar herpå - at debatten nok har udviklet sig til at handle om kristendommens livssyn.

Michael rejste en udmærket tråd, som du var den første til at være kritisk over for (efterfulgt af Hanskrist) - men lur mig om ikke sætningen om, at vi aldrig har at gøre med en lille solsort uden, at vi holder noget af dens liv i vore hænder, får dig til fortsat at fodre de små pipper smiler

Mvh
Anne

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Nyheder fra Religion.dk