annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 192 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8246 - 04/12/2009 16:43 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Det er da helt ufatteligt!!! Hvorfor lyver du om det, jeg har skrevet??? Du vender det lige 180 grader inde i hovedet, og så buldrer du videre. Kan du ikke bære, at du ganske enkelt ikke har ret?

Du skrev:
"den katolske kirke har tilsyneladende uanede pengesummer til at gøre "godt" med, de lever helt efter biblens bud !!!"

Hvortil jeg svarede:
- Nej, det gør de netop ikke, hvis de har uanede pengesummer. Salige er de fattige, og bekymr jer end ikke om mad og klæder...

De lever IKKE efter biblen, som jeg skriver. Men nu skriver du sgu:

"der faldt du så igennem!!
Den katolske kirke er vist fjernt fra biblens bud og levemåde, har umådelige rigdomme, store paladser, kirker udsmykkede som bordeller, præster der vralter rundt i kæmpe kostumer o.s.v."

- Så hvad katten er det for noget vrøvl, at jeg faldt igennem??? Vi er jo netop enige om, at de IKKE lever efter biblen. Du kan derfor ikke slå biblen og pavevældet i hartkorn og mene, at en kritik af det ene, automatisk også er en kritik af det andet.

- Nu må du altså lære at skelne.
Top Svar Citer
#8247 - 04/12/2009 17:00 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
I din iver efter at "pille" mig ned, læser du ikke hvad jeg skriver, hvad skal jeg dog stille op med dig T....., du vil have ret, ellers teer du dig som en uvorn knægt.
Jeg skrev at det var sarkastisk ment, men den fes ikke ind, der er vist ved at være formeget spam (jesus) på "harddisken". prøv med et antispam program.

Og det ser ud til at du er helt vild med at debattere det uvæsentlige, istedet for det alvorlige i det jeg skrev.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8249 - 04/12/2009 17:09 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Respekter venligst, at jeg har valgt at være anonym. Og respekter venligst også denne "Thomas'", når han ikke engang er her.

Hvis du mener det sarkastisk, at pavevældet følger biblens ord, så er du ikke langt fra den konklusion, som jeg har forsøgt at lede dig hen mod igennem mange dage nu; at du ikke blindt skal associere pavevældets overtrædelser med biblen og Jesus. Dét er faktisk temmeligt væsentligt, når man tænker på, hvordan du skriver, at alle religiøse er uintelligente, og alt det andet grimme du skriver om "Jesus", "Gud" og "Helligånden".
Top Svar Citer
#8274 - 05/12/2009 10:49 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
"De lever helt efter biblens bud" det var det jeg mente var sarkastisk ment, jeg mente selvfølgelig det modsatte, hvor svært kan det værre, så nu er det klippet ud i pap, så alle kan forstå det.

Hvad skriver jeg grimt om gud, Jesus og helligånden?? gud er selv skyld i hvad jeg skriver om den, jeg har læst gt også, så alt er ikke så rosenrødt og Jesus er jo bare en sagnfigur, som ingen kender til, det er kun noget de tror, helligånden ja hvad skal man sige, det er bare for åndet, man tilbeder 3 "guder" men ingen er helt sikker på det, kun muslimerne, der siger det er flerguderi uh da da.
Jeg har så valgt at grine og gøre nar af det hele, selvom meget af det der sker indenfor de religiøse rækker, er dybt tragisk og umenneskeligt.

Og sålænge jeg er tvangsindlagt til at deltage i betalingen af lønninger og pensioner til kirkens håndlangere, samt sålænge der sker overgreb på uskyldige og sålænge vi skal leve med en muslimsk trussel hængende over hovederne, blir det sådant.





Redigeret af treram (05/12/2009 10:50)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8277 - 05/12/2009 11:56 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Tillad en replik fra sidelinjen.

Citat:
"Jesus er jo bare en sagnfigur, som ingen kender til, det er kun noget de tror -"

skriver du, og du har jo nok megen ret i, at den historiske viden om mennesket Jesus fra Nazaret er forsvindende lille.

Men om budskabet kommer i form af en sagnfigur (Moses, som han er beskrevet i Bibelen, er, så vidt jeg ved, også meget muligt en sagnfigur) - eller det kommer f.eks. gennem stor kunst - eller på andre måder - finder jeg mindre væsentligt.

Det er budskabet, og ikke personen, det handler om, vil jeg mene smiler

Og hvad man så synes om budskabet - ja dér skal det ene vel ikke ha' lov at dominere det andet - hverken den ene eller den anden vej bank

Angående statsskattens tvangsudskrivning af løn til præster i vores "statsreligion", dér kan jeg kun give dig fuldstændig ret.
Det er uhyrligt - synes også jeg cool

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (05/12/2009 11:56)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Studerende i kæmpe demonstration mod pr..
24/04/2024 04:30
Senatet vil sætte stopper for TikTok i ..
24/04/2024 04:29
Skolelærere i Tennessee må nu bære sk..
24/04/2024 03:06
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Nyheder fra Religion.dk