annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 24 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8252 - 04/12/2009 17:57 Re: LÆNGSEL [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du er anonym, ikke?

og anonym har tit givet udtryk for disse tanker.

Det ene øjeblik skriver du noget og så det næste øjeblik noget helt andet anonym.

Ved du selv hvad du mener anonym???

Du skifter/skrifter tit mening, så man kunne tro du lider alvorlig under en form for personlighedsspaltning. Du må lære at stå til regnskab for hvad du skriver anonym.

Kære anonym jeg aner ikke hvordan du vil komme ud af dine mange skiftende meninger. Har du selv en ide?

mvh Hanskrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8253 - 04/12/2009 18:19 Re: LÆNGSEL [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hey,

Dine luner, dit vægelsind og dine humørsvingninger dem har du stadig Arne tosset , hvilket jeg også regnede med, hvorfor når jeg svarer dig, jeg ikke nødvendigvis forventer at du læser mig, men jeg skriver for en eventuel 3. part, der gerne skulle få øje på et alternativ til din tendentiøse forstålse af Gudsbegrebet som en projektion. Hvordan det lykkes dig at gøre Jesu Gud Far til noget "kosmisk naturligt og udifferentieret diffust noget" er lidt af et kunstgreb fra din side, men du er ikke ene om gerne at ville flytte Gud ud af, eller projicere Gud ud af, Jeg-heden, nærheden og ud i "det" udifferentierede og diffuse, den stumme og dumme "det" natur. Hvis Gud skal være i "det" da er vi ikke skabte i Guds billede og Ordet/sproget har ikke den skabende rolle den har i GT og NT. Hvis du vil ha Gud placeret i "det" så er kristendommen et rigtig dårlig valg for dig, ja det dårligst tænkende valg.

Klogt valg af dig ikke at læse resten af mit indlæg. Men det glæder mig at læse dine indlæg i forbindelse med din debat med Anne, så på den måde får jeg alligevel luret dig af og hvad du står for, hvorimod vi kristne står i jeg-hed og personhed med Ham Kristus. Vi lever nemlig ikke uden Guds Ord og billede. Vi lever ikke i "det", det stumme og dumme, udifferentierede og diffuse.

mvh Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8254 - 04/12/2009 19:03 Re: LÆNGSEL [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist (som du jo tillader dig at kalde dig).

Du skriver:

Citat:
"Dine luner, dit vægelsind og dine humørsvingninger dem har du stadig Arne -"

Nu bliver du jo personligt angribende ("manden i stedet for bolden"), og derved diskvalificerer du, i mine øjne, dig selv totalt.

Du er selvfølgelig i din gode ret til at have din "Paulus-Kristologi" - lige som jeg er i min gode ret til at have min fast forankrede oplevelse af det hellige - og jeg vil derfor ikke være hånlig (medmindre der er tale om overgreb og misbrug) overfor hverken diverse lutheranere, katolikker, almindelige danske folkekirkepræster, ortodoks kristne, muslimer, hinduer, buddhister ateister, agnostikere - ja selv ikke overfor dig smiler

Men jeg gider ikke at spilde mere tid på at debattere med dig.

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (04/12/2009 19:05)
Top Svar Citer
#8255 - 04/12/2009 19:35 Re: LÆNGSEL [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hey Arne,,, det er den samme gamle historie om igen,

Du ser splinten i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget.


Du skriver nu:

og jeg vil derfor ikke være hånlig

Dette skrev du jo bare et par omgange for sent, du begyndte med at gå efter manden, du skrev:

Har man hørt magen!

Jeg gider ikke at læse resten
trist

Jeg husker kun alt for godt at det er sådan du også tidligere har boycottet mig. Men det ka jeg nu sagtens leve med, for vi debattører er jo så forskellige og vi kender jo hinanden efterhånden og der er ikke noget der kan forstyrre mit engagement og min glæde ved at debattere, ej heller dette at blive boycottet af dig Arne, det var faktisk hvad jeg regnede med ville ske før eller siden.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er her for at stille et stærkt alternativ op, sådan har det været siden dag 1 i 2003. Jeg ønsker at stille et stærkt alternativ op til den måde vi almindeligvis bliver præsenteret for kristendommen og Gudsbegrebet her.

Lykkes det mig at stille dette alternativ op, da opstår der en ny valgmulighed. Og det er dette jeg gerne vil frem til, et reelt alternativ.

mange kærlige hilsner Hanskrist.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#8256 - 04/12/2009 20:50 Re: LÆNGSEL [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Det, du har opfattet som hån fra min side, var dyb forargelse over, at du "sætter Gud på plads"
Citat:
"- trækker Gud ind på den bane eller banehalvdel hvor Gud hører hjemme,-"

"hvor Gud hører hjemme"!!!

Det er for mig den rene blasfemi, gudsbespottelse, endda af værste skuffe.

Men jeg skulle nok ikke have skrevet "gider ikke" til dig, når det mere korrekte egentlig var "kan ikke holde ud" o.s.v.

Forskellen på dig og mig er jo ganske klart, at jeg forholdet mig til indholdet af, hvad du skriver - ikke til dig som person.

For dit vedkommende ser det ud til at være omvendt.
Du fyrer dine fordomme af om mig, som person - samtidig med at du fremfører dine meninger som selveste den skinbarlige sandhed bank

Som om jeg, som person, overhovedet kan have nogen interesse for nogen i denne sammenhæng - eller du for den sags skyld.

Dermed har du - i mine øjne - diskvalificeret dig selv så grundigt - at jeg ikke vil debattere mere med dig.

Håber, du nu forstår det blinker

- og hvis ikke, får du ingen hjælp af mig cool

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (04/12/2009 20:50)
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 24 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk