annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8594 - 27/12/2009 21:29 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Treram og andre,

Kristus' andet komme vil ikke være skjult, men være over jorden som lynet, der lyser fra øst til vest.

Dengang han var i kødet, var han skjult for de vise og forstandige, som ikke havde taget Guds lære og lov til hjertet. De udøvede procedurer og ceremonier frem for en decideret stræben efter at lade ægte kærlighed gribe hjertet og blomstre i det. De gav tiende af mynte, dild og kommen, men forkastede det, der havde større vægt, ret, barmhjertighed og troskab.

Jesus kom og fuldkommede loven og talte med en kraft, der afslørede kærligheden som lovens opfyldelse, hos enhver der havde ører at høre med.

...De religiøse kendte ikke den sande natur hos den ydmyge mand, som dag efter dag underviste folket og inderligt håbede, at nogle ville tro ham, tro ham som var udsendt af Gud og vidnede om sandheden...

I dag er det hele også meget procedure-orienteret og ceremonielt for mange religiøse og i mange kirker. Jeg så godt det klip med paven, der kom med sin sædvanlige guldhat og sit scepter i hånden. Ikke længe efter stod han ved en udsmykning af det rigeste guld. Hvor kunne den rigdom være brugt bedre... vi mennesker går alt for meget op i det ydre syn - vi klæder os udvordes, men glemmer det indvendige.

Derfor siger jeg: Våg, og lad ham ikke finde jer sovende. Kæmp for at komme gennem den snævre port. Den, der har hans bud og holder dem, han er den, der elsker ham - det er en kærlighed og en samhørighed, der varer til evigt liv.

Venlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8595 - 28/12/2009 17:31 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: Anonym]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej treram

Du kommer nogle gange med nogle sjove betragtninger som f.eks. denne:

"Man kan så undres over at teologer ønsker at se en Kristi i live, hvis denne Kristi vågnede op igen, selvom han er blevet fortæret ivrigt af ethver troende menneske, ville de nok ikke kunne genkende ham igen, så det står enhver frit for at påstå de er den genfødte Kristi, bare de har læst godt på lektien, verden vil bedrages og det bliver den."

- Nu er Kristus jo faktisk i live; det er da i hvert fald en væsentlig pointe i kristendommen og netop derfor, at kristendommen adskiller sig fra jødedommen og islam, hvor Jesus er en død profet frem for at være den levende Guds Søn.

Om Kristus kan genkendes, når/hvis han kommmer igen, er ikke noget, der bekymrer mig. Der er så meget lort og bedrag i denne verden, så jeg kan ikke se nogen grund til at forarges over en forventning om Kristi genkomst - men den skal ikke være vores fokus i verdslige spørgsmål, som vi f.eks. ser det hos jehovas vidnerne.. Gud må, ifølge min tro, åbenbare sig sådan, som det er bedst for os alle.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#8596 - 28/12/2009 20:28 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: ALH]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Anne.

Nu er jeg ikke eller overhovedet ikke spor spirituel, hvilket nok kan ses ud af mine "barnlige" udtalelser-meninger, men du skriver: at Kristus jo faktisk er i live, og senere: om Kristus kan genkendes, når/hvis han kommer igen, ikke er noget der bekymrer dig, altså han er i live ingen har bare ikke kunne genkende ham.
Og nu bliver han pludselig til gud, som iflg, din tro, må åbnbare sig sådan, som det er bedst for os alle.

Thomas mener han vil komme som et lyn der flænger fra øst mod vest, jo der er sandelig mange meninger om hvad der vil ske, jeg holder spændt vejret, men kommer nok ikke i betragtning, jeg mangler tilsyneladende en spirituel sans- når nu Jesus er den levende guds søn-også, du milde Moses det er ski svært at være med i vognen hos de troende, måske jeg skulle have lyttet med i religionstimerne, istedet for at tegne flyvemaskiner.





Redigeret af treram (28/12/2009 20:29)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8598 - 29/12/2009 00:31 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: treram]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej treram

Den her er altså dine ord og ikke mine: "altså han er i live ingen har bare ikke kunne genkende ham."

- Jo, han er netop genkendt i begivenheden Jesus som Kristus, som er det NT vidner om jfr. Peters bekendelse og det, at hvert evangelium og brev faktisk - trods teksternes indbyrdes forskellighed - bekender, at Jesus er Kristus. Du finder også et par tilsynekomsthistorier i NT f.eks. beretningen om Maria ved graven med den opstandne Kristus, hvor hun udbryder "Rabbuni" (Joh 20,16), og da de to disciple følges med Kristus på vandringen til Emmaus, men først genkender ham, da han bryder brødet (Luk. 24).

Hvad er det egentlig med dig og de papirflyvere eller rigtig flyvere?

Mvh
Anne smiler
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#8599 - 29/12/2009 01:22 Re: Afsløring af den katolske kirke. [Re: ALH]
Thomas
Uregistreret

Kære Treram,

Du undrer dig over, hvorfor du og andre ikke kan få øje på Kristus, når han dog lever. Men Guds Rige er ikke et, du kan pege på og sige: "Der er det". Det er indeni de troendes hjerter og spredt ud over jorden, hvor de troende drives af Ånden i deres arbejde.

Venlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk