annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6884 - 21/04/2009 23:35 De kristne vil forbyde nøgenbadning
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Sakset fra DR nyheder.

De kristne vil forbyde nøgenbadning

«Kristendemokraterne vil ikke se badegæster på stranden, som Gud har skabt dem. De skal have badetøj på. Nøgenbadning skal være forbudt på offentlig strand.»

Jeg synes det er et fornuftigt forslag. Hvorfor skal offentlige strande oversvømmes af mennesker der render rundt i "fødselsdagsdragten"? Lad os få noget anstændighed tilbage, tak!
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#6886 - 22/04/2009 08:04 Re: De kristne vil forbyde nøgenbadning [Re: Admin]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Peter.

Nu må du ikke gå helt i coma over de stakler der vil bade med rumpen og babserne bare, det kan vel ses som en slags protest nærmest, at nogle ønsker at bade nøgne, at man så kalder det for uterligt, er at skyde meget over målet.

At kalde vore kroppe for grimme, er vel at underkende sin "skabers" evne til at skabe en krop der må ses. For der står vel intet sted i biblen at den ikke må ses i sin fulde udstrækning.

Det er nu ikke kun de kristne der har et begrænset syn på hvad der er pænt, muslimer bader gerne med alt tøjet på, mens kinesere, japanesere og thaier bader med både brystholdere, bluser og halvlange bukser, her taler jeg så kun om kvinderne.

Indiske hellige mænd bader gerne helt nøgne i bl.a.Ganges.

Nu vil jeg ikke sige at jeg ønsker at bade nøgent på en offentlig strand, men før i tiden da jeg havde en stor indendørs svimmingpool badede vi altid uden tøjstykker og børnenes venner kom og badede på samme måde uden at det kunne kaldes uterligt.
Et naturligt syn på menneskekroppen er ikke noget der tiltaler de troende, de har en eller anden uanstændig mystisk binding, de ikke kan komme af med.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6894 - 22/04/2009 23:36 Re: De kristne vil forbyde nøgenbadning [Re: treram]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Kære Treram

Jeg ved ikke om mit syn på menneskekroppen er unaturligt, sådan opfatter jeg det nu ikke. Jeg mener det burde handle om hensynet til andre.

Her på solskinsøen oplever vi, at nogle af vores tyske turister går rundt nøgne på stranden og når de skal op i kiosken og handle is, og man kan godt fornemme forlegenheden fra folk og især børn. Det virker som om nogle blot er nøgne for at vise sig frem.

For at undgå misforståelser, synes jeg det ville være passende, ikke at nøgenbade på stranden.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#6897 - 23/04/2009 08:21 Re: De kristne vil forbyde nøgenbadning [Re: Admin]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Peter.

Jeg kan da godt følge dig i dine betragtninger om nøgenhed, det er virkeligt upassende at gå shopping i adamskostume og hvis man vil nøgenbade kan det også gøres med mere "elegance".

Nu tror jeg det mest er mænd der ikke er så velsete nøgne, fordi kvinder er naturligt mere diskrete, deres køn er ikke så synligt som mandens og deres bryster har vi vel vænnet os til??.

Jeg drømmer af og til jeg går shopping eller til fest og har glemt at tage bukser på, meget ubehageligt, gu ved hvorfor man drømmer sådan noget??.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7622 - 17/10/2009 21:56 Re: De kristne vil forbyde nøgenbadning [Re: Admin]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien
Hej arentzen!

Du tilslutter dig de kristeliges forbud mod nøgenbadning:

Citat:
Jeg synes det er et fonuftigt forslag. Hvorfor skal offentlige strande oversvømmes af mennesker der render rundt i "fødselsdagsdragten"? Lad os få noget anstændighed tilbage, tak!


Ville det ikke være mere passende at forbyde kristne fundamentalister og andre hysterikere adgang til vore badestrande?

Og hvis de kristne absolut vil bade, så må det anstændigvis ske hjemme i badekarret, alene og iført fuld mondering, så de ikke bliver ophidsede over deres egen uanstændige nøgenhed.

Det lyder som en dødsrallen fra Kristendemokraterne der vel blot kan samle stemmer fra den uddøende art som Matadorens indremissionske moster Anna var et udmærket snerpet eksempel på.

Hilsen

Ipso Facto pifter



Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk