annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15655816
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379948
Et andet syn 1989363
Jesu ord 1522370
Åndelig Føde 1513757
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 382 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7508 - 20/09/2009 16:22 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Jeg har ikke opgivet ævred. Men hvad skal man dog svare til dine utallige påstande?

Først sammenligner du dem, der kalder sig kristne med kristendommens skrifter. Det samme gør du med muslimerne. Helt ærligt: Hvor er din stringens dog blevet af i din tænkning... :-D

Jeg skal da ikke læse to gigant-bøger, for at se om du har ret. Hvis du mener at have ret, så må du da selv fremføre dine synspunkter.
Top Svar Citer
#7513 - 21/09/2009 19:31 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Ærlig talt, jeg troede du kendte bare lidt til biblen, men der tog jeg så fejl,og læser du den med skyklapper som de troende plejer, så er det skrevne åh så "kærligt", koranens mange horrible historier, har en debattør Bogger beskrevet indgående mange gange, både på Religion.dk og her, men det er så gået dit hoved forbi.

Og vil man ikke gøre et lille arbejde for at sætte sig ind i det der diskuteres, så er det svært at komme videre.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7517 - 23/09/2009 00:37 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Det er da dig, der er totalt unuanceret, ved at slå alle religiøse sammen til én grim masse. Du ser ud på verden med skyklapper og lægger slet ikke mærke til, at de fortolker teksterne forskelligt, lever forskelligt, tror forskelligt, handler forskelligt, har hjertet fuld af noget forskelligt. Alt er bare "dumt og ækelt" for dig. Prøv at vende blikket ind ad - så kan vi måske undgå at høre din projiceringer.
Top Svar Citer
#7521 - 23/09/2009 16:00 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Det er ikke mig der slår de religiøse sammen til en grim masse, de er kun nogle stakkels ofre, jeg slår religionerne og deres håndlangere sammen til en grim masse, det er trods alt en vis forskel.

Det er sjovt, at du kan udtale, at jeg ser ud på verden med skyklapper og ikke lægger mærke til forskelle i verden, jeg har "levet" under Ku Klux Klan, jeg har levet "under" Buddha, jeg har boet hos Borneo´s hovedjægere, jeg har rejst i utal af lande og her mener jeg ikke på charterferier, jeg har været IM gift, katolsk gift og nu buddhistisk gift, så jeg har vist nok mere fornemmelse af hvad der rører sig, end de fleste har, men ingen religion og dens håndlangere har imponeret mig overhovedet-tværtimod.

Men noget der imponerer mig er bl.a.den egyptiske kultur, der har rødder århundrede længere tilbage end år 0, den har velbevarede dokumenterede skrifter, der kan læses, hvilket du ikke kan sige om år 0 jubelnarren Jesus, der findes intet dokumenterbart overhovedet, bare skrøner så det batter.



Redigeret af treram (23/09/2009 16:04)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7522 - 23/09/2009 20:16 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg er lige kommet hjem fra min elskede græske neoklassicistiske refugie-ø, hvor forfulgte kristne i slutningen af 1800-tallet og begyndelsen af 1900-tallet kunne overleve på basis af en diplomatisk overenskomst mellem det herskende muslimske Tyrkiet og det ortodoks kristne Symi (som denne ø hedder).

Det næststørste kloster bærer navnet, Roukouniótis, der er tyrkisk og betyder: Fred - et eksempel på gensidig respekt mellem religioner, mens det største kloster har et navn, der fører tilbage til havets førkristne gud: Poseidon (udtales Posidón på græsk - så kan man bedre mærke hans kræfter smiler ).

Jeg besøgte jo ham der, Jesus, oppe på bjergets top - hvem Fanden han så er smiler

Og dét, jeg lærte endnu tydeligere end før, var, at personen, Jesus Kristus, egentlig ikke er særlig væsentlig, men at idéen om et menneske med guddommelige egenskaber derimod er.

Faktisk kan man sige, mener jeg, at Fader, Søn og Helligånd - samt hele teologien - er som kulisserne til et teaterstykke.
Det er ikke kulisserne, det handler om, men derimod handlingen, forsøget på at sige sandheden, på samme måde som et teaterstykke kan gøre det - eller et eventyr.
Kulisserne er jo bare, for at stykket kan have et sted at udspille sig - ligesom Torneroses slot.

Hvad jeg lærte denne gang er: Søg harmoni vi mennesker imellem, søg harmoni vi mennesker med kloden - og søg harmoni vi mennesker med os selv.

Det er så min inspiration nu.
Det er for mig vigtigere end råddenskab i religioner (og i ensidig ateisme).

Men enhver har jo heldigvis sin frihed til at prioritere smiler

M.v.h. Arne yeah


Redigeret af Arne Thomsen (23/09/2009 20:18)
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk