annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7443 - 30/08/2009 15:49 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Desværre kan jeg ikke fremtrylle de sider fra bl.a. Bangkok Post og The Nation, hvor der var nogle uhyggelige historier sidste år og da du jo ikke tror på hvad jeg fortæller dig, vil det nærmest være spildt arbejde.

Meget kan dog endnu læses, hvis man ellers er i stand til at følge historierne, bl.a.om hvordan 78 muslimer blev kvalte da de efter en skydekamp ved en moske i sydthailand, blev taget tilfange med ca.1200 andre, de skulle så transporteres til en fangelejr et stykke væk, de blev gennet ind i 12 lastbiler, mærkeligt nok døde de der lå nederst i bunken, ialt 78 muslimer.

En anden historie var at en munk havde forbrudt sig mod 2 14 års piger der kom i et tempel for at få noget hjælp, de blev voldtaget af munken, men munken gik fri og pigerne blev anklaget for at have vildledt munken.

I et nonnetempel blev en novice placeret nede i en septitank med lort til halsen, hun skulle stå der i 8 timer som straf fordi hun ikke havde opført sig ordentligt, hun sank om af udmattelse og døde kvalt i lort, inden de 8 timer var gået.

En af de øverste munke i Thailand, kunne ikke gøre rede for hvor flere mill.thaibaht, som han skulle forvalte, var forsvundet, da han var gammel, skete der ham ikke noget andet end at han ikke fik lov at forvalte mere.

I 2004 lavede den daværende enerådende premierminister Thaksin et lov, der gav politiet ret til at skyde folk der solgte narkotika, dette udartede sig til et blodbad hvor ca.2500 mænd, kvinder og børn blev skudt uden rettergang
igennem 1 1/2 år, politiet som også var indblandet i narkotika handlen, skyndte sig at skyde alle de havde samarbejdet med, for ikke selv at komme i klemme, hvis nogen kunne nå at sladre, der røg så lidt kvinder, børn og andre der bare var lige i nærheden med.

Dette er selvfølgelig ikke buddhas lære, men det viser blot hvordan de endog meget troende tager læren "højtidigt".



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7445 - 30/08/2009 16:07 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Desværre kan jeg ikke fremtrylle de sider fra bl.a. Bangkok Post og The Nation, hvor der var nogle uhyggelige historier sidste år og da du jo ikke tror på hvad jeg fortæller dig, vil det nærmest være spildt arbejde."

- ...du mener vel tro på, at alle præster er nogle sataner...!?

- Nej, dine generaliseringer og dit andet ukritiske gøgl, dét giver jeg ikke meget for. Aller mindst dit had til mennesker, der ikke køber dit verdensbillede...

- Jeg synes, at dine historier vidner om de skrækkelige ting, som mennesker kan finde på - ja, også religiøse personer - men det vidner ikke om religionernes essens, som de findes i deres oprindelige skrifter. I hvert fald næppe buddhismens skrifter.

- Men hvis du finder nogle skrifter af buddhismen, der forklarer, at munke skal voldtage små piger, så citér dem endelig... Ellers må du vist lige tage dig lidt sammen med dine konklusioner og dit had.
Top Svar Citer
#7447 - 31/08/2009 04:26 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej..

Det er usmart på en debat at opfinde citater, og derefter besvare dem - den slags skaber kommunikations- og forståelsesproblemer!

mvh
Simon
Top Svar Citer
#7450 - 31/08/2009 18:40 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hvis du læste hvad jeg skrev, men du har åbenbart skyklapper på, jeg skrev; dette er selfølgelig ikke Buddhas lære.

Nu skrev jeg ikke at alle præster er nogle sataner, men at jeg foragter dem og deres lige, det går vel lige op, når præsterne i deres gudehuse kalder ikke troende for tåber.

Og nu bliver ateister sammenlignet med nynazister, jamen er det ikke herligt, jeg kan ikke lige se ligheden, men mere tænke mig at de troende er at sammenligne, med deres enfoldige tro på deres der führer.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7466 - 06/09/2009 00:42 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Nu skrev jeg ikke at alle præster er nogle sataner, men at jeg foragter dem og deres lige, det går vel lige op, når præsterne i deres gudehuse kalder ikke troende for tåber."

- Jamen gør alle præster da det??

"Og nu bliver ateister sammenlignet med nynazister"

- Det er vist dig, der sammenligner alle religiøse mennesker med alverdens afskum. Tag lige og tjek dit billede i spejlet, før du fyrer løs med mundtøjet. Din tandkød fiser ad helvedes til.

:-D
Top Svar Citer
Array
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk