annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 199 gæster og 190 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7434 - 30/08/2009 12:26 Præster der lyver
Pernille
Uregistreret

Per Ramsdal har løget i medierne om politiets aktion i Brorsons Kirke.

Politiet har nu offentliggjort en video der viser aktionen fra start til slut. Videoen viser hvordan politiet iført skjorter stille og roligt går ind i kirken. Først efter 40 minutter hvor Irakerne angriber politiet med kasteskyts vælger politiet at beskytte sig bedre mod de aggressive udlændinge. Præstens version er nu en dokumenteret lægn. Filmen kan ses på næsten alle medier i dag, fra TV2, til BT-hjemmeside og EB.dk

Hvad skal der ske med en præst der lyver. Kan man afksedige ham, som resultat af hans løgne og det store bedrag. Han har trods alt ført en stor del af befolkningen bag lyset.
Top Svar Citer
#7436 - 30/08/2009 13:06 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Ja det viser blot hvordan præsterne stadigvæk prøver at fremture med usandheder for at få deres vrangsforestillinger igennem,

Utroligt at den almene befolkning falder under for dette, politiet gør bare deres arbejde og burde understøttes noget mere, istedet for stadig at blive kritiseret for hvert et tiltag de gør for at forbedre forholdene for os alle.

Og den løgnagtige præst , får sikkert lov til at forrette sine løgne fremover, han vil sikkert stadig kræve at politiet skal betale regningen for muslimernes ødelæggelser, grundet hans uduelighed.



Redigeret af treram (30/08/2009 13:07)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7439 - 30/08/2009 14:18 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Treram, altså!

Her bliver én præst til "præsterne".

Og den ene præsts gerning bliver fortolket som om, at det er hans "vrangforestillinger", som han "forsøger at få igennem".

Dernæst hævder du, at den "almene befolkning" "falder under for dette".

Utroligt!!! Det er bare en hav af fortolkning, du plasker op på historien, Treram. Du og "Ole" forsøger at fremstå nøgterne, men I fører tydeligvis jeres helt egen agenda, der afslører et så ringe intellekt, at en babyprut ville overdøve det for altid.
Top Svar Citer
#7440 - 30/08/2009 14:32 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

..........når dét så er sagt (se forrige indlæg), så mener jeg også, at det er forkasteligt, at nogen lyver. Det være sig en præst, en Treram eller en bjørn........

I nogle tilfælde kan man selvfølgelig skelne mellem motivet for løgnen. MEN løgn og godhed bør ikke knyttes sammen. Og selvfølgelig vil vi gerne høre sandheden - også om hvad der skete i kirken den dag.
Top Svar Citer
#7441 - 30/08/2009 15:20 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Havde denne ene præst ikke netop dette for øje, at få hans vrangforestilling igennem, om at politiet stormede ind, fuldt kampklædt med nærmest dragne våben.

Og faldt ikke den almene befolkning for dette?, så du ikke kirkeasyltosserne udgyde deres vrede over det skete og opfordrede folk til at demonstrere, hvilket de enfoldige så gjorde, det er hvad jeg læser ud af medierne, hvoraf nogle endda også faldt for løgnehistorien og hermed er vi henne ved præsterne som udgyder deres løgnehistorier/vrangforestillinger i deres gudehuse hver søndag, hvis der ellers er villige tilhører, så intet nyt under solen, de kan bare det der nonsens.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7442 - 30/08/2009 15:26 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Hvad ved du om, hvad den almene befolkning falder for? Tror du, at alle læser medierne ukritisk, undtagen en eller anden gammel nar til treram??

Og hvordan bliver én præst til "præsterne"??

Styr dog lige dine vanvids-fortolkninger, der udelukkende udspringer af dit had til religiøse mennesker.
Top Svar Citer
#7444 - 30/08/2009 16:06 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Og hvorfor tror du så lige at jeg hader religiøse mennesker? jeg foragter alle religiøse overhoveder såsom præster, biskopper, paver, cardinaler, imamer, missionærer.s.v. fordi de har et sygt billede af verden, universet og ikke har andet end gamle vanvittige historier at henholde sig til, kan man have respekt for sådanne mennesker? ikke mig, tværtimod vil jeg bekæmpe deres udgydelser sålænge jeg er istand til det, det er på tide at mennesket vågner op og forstår de er ført bag lyset.

Vi er alle fødte ateister, nogle får så indpodet en virus i hjernen og må leve videre med denne deres barnetro, fordi de ikke er kløgtige nok til at se de er blevet ofre for nogle ammestuehistorier, der er det rene fup.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7446 - 30/08/2009 16:10 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Hvilke syge billeder af verden har ALLE disse personer???

Du skærer jo alle over én kam. Lad os dog høre lidt nuanceret fra din mund. Du spyr jo bare had og eder og forbandelser. Og hvad er det dog for en virus, du taler om...? Lad os høre lidt mere om denne "virus"!

So far er det sgu da kun din egen syge tankegang, du reklamerer for.
Top Svar Citer
#7462 - 05/09/2009 10:18 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Så gik den ikke længere for den løgnagtige præst Per Ramsdal, han blev sendt på "ferie", utroligt at han kan blive ved med at samle idioter om sig, der følger ham i et og alt.

Og hvorfor skal nu disse udviste irakkere have ekstra opmærksomhed, der er millioner af mennesker i verden der har det værre end dem, og vi kan vel ikke have disse millioner på kost og logi her i Danmark, bare se hvordan man i Grækenland er blevet oversvømmet med ulovlige flygtninge/indvanderer, det bare vælter ind og man har store problemer med at finde ud af hvor de kommer fra, om de i det hele taget er flygtninge.

Det må trods alt være det bedste at yde den hjælp vi er istand til, i deres hjemlande hvor de fleste vel har en bolig i forvejen,desuden er vores penge betydeligt mere værd der, så det kan komme flere tilgode, kommer de hertil, bliver de jo "opbevaret" i lejre under lidt dårlige kår, andet kan det ikke blive, jeg tror ikke at flertallet af den danske befolkning er villig til at yde mere støtte til flygtningene, de er selv spændt godt for.

Men lad dem i kirkeasyl og deres tilhængere spendere deres penge på ulovlige flygtninge, lad os se hvad de vil give af deres penge, så kan vi måske snakke om det.



Redigeret af treram (05/09/2009 10:20)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7468 - 06/09/2009 00:47 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"jeg foragter alle religiøse overhoveder såsom præster, biskopper, paver, cardinaler, imamer, missionærer.s.v. fordi de har et sygt billede af verden, universet og ikke har andet end gamle vanvittige historier at henholde sig til, kan man have respekt for sådanne mennesker?"

- Holdningen er naturligvis den samme; hvordan kan du tage én person - eller flere - og skære alle over en kam? jeg vil gerne have svar på følgende:

"jeg foragter alle religiøse overhoveder såsom præster, biskopper, paver, cardinaler, imamer, missionærer.s.v. fordi de har et sygt billede af verden, universet og ikke har andet end gamle vanvittige historier at henholde sig til, kan man have respekt for sådanne mennesker?"

Hvilke syge billeder af verden har ALLE disse personer???

Og hvilken "virus" er det lige, du taler om. Lad nu være med at tale udenom.

:-D
Top Svar Citer
#7469 - 06/09/2009 12:36 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
"Virusset" er gudetroen/religionerne som fordrejer hovedet på de der ikke forstår at tænke selv, om det nu også kan være sandt det religionernes håndlangere prøver at bilde menneskene ind.

Disse håndlangere tror vitterligt på, at der findes noget der er "større" end mennesket og som man derfor må falde på halen for, hvis man vil have et godt liv, desværre har de lykkedes med deres skumle foretagende, så mia. af mennesker lever i håbet om at genopstå og mødes med deres kære, ligesom en vis fantast.

Så der har du mit ultrakorte svar.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7472 - 06/09/2009 15:41 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Nå, og hvor ved du så alt det fra??
Top Svar Citer
#7477 - 06/09/2009 19:52 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Du må gætte lige så mange gange du lyster.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7484 - 11/09/2009 23:54 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Ah, så du kan altså IKKE svare på det...

Jeg giver mig ikke af med gætterier - omvendt burde du heller ikke give dig af med dine aggressive udladninger, som du ikke kan bakke op.

:-D
Top Svar Citer
#7491 - 12/09/2009 10:51 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
da du højst sandsynligt er en af dem der er fanget af troen, giver du dig i høj grad af med gætterier, so what´s the problem, jeg kan sagtends bakke mine aggresive udtalelser op.

Men du kommer ikke med spor der kan bruges til noget.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7497 - 13/09/2009 15:31 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Jeg er ikke "fanget" i nogen tro. Hvad mener du i øvrigt med troen? Én ting er, at du ikke fatter, hvad de religiøse mener med deres begreber. En anden er, at du tror, du taler om religionen, mens du i virkeligheden taler om dem, der bruger religionens navn for deres handlinger. Og dine aggressive udtalelser - de taler helt for sig selv!

:-)
Top Svar Citer
#7500 - 14/09/2009 16:42 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
" Og dine aggresive udtalelser- de taler helt for sig selv!"

Med ondt skal ondt fordrives, dette gælder især religionerne.

Religionerne er dem der er skyld i hvad religiøse mennesker foretager sig, når de udfører noget i religionernes navn, bare se hvordan paven har lavet alle mulige krumspring, for at offentligheden ikke skulle få nys om alle de overgreb hans håndlangere lavet på børn, han ville "beskytte" den katolske kirke og ikke børnene, dette er bare et eksempel, jeg kan nævne utallige andre.

Så læs lige på lektien, jeg ved det er svært at indrømme religionernes tåbeligheder,når man er tilhører de stupide troende.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7502 - 14/09/2009 19:32 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Med ondt skal ondt fordrives, dette gælder især religionerne."

- Men i bund og grund kan det jo aflæses af det, du skriver, at det er nogle af dem, der kalder sig religiøse, hvis handlinger du tager afstand fra. Men disse følger jo ikke religionens skrifter, bare fordi de kalder sig religiøse. Du må da skelne.

"Religionerne er dem der er skyld i hvad religiøse mennesker foretager sig, når de udfører noget i religionernes navn"

- Naturligvis bliver religionernes skrifter da ikke skyldige i, at nogle, der kalder sig religiøse, begår handlinger, der strider imod skrifterne.

- Dit had forringer din intellektuelle formåen.

- HAHAHAHAHAHAHAAHAHHAAAAAAHHAHHAHAHAAAAAA
Top Svar Citer
#7505 - 16/09/2009 15:44 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Så prøv lige at læse din bibel igen, eller måske kig engang i terrorristernes ynglingsbog koranen, så får du syn for sagen.

Ikke fordi jeg mener at nogen af de "hellige" skrifter kan sammenlignes med sandheden, løgne fra ende til anden, de er heller ikke videre intelligente, hvilket de troende ikke kan fatte, men de omtaler det du efterspørger.



Redigeret af treram (16/09/2009 15:46)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7506 - 18/09/2009 15:50 Re: Præster der lyver [Re: treram]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Nå det ser ud til at den/de anonyme har tabt pusten helt og opgivet ævred, eller måske de har fået læst biblen-gt og koranen og set jeg har ret. ler


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7508 - 20/09/2009 16:22 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Jeg har ikke opgivet ævred. Men hvad skal man dog svare til dine utallige påstande?

Først sammenligner du dem, der kalder sig kristne med kristendommens skrifter. Det samme gør du med muslimerne. Helt ærligt: Hvor er din stringens dog blevet af i din tænkning... :-D

Jeg skal da ikke læse to gigant-bøger, for at se om du har ret. Hvis du mener at have ret, så må du da selv fremføre dine synspunkter.
Top Svar Citer
#7513 - 21/09/2009 19:31 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Ærlig talt, jeg troede du kendte bare lidt til biblen, men der tog jeg så fejl,og læser du den med skyklapper som de troende plejer, så er det skrevne åh så "kærligt", koranens mange horrible historier, har en debattør Bogger beskrevet indgående mange gange, både på Religion.dk og her, men det er så gået dit hoved forbi.

Og vil man ikke gøre et lille arbejde for at sætte sig ind i det der diskuteres, så er det svært at komme videre.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7517 - 23/09/2009 00:37 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Det er da dig, der er totalt unuanceret, ved at slå alle religiøse sammen til én grim masse. Du ser ud på verden med skyklapper og lægger slet ikke mærke til, at de fortolker teksterne forskelligt, lever forskelligt, tror forskelligt, handler forskelligt, har hjertet fuld af noget forskelligt. Alt er bare "dumt og ækelt" for dig. Prøv at vende blikket ind ad - så kan vi måske undgå at høre din projiceringer.
Top Svar Citer
#7521 - 23/09/2009 16:00 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Det er ikke mig der slår de religiøse sammen til en grim masse, de er kun nogle stakkels ofre, jeg slår religionerne og deres håndlangere sammen til en grim masse, det er trods alt en vis forskel.

Det er sjovt, at du kan udtale, at jeg ser ud på verden med skyklapper og ikke lægger mærke til forskelle i verden, jeg har "levet" under Ku Klux Klan, jeg har levet "under" Buddha, jeg har boet hos Borneo´s hovedjægere, jeg har rejst i utal af lande og her mener jeg ikke på charterferier, jeg har været IM gift, katolsk gift og nu buddhistisk gift, så jeg har vist nok mere fornemmelse af hvad der rører sig, end de fleste har, men ingen religion og dens håndlangere har imponeret mig overhovedet-tværtimod.

Men noget der imponerer mig er bl.a.den egyptiske kultur, der har rødder århundrede længere tilbage end år 0, den har velbevarede dokumenterede skrifter, der kan læses, hvilket du ikke kan sige om år 0 jubelnarren Jesus, der findes intet dokumenterbart overhovedet, bare skrøner så det batter.



Redigeret af treram (23/09/2009 16:04)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7522 - 23/09/2009 20:16 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg er lige kommet hjem fra min elskede græske neoklassicistiske refugie-ø, hvor forfulgte kristne i slutningen af 1800-tallet og begyndelsen af 1900-tallet kunne overleve på basis af en diplomatisk overenskomst mellem det herskende muslimske Tyrkiet og det ortodoks kristne Symi (som denne ø hedder).

Det næststørste kloster bærer navnet, Roukouniótis, der er tyrkisk og betyder: Fred - et eksempel på gensidig respekt mellem religioner, mens det største kloster har et navn, der fører tilbage til havets førkristne gud: Poseidon (udtales Posidón på græsk - så kan man bedre mærke hans kræfter smiler ).

Jeg besøgte jo ham der, Jesus, oppe på bjergets top - hvem Fanden han så er smiler

Og dét, jeg lærte endnu tydeligere end før, var, at personen, Jesus Kristus, egentlig ikke er særlig væsentlig, men at idéen om et menneske med guddommelige egenskaber derimod er.

Faktisk kan man sige, mener jeg, at Fader, Søn og Helligånd - samt hele teologien - er som kulisserne til et teaterstykke.
Det er ikke kulisserne, det handler om, men derimod handlingen, forsøget på at sige sandheden, på samme måde som et teaterstykke kan gøre det - eller et eventyr.
Kulisserne er jo bare, for at stykket kan have et sted at udspille sig - ligesom Torneroses slot.

Hvad jeg lærte denne gang er: Søg harmoni vi mennesker imellem, søg harmoni vi mennesker med kloden - og søg harmoni vi mennesker med os selv.

Det er så min inspiration nu.
Det er for mig vigtigere end råddenskab i religioner (og i ensidig ateisme).

Men enhver har jo heldigvis sin frihed til at prioritere smiler

M.v.h. Arne yeah


Redigeret af Arne Thomsen (23/09/2009 20:18)
Top Svar Citer
#7524 - 23/09/2009 23:25 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

"Det er ikke mig der slår de religiøse sammen til en grim masse, de er kun nogle stakkels ofre, jeg slår religionerne og deres håndlangere sammen til en grim masse, det er trods alt en vis forskel."

- Så du siger, at du ikke slår de religiøse og religionernes håndlangere sammen til én grim masse, men religionerne som sådan (?) og deres håndlangere sammen til én grim masse. Hvor ser du så forskellen på de religiøse og religionernes håndlangere?

- Dit hadfulde blik er sløret - som ethvert hadfuldt blik er!! "Håndlangere"... Åh, altså, bliv dog klar i mæglet.


"jubelnarren Jesus"

- Endnu engang dette patetiske had!! Hvad gør ham dog til en jubelnar... du tror jo ikke engang på, at han har levet... og dog kalder du ham en jubelnar... HAHAHAHAHA

- BWAHAHAHHAHHAHHAHAAAAAA

- BWHAAAHHAHHAHHAHAAA

- Så sløret dit syn dog er, at du kaster dig selv ud paradokser. Din jubelnar blinker
Top Svar Citer
#7526 - 24/09/2009 13:20 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Arne.

Og velkommen tilbage to the real world. Jeg blev skisme lidt bange da du pludselig forsvandt fra debatten, det må du inte gøre igen uden at meddele det ha ha.

Det glæder mig at du kan finde behag i din lille drømmeø, hvor du åbenbart møder forhistoriske personager, det er så iorden med mig, jeg kan ikke have og har ikke have noget imod hvad folk så end dyrker, det burde du også vide af vore mange debatter.

Det er religionernes higen efter magt over menneskene jeg har noget imod og især mod religionernes missioneren overfor vores børn fra barnsben der falder mig for brystet.

Du har lært noget nyt denne gang, harmoni mellem menneskene, med kloden og os selv, det kan jeg godt følge dig i, det mener jeg også at jeg selv i mit dagligliv lever op til, her på debatten vil jeg nok sige, at der trækker jeg linierne noget stærkere op, ellers ville vi ingen debat have, men bare klappe hinanden venskabeligt på ryggen.

De/den anonyme jeg har debateret med i den sidste tid, du "svigtede " mig, ser mig nærmest som et flerhornet monster, der er ude efter at alle mennesker, det er virkeligt morsomt som mennesker tror de kender een, jeg kan fortælle at jeg er yderst afholdt allevegne og korrekt i min optræden, ikke fordi jeg bryder mig om at omtale mig selv, men det kan være nødvendigt for de som tror noget helt andet.

Du har ændret din mening om religionernes råddenskab, det betyder ikke så meget mere, ja det er jo kedeligt at høre, så du er blevet lidt smittet af "virusen" på drømmeøen. bank

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7527 - 24/09/2009 13:27 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Lad os lige se ganske kort på, hvordan du omtaler andre - og hvordan du omtaler dig selv:

"De/den anonyme jeg har debateret med i den sidste tid, du "svigtede " mig, ser mig nærmest som et flerhornet monster, der er ude efter at alle mennesker, det er virkeligt morsomt som mennesker tror de kender een, jeg kan fortælle at jeg er yderst afholdt allevegne og korrekt i min optræden"

- Så andre er altså et "flerhornet monster", mens du selv er "yderst afholdt allevegne" og "korrekt i [din] optræden".

- Tillykke. Når du ikke kan forsvare dine aggressive synspunkter over for religiøse, så kan du selvfølgelig beskrive dig selv contra andre.

- LOL
Top Svar Citer
#7528 - 24/09/2009 13:29 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

...jeg mente naturligvis dine synspunkter "om religiøse".

...Da jeg har svært ved at se mig selv som religiøse, men dog sagtens kan se diversiteten i både mennesker og deres tilbedelse...
Top Svar Citer
#7538 - 24/09/2009 17:41 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Tak for din velkomst - og for din (ikke-kristne naturligvis) næstekærlige omsorg for mit ve og vel smiler

Om Skandinavien er "the real world" eller "min lille drømmeø" er det, det tør jeg ikke forsøge at gøre mig klog på.
Jeg tror dog, at de begge er det - hver på sin måde - og at det ikke er muligt for mig at opleve "virkeligheden" hverken her eller der.

Dertil er mit selv nok alt for dominerende og forvrængende, men visse sider af verdens - og min - væren kommer mere tydeligt frem for mig i mit sind i den mennesketomme subtropiske urskovs fortættede og vidunderligt smukke ro.

Og når en Kristus Ikón dér fortæller mig, at Han selv egentlig nærmest blot er en slags kulisse, der søger at udtrykke noget, der er meget mere væsentligt end Ham selv - ja, så føler jeg, at jeg er kommet nærmere "virkeligheden" end nogensinde før.

Og så undrer jeg mig endnu en gang over, at det netop er på dette sted, som jeg næsten ikke kan komme udenom at kalde "gudbenådet", at det netop er her, mit sind kan åbne sig mod en snæver sprække af virkeligheden, som jeg ellers ikke før har kunnet se.

Så føler jeg mig beriget, så stiger min beundring og begejstring over dette noget, som Ikónen er symbol for, Ikónen, der faktisk befinder sig dér og nedvurderer sig selv til kun at være en kærlig vejviser.

Så er det, jeg oplever, at alle religioner - og alle livsanskuelser - blot er beåndede eller begavede eller geniale eller eventyrlige eller kunstneriske eller videnskabeligt sofistikerede eller endnu andre måder at nærme sig Universets Væren på.

Ingen er den fulde sandhed - ingen af religionerne - heller ikke naturvidenskaben - heller ikke ateismen.

Det er ikke en påstand, jeg vil slå andre mennesker oven i hovedet med - men det er sådan, det ser ud for mig smiler

Det er vist religiøst, det er ikke noget, man kan prale af, men jeg oplever det som fuldstændig friskt og fri for råddenskab.

Og du ved jo godt, at jeg er lige så meget imod religiøs og anden råddenskab, som du er.

Men måske råddenskaben bekæmpes bedre ved at pege på noget, der virkelig kan begejstre os mennesker, noget, der kan inspirere os i retning af det - vidunderligt - harmoniske menneske.

Jeg kommer i tanker om, at den idé blomstrede allerede i 1300-tallets nyspirende ortodokse kristendom ved en mand, der hed Nikolaos Kabasilos.
Det var jo så under visionen om den hellige treenighed/trefoldighed - og den kan du jo så ikke bruge.

Men idéen om det fuldkomne menneskes væren i i universets væren, den er s'gu da jætteskøn - ikke? smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (24/09/2009 17:42)
Top Svar Citer
#7539 - 25/09/2009 17:18 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Ja hvad kan man sige til en så overvældende lovprisning af en lille græsk ø, men det minder mig faktisk om mine egne oplevelser på en anden skøn ø ca. 200 km.nordvest for Singapore som jeg har besøgt indtil flere gange.
Øen hedder Pilau Tioman og regnes for en af verdens 10 kønneste øer, der var nu ingen klostre eller templer på øen, men en meget naturskøn uberørt ø, uden veje og biler, der var dog en lille flyveplads hvor små fly kunne lande.
Øen blev også berømt igennem filmen South Pacific, hvis det siger dig noget.
Jeg var på ferie med min søn der (istedet for en konfirmation) og vi hyggede os rigtigt, snorklede og vandrede rundt i regnskoven blandt kæmpevaraner, fangede sågar en havskildpadde en sen aften der lige havde lagt sine æg, men vi lod den gå igen, vi havde ingen suppegryde.
Vi gik lange stræk uden at se et menneske, hørte bare de mangeartede lyde fra regnskovens dyreliv.

Når vi snorklede havde vi kogte ris med i plastposer, så inden længe var vi omringet af et hav af fisk i alle mulige flotte farver, der nød godt af vores ris, de spiste så at sige af vores hænder.

Og sådan oplever vi virkligheden på hver vores måde og det er det der giver livet kolorit.

Ja hvad er sandheden, ingen ved og får måske aldrig at vide, men bare vi har det godt, så må vi undvære sandheden, selvom det ville være rart at kende den.

Og det var ihvertfald ikke religiøst eller anti.





Redigeret af treram (25/09/2009 17:19)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7542 - 26/09/2009 21:24 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Skønt at høre om jeres paradisiske tilværelse på Pilau Tioman (Jeg kan ikke lige finde en ikke-religiøs erstatning for ordet, "paradisisk", men jeg regner med, at du tilgiver smiler )

Nej, sandheden er nok udenfor vores menneskelige rækkevidde - og det gør det vel ikke mindre spændende yeah - og jeg her intet imod at være en jubelidiot.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#7543 - 26/09/2009 22:01 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hvor er det dejligt, Treram, at du indrømmer, at sandheden er uden for bl.a. ateisternes rækkevidde...
Top Svar Citer
#7544 - 27/09/2009 17:10 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg er af den overbevisning at sandheden nok stadig er udenfor enhvers rækkevidde, ateister eller troende, men de troende mener muligvis de kender sandheden, but that ain´t true, just a rumor.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7545 - 27/09/2009 17:16 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Ja kan godt leve med at det var en "paradisisk" ø, derude i det kinesiske hav, men ikke fordi det giver noget bedre billede af øen, end det fortalte og nu har jeg jo ikke oplevet det "rigtige paradis", kommer heller ikke til det, ligesom alle andre ikke opdager at der intet paradis eksisterer, andet i de gamle skrøner.



Der er vel egenlig talt også mange sandheder her i verden/universet og nogle af disse kender vi jo godt, men den ultimative sandhed om universet kender vi endnu ikke fuldt ud meeeeeeeeeeeeen.



Redigeret af treram (27/09/2009 17:18)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7547 - 27/09/2009 17:48 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Fint, men så er du altså agnostiker, ikke ateist. Og dét er værd at tage hatten af for.
Top Svar Citer
#7549 - 27/09/2009 20:49 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Ja, du er da tolerant, må jeg sige, når du ikke farer i flint over udtrykket "paradisisk".

For mig udtrykker ordet en drøm, en idé, en fantasi, en vision, et håb, en længsel hos os mennesker - altså noget som lever i menneskesindet, og som for mig peger i retning af skønhed og harmoni.

Hvilke ord kunne man bruge i stedet?

"Smukt" og "harmonisk" er ligesom ikke nok - og sætter man "vidunderligt" foran havner vi jo igen i noget, der smager af religiøsitet - eller endnu værre: af religion smiler

Jeg kan godt følge din tankegang om "den ultimative sandhed om universet" - men vi er jo end ikke bare i nærheden af sandheden om os selv.

Jo, det er saft suse mig en spændende verden, vi lever i yeah

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (27/09/2009 20:50)
Top Svar Citer
#7564 - 30/09/2009 13:25 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Forkert svar, jeg er ikke agnostiker, men så absolut 100% ateist.

Du kan ikke skyde mig i skoene, at jeg er agnostiker fordi jeg siger, at vi endnu ikke kende hele sandheden om universet, hvad angår en gud så er sandheden den, at der aldrig har eksisteret en gud og som har skabt det hele ud af ingenting, det kan man bilde børn ind, men ikke mennesker med en hjerne befriet for hjernespind (barnetroen).

Så det er en ommer.



Redigeret af treram (30/09/2009 13:27)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7567 - 02/10/2009 18:18 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Når du sidde der og påstår, at vi ikke kan vide en skid, så er du agnostisker. Slå det dog op, barn.

Men hvis du påstår, at der aldrig har eksisteret en Gud, som du så nu vælger helt eksplicit at gøre, så må du jo sidde inde med en viden, der gør dig i stand til at konkludere dette. Lad høre...!

Så det er en ommer...
Top Svar Citer
#7573 - 03/10/2009 10:08 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Nu er jeg så ikke den eneste i verden, der påstår, at der aldrig har eksisteret en gud eller flere, en optælling viser at der vist "eksisterer "omkring 5000 guder.
Mange kendisser, store forskere, filosoffer, forfattere o.s.v. har samme mening om eksistensen af disse utallige guder, som nok alle påstår de har skabt det hele.

Så ved du hvilken af disse der har ret, så kom lige frem med det, du skrev jo til Arne; at nogen ved! jeg er spændt på hvad de ved, men det er nok hemmeligt.

Endnu har ingen i hele universet hørt noget fra en gud, ikke en brik har han flyttet, endsige et bjerg, ikke et eneste mirakkel er udløst af en gud, intet kan du tillægge en gud.
Så de troende har et alvorligt problem, de har intet at have deres tro i, andet deres tomme hjerner.

En gud skulle have skabt universet, dog uden at vide hvad han i virkeligheden havde skabt, han har tilsyneladende ikke skabt Dinosaurerene, dem har man "glemt" at skrive om i de "kloge" hellige skrifter, men at solen drejer rundt om jordkloden som er universets akse, har man "klogeligt" fået med, han vidste åbenbart ikke hvor stort hans "skabte" univers var, jo der står et utal af "kloge" ting i disse skrifter, som derved netop beviser at det hele er det rene fup, men nogle mennesker elsker at blive fuppet og falder i med begge ben, jeg har sq medlidenhed med dem.

Religionerne har valgt at opstille deres guder som noget man skal have respekt for, ellers vanker der, der loves guld og grønne skove, men vi dør alle uden at løfterne bliver indfriet, de tåbelige troende lever dog i håbet og deres liv bliver af ringere kvalitet, de ved det bare ikke.



Redigeret af treram (03/10/2009 10:13)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7576 - 03/10/2009 15:21 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Lige et indspark fra sidelinjen om den historiske Jesus.

Linket her fortæller, at det tidligste evangelium om Jesus kom til verden ca. 40 efter at Jesus døde:
http://www.kristendom.dk/artikel/340253:Spoerg-om-Bibelen--Er-evangelierne-ikke-oejenvidneberetninger?all=1

Det betyder jo, at der ikke historievidenskabeligt er så meget belæg for Bibelen.

Men det betyder vel også, at kristendommen mere er en religiøs idé - og dermed nærmer sig "eventyrets visdom".

I dine tanker om universets skabelse (hvis det er skabt) hænger du dig i nogle detaljer om dinosaurerne og afviser en skaber.

Fair nok - men hvis universet er skabt - står du jo helt tomhændet uden nogen forklaring.

Og hvis universet ikke er skabt, er du vel endnu ringere stillet smiler

Den kristne, jødiske, muslimske og andre skabelsesmyter er jo fælles om idéen om en skabergud (som i øvrigt ikke er ret meget yderligere defineret).

Hvis vi indrømmer myter og eventyr visse friheder kunne det vel mere nøgternt udtrykkes som en skaberkraft, hvilket vel ikke er nogen helt umulig teori om universets væren.

Og hvis vi i stedet søger en teori om, at universet (måske universerne) altid har været (i varierende former), forudsætter det vel, hvad vi kalder evighed - som vel er endnu mere ufattelig?

I denne "åndelige armod" orker jeg ikke at hidse mig op over idéen om en skabergud - eller skaberkraft - men jeg er helt med, når idéen misbruges til at manipulere mennesker med.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (03/10/2009 15:22)
Top Svar Citer
#7619 - 17/10/2009 15:31 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Nå så fik politiet endelig taget sig sammen, til at tage sagen om den løgnagtige Brorson kirke præst Ramsdal op, de har lagt sag an mod ham for ulovligt at hjælpe flygtede muslimer og for at have medvirket til at finde skjulesteder til dem.

Præster er ikke, som de sikkert selv tror, overmennesker der kan gøre som de vil, de er underlagt landets love ligesom enhver anden medborger i dette land, de rangerer ikke højere, selvom nogle stiller dem på en piedestal.

Nu mangler vi bare at få at vide, hvem der skal betale for kirkens ødelæggelser, det burde tages ud af præstens løn, det var jo ham der inviterede muslimerne ind, politiet gjorde bare var de var sat til at gøre, håndhæve landets love.



Redigeret af treram (17/10/2009 15:32)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7620 - 17/10/2009 17:22 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver - bl.a.:
Citat:
"- den løgnagtige Brorson kirke præst Ramsdal -"

Jeg har ikke lyst til at forsvare præster, men jeg har heller ikke lyst til for-domme bank

Ingen er skyldig, før han/hun er dømt - plejer at være god skik og brug - også selv om manden er noget så "formasteligt", som at være en dansk folkekirkepræst - skulle jeg mene smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 11:49
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Hirtshalsmotorvejen er helt spærret i s..
24/04/2024 12:14
Rute 13 ved Nørre Snede er igen åben e..
24/04/2024 11:50
Russisk viceminister varetægtsfængslet..
24/04/2024 11:39
Populær plante i danskernes have frarå..
24/04/2024 11:35
På trods af kinesisk spionagesag vil ty..
24/04/2024 11:00
Nyheder fra Religion.dk