annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7403 - 24/08/2009 19:17 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Lea og Arne,

Hvor er det dejligt at have jer to på denne debatside, der domineres af Oles og Trerams konstante udfald mod dem, der ikke tænker i samme hadefulde baner som dem selv.
Top Svar Citer
#7404 - 24/08/2009 19:29 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Det glæder mig at jeg kan få dig i godt humør, der er jo heller ingen grund til at græde-endnu.

Men der så sandelig været grund til at græde over verdens tyranner er jeg helt enig med dig i, og eet af de største tyran regimer må nok siges at være det katolske.

Især når du nævner Hitler, som jo d.8.juli 1932 fik sit første diplomatiske accept i form af en traktat med vatikanet, i retur for ikke at gøre indsigelser mod kontrol med undervisningen af katolske børn i Tyskland, samt droppe den nazistiske propaganda mod sex forbrydelser mod børn i katolske institutioner og indrømmelse af andre privilegier til den katolske kirke.

Og få dage efter at pave Pius Xl blev indsat i februar 1939 skrev han følgende til Hitler:

Til den berømte Hr Adolf Hitler, Fører og kansler til det tyske rige.
Her ved opbyggelsn af Vort Paveskab, ønsker Vi at forsikre dem at Vi forbliver hengiven til det tyske folks spirituelle velfærd, betroet til dere lederskab.
Gennem de mange år Vi tilbragte i Tyskland, Vi gjorde alt i Vor magt for at etablere harmoniske relationer mellem kirke og stat. o.s.v.

Det katolske hieraki beordrede endog en årlig fejring af Hitlers fødselsdag d.20 april.

Da Hitler overtog Østrig proklamerede den østrigske cardinal sin udelte begejstring med overtagelsen.

For at blive i samme genre, så beskrev pave Pius Xl " Il Duce" som "en mand send af forsynet" og vatikanet lavede hurtigt en traktat med ham, the Lateran Pact 1929.
Denne pagt gav katolismen monopol på religionen i Italien,samt monopol på sager som fødsel,giftemål, død og undervisning, som tak for dette anbefalede vatikanet at alle dets tihængere stemte på Mussolinis parti.

Vatikanet støttede ligeedes mange andre facist regimer, bl.a.Franco i Spanien, samt i Portugal og Kroatien.

Ja fuld begejstring fra den katolske kirkes side, muligvis i håb om at alle jøder ville blive slagtet, som hævn for en enkelt mands død, jeg tror han hed jesus.

I senere tider har der jo også været Pol Pot m.fl. jeg kan sige at den tidligere thailandske premierminister Thaksin, har adskillige lig på samvittigheden, idet han da han regerede enevældigt-nærmest, beordrede at alle der blev taget med en vis mængde narkotika og ikke var villig til at lade sig arrestere skulle skydes, der blev i ca 1 1/2 år dræbt omkring 2500 mennesker uden rettergang, mange døde udenat have forbindelse til narkotika, politiet skød såsnart de så nogen de kendte i ders nærhed, fordi politiet mange gange selv var involveret, så det var med at få lukket munden på deres leverandører.
Thaksin er en meget "god" buddhist, som også har et stort antal dræbte muslimer på samvittigheden.

Jeg kan ikke bruge råddent "badevand" til noget min kære ven, så det må ud i kloakken hvor det hører hjemme.

Du ved sikkert nok at jeg har besøgt hovedjægerne på Borneo, som overhovedet ingen tro har, og jeg fik sørme lov at beholde hovedet. De kender hverken til gud, Moses, Jesus,Allah og de var virkelig meget venlige mennesker, måske
netop derfor.

Nej jeg har ikke opfundet det at være barmhjertelig, men det har en gud jesus moses sku heller ikke, det er noget der er medfødt, ligesom omsorgen for vore nærmeste.

Men nogen skal have spøgelser blandet ind i alting.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7407 - 25/08/2009 09:09 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Citat:
Nej jeg har ikke opfundet det at være barmhjertelig, men det har en gud jesus moses sku heller ikke, det er noget der er medfødt -

skriver du.

Det ser dog ikke ud til, at det var medfødt for et par tusind år siden - og heller ikke før - så vidt jeg ved.

Har du en idé om, hvordan og hvornår dette "barmhjertigheds-gen" er opstået? smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#7409 - 25/08/2009 10:37 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Og hvorfra ved du så at "barmhjerteligheds-genet" ikke eksisterede før år 0.
Ærlig talt synes du ikke det er noget sludder du der kommer med, jeg mener at mennesket som for rigtigt mange år siden levede i små flokke, indbyrdes tog sig af hinanden, men når de støtte på andre stammer, kunne der sikkert nok opstå gnidninger, der kunne udmunde i skrål, skrig og drab, det kunne vel også tænkes, at man lige skulle føle hinanden på tænderne, hvilket vi jo stadig ser i naturen, når aber møder andre aber, skal de lige markere sig.
Og da der hverken fandtes telefoner eller telegrafer dengang, var "kærlighedsbuskaberne" fra den store (af)gud, Moses og Jesus, nok mange år om at nå bl.a.her til vort lille rige, så de der levede på dette tidspunkt var på det nærmeste morderer allesammen.

Så du tror på at det stammer fra Gud, Moses og Jesus, kan jeg forstå !!
Så mennesket der tilsyneladende har gået her på jorden i 100-200.000 år, var de rene barbarer indtil dine sagnfigurer kom på banen, den tror jeg ikke på, det er for langt ude.

Barbarerne kom først rigtigt på banen da man opfandt religionerne og lige siden har religionerne været den største dræber af alle, blodtørstige paver, cardinaler,imamer, biskopper, præster m.fl. for ikke at glemme Muhammed den største forbryder af dem alle,som alle var /er besat af et magtbegær over sine medmennesker, de var/er de virkelige mordere.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7410 - 25/08/2009 14:44 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Citat:
Og hvorfra ved du så at "barmhjerteligheds-genet" ikke eksisterede før år 0.

Indrømmet, det kan jeg ikke bevise.

Men jeg tror dog, at det var normalt at slå fremmede ihjel - alternativt at tage dem som slaver - hvis de trængte ind på ens territorium ca. 3.500 år før vor tidsregning, hvor jøderne udvandrede fra Egypten, og forbuddet mod at slå ihjel - ude i ørkenen - kom til verden ifølge myten (Skal du ikke have det med tidsregningen lavet om? smiler ).

Dengang ved det at skaffe sig føde jo ikke en selvfølge, og det var mængden af føde, der betemte, hvor mange der kunne overleve.
Den enes brød, den andens død - var vel situationen.

Der må være historikere, der kan orientere os om samfundvilkårene på den tid, man jeg har ikke lige her og nu nogle, jeg kan henvise til.

At det imidlertid var så barskt, som jeg beskriver, tror jeg godt vi kan få bekræftet, og du beskriver jo også selv, at det ikke var unormalt at slå fremmede indtrængende ihjel.

Du kan godt kalde det barbarisk, men havde menneskene dengang noget andet valg?

Du blander igen dine forhadte guder ind i billedet.
Det gjorde jeg ikke - og jeg forsvarer, som du ved, bestemt heller ikke de etablerede religioners forbrydelser.

Jeg pegede bare på, at det kan se ud, som om menneskeheden for 3½ årtusind siden udviklede idéen om ikke at slå ihjel.

Hvad med dine hovejægere på Borneo?
Slog de ikke ihjel?

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk