annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7385 - 21/08/2009 20:50 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jo jeg er da på vej til at underrykke religionerne, de har forvoldt og forvolder stadig stor skade, så de SKAL undertrykkes, helst udryddes totalt fra jordens overflade.

Denne narkotika for folket er ikke af det gode, bare se hvor den bruges til alt muligt og umuligt. Og så taler man om den kristne etik, gud fader bevares sikke noget nonsens.

Den oprindelige religiøse begejstring er vist ikke noget der skal tales så meget om, er det begejstringen for det gamle testamentes rædselshistorier?, eller det ny testamentes prøven på at overbevise os om at der blev født en jesus søn af en gud,moren en fattig jomfru, som ingen tog sig af senere,hun havde gjort sin "pligt", Jesus som døde for vore syndere, men faktisk ikke døde, men for ad helvede til eller hvor det nu var, alt sammen noget hvorpå der ikke er et eneste bevis, men kun nogle forskellige røverhistorier man har stykket sammen så de kunne sluges råt af folket.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7386 - 21/08/2009 22:14 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Den oprindelige religiøse begejstring er, som jeg ser det, f.eks. hvad Moses "lærte" på bjerget og ved den brændende tornebusk.

Det er også saligprisningerne, Jesus gav under bjergprædikenen og fortællingen om den barmhjertige samaritaner.

Det er også, hvad Muhammed oplevede i grotten, da han mente, at ærkeenglen Gabriel gav ham koranen - og som fik Muhammed til at tvivle på sig selv - og Mekka's folk til at stræbe ham efter livet - det er jo ikke alt, hvad der står i koranen, der er krigerisk.

Jeg finder inspiration til berigelse af menneskelivet alle tre steder - og også i de fjernøstlige religioner/filosofier.

Men jeg er med på at bekæmpe enhver undertrykkelse af mennesker forårsaget af religioner - og ligeså hvis den udøves af ateister smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (21/08/2009 22:14)
Top Svar Citer
#7387 - 22/08/2009 10:29 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jamen du hentyder dermed til røverhistorierne som intet steds er bekræftet som værende sande, andet end i de troendes hoveder.

Den brændende tornebusk er sikkert et dokumenteret bevis på at der eksisterer en gud, har man fundet asken?

Og Muhammed som kom flyvende til grotten på sin bevingede hest,jo jeg aner sandheden bag historien, det var muligvis en helicopter han kom flyvende i.

De er da meget søde de små historier, særlig dem, hvor den kærlige gud udsletter horder af mennesker og Moses ligeså, men dem er der ikke mange der refererer til.

Du skulle prøve at læse nogle bøger der ser med anderledes øjne på "sandhederne", såsom : Gud er ikke stor.

Der ser du mange kendte filosoffers og videnskabsmænds kommentarer til religionerne, noget som sjældent tages frem i diskusionerne.

De fleste der tror, tør ikke læse sådanne bøger, de sværger til kun at læse biblen, man skulle nødigt miste sin tro
-tør du??

Jeg må sige at jeg også studere både det gamle og det nye testamente og koranen mm, jeg føler overhovedet ingen trang til at blive troende af den grund, tværtimod.

Religionerne er ækle, menneskenedværdigende og fordømmende og først og fremmest menneskeskabt,for at kunne tage magten over
sine medmennesker, rent og skært magtbegær.




Redigeret af treram (22/08/2009 10:34)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7388 - 22/08/2009 12:24 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Hvornår levede Tornerose? - og i hvilket land? - og er historien sand?

Det er der jo ingen, der spø'r om - vel heller ikke du?

Alligevel er den fortælling ikke værdiløs, mener da vist de fleste - og mon ikke vi er mange, der har på fornemmelsen, at det eventyr gemmer på sandhed?

Og Moses, har han eksisteret som en person?
Eller er han gjort af samme stof som Tornerose?
Der er vist meget, der tyder på det sidste.

Alligevel bærer myten om Moses på visioner, der betyder noget for vores opfattelse af vores eksistens - i hvert fald for mange af os (Du må ikke slå ihjel f.eks.).

Tilsvarende, når Jesus fortæller om den barmhjertige samaritaner - har netop den samaritaner da eksisteret?
Det er jo uvæsentligt - det væsentlige er jo idéen om barmhjertighed, vil jeg tillade mig at mene.
Er dét ækelt, menneskenedværdigende og fordømmende, som du påstår?
Det har jeg svært ved at se.

Men hvis du ser på religiøse skrifter, som om de var videnskabelige artikler, så dumper de selvfølgelig - ligesom H C Andersens eventyr, van Goghs billeder og Beethovens symfonier.
Er alt det også ækelt osv.?

Din beskrivelse af "de troende" får mig til at tro, at du mener, disse mennesker har godkendt deres religions skrifter videnskabeligt.

Vel sådanne "troende" eksisterer, men de udgør da, så vidt jeg ved, et forsvindende mindretal smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (22/08/2009 12:26)
Top Svar Citer
#7389 - 23/08/2009 09:57 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne.

Eventyret om Tornerose sammenligner du med biblen og koranen, kan jeg forstå, det er så iorden med mig, men det er jo netop det de troende ikke gør, de tror sq på eventyrerne, og endda som noget videnskabeligt, hvorfor skulle de ellers bygge kirker,moskeer, templer og stå i disse med bøjede hoveder, eller røven i vejret i respekt for nogle fiktive idiotiske figurer uge efter uge, mens nogle hjernedøde præster udgyder de samme naive ord igen og igen.

Jo de har skam godkendt deres religion som noget videnskabeligt, modsat må man sige de var endnu mere tumpede hvis de ikke troede på al slammet, i og med de stod der i gudehuset.

OG du tror ikke på at mennesket selv kunne finde på at leve et fornuftigt liv, med respekt og omsorg til sine medmennesker, uden at ham der "Moses" skulle have griflet nogle love ned, en "gud" havde sagt til ham.

Ligeledes hvis misfostret Jesus "kloge" ord ikke var blevet "publiceret" havde vi været ikke i stand til at tage vare på vore medmennesker.

Sjovt nok er det kun de religiøse i mellemøsten der "fik" disse love, og du mener at resten af verden derfor levede uden denne medmenneskelige respekt.

Det er ækelt når man bruger religionen til at undertrykke folk, såsom muslimerne undertrykker deres kvinder, da de kristne i middelalderen dræbte uskyldige under inkvisitionen, når katolske præster voldtager børn i deres varetægt, når vore børn bliver inddoktrineret i skolerne med den kristne lære, når man laver minikonformationer i skolerne, når vi har religionsfrihed, når man skal registreres i et kristent kontor når man bliver født, når kirkerne bliver brugt til at skjule mennesker der opholder, sig ulovligt her i landet, når paven den store supernar, der tror han er guds højre hånd, holder dundertaler mod prevention, og derved ikke vil hjælpe de afrikanske stater mod Aids,selvom vatikanets pengekasse er sprængfyldt med penge, mystisk nok tjent i bl.a.våbenindustrien og gaver fra mafiaen og fra fattige der jo skal købe vokslys selvom de muligvis ikke har råd.
Dette var kun liden opremsning af ækelhederne, listen er meget lang, men den vil de troende ikke vedkendes.

For slet ikke at tale om alle de rædselshistorier fra det gamle testamente, du ikke ville kommentere, men kun din barmhjertelige samaritaner, som ses som et enestående eksempel, andre åbenbart ikke er i stand til at følge, på den måde historien fremføres.

Ærkeenglen Gabriel gav Muhammed koranen i en grotte, goddaw min bare røv, sikke noget sludder-sødsuppe, dem der falder for sådanne vuggestue historier må siges at være forsynede med en diminuativ hjerne og jeg kan kun udtrykke min sympati med dem.

Man kan så sige at heldigvis har disse historier fra det gamle testamente, er det bare opspind lige som alt det der bær religionerne.

Jeg har det meste af mit liv, hånet religionerne, præster og troende, for deres stupiditet og har mærkeligt nok ikke fået nogen skideballe fra nogen gud, så det er ikke alle han "hører" på, åbenbart kun på dem med en syg hjerne.

mvh treram
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk