annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 192 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7374 - 19/08/2009 21:14 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Arne..

Det var nu vidst ikke Bogger, men det citerede der skrev det.. Ud over det, så synes jeg at du her går over stregen og manipulerer med citatet, det er jo taget ud af konteksten..

Det havde jeg ikke regnet med fra din side..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#7375 - 19/08/2009 23:38 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Borad]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Borad.

Du kan selvfølgelig mene, hvad du vil, men jeg kan ikke se andet end, at det er krystalklart, at Bogger ved at citere - og selv gå ind for - sætningen:
Citat:
Et vigtigt element i metoden er at "sakralisere" det område, muslimer ønsker at fravriste de vantro.

undlader at skelne mellem almindelige lovlydige muslimer og islamister.

Og når Bogger tillige citerer - og går ind for - dette:
Citat:
De fleste steder i den vestlige verden har islam endnu ikke opbygget tilstrækkelig talmæssig eller materiel styrke til, at det er hensigtsmæssigt at føre jihad med voldelige midler.

så bliver det jo klart, at Bogger heller ikke skelner mellem islam og islamisme.

Men hvis Bogger ikke vil stå ved, hvad han citerer, kan han jo meget let afgøre sagen ved at erklære:

- at han skelner mellem almindelige muslimer og islamister

- at han skelner mellem islam og islamisme.

Hvis Bogger gør det, trækker jeg naturligvis min påstand om urimelig mistænkeliggørelse af lovlydige muslimer tilbage - men ikke før.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (19/08/2009 23:40)
Top Svar Citer
#7376 - 20/08/2009 00:20 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
Bogger Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 47
Arne Thomsen skrev:

” så bliver det jo klart, at Bogger heller ikke skelner mellem islam og islamisme.

Men hvis Bogger ikke vil stå ved, hvad han citerer, kan han jo meget let afgøre sagen ved at erklære:

- at han skelner mellem almindelige muslimer og islamister

- at han skelner mellem islam og islamisme.”


Svar:

Naturligvis vil jeg stå ved, hvad jeg citerer. Boguddraget redegør fuldkommen nøgternt for, hvordan islam historisk er blevet udbredt. Udbredelsen følger helt bestemte mønstre, som man uden nævneværdige problemer kan sætte sig ind i – hvis man gider, vel at mærke.

Jeg har nu i ti år efterlyst en relevant skelnen mellem ’islam’ og ’islamisme’ – mellem ’almindelige muslimer’ og ’islamister’.

Jeg har til dato ikke oplevet noget overbevisende svar. Faktisk slet ingen svar.

Kan du hjælpe med distinktionen, Arne Thomsen?

Til almindelig orientering: Muslimer – uanset om de er ”almindelige” muslimer eller ”islamister” erklærer i alle undersøgelser foretaget i vestlige lande, at deres primære tilhørsforhold gælder ummaen – altså det verdensomspændende, muslimske broderskab.
Muslimer har faktisk forbud mod at erklære sig som primært ’danskere’ – f.eks.

Islam går forud for alt. Muslimer bliver afkrævet ’zakat’, der omtales som ’velgørenhedsskat’. ’Velgørenhed’ i islamisk forstand betyder bidrag til, at islam kan udbredes yderligere. ’Zakat’ går ganske enkelt bl.a. til terrororganisationer, der fører jihad.

Det betyder, at uanset hvor ’fredelig’ den enkelte muslim kan forekomme, så bidrager han stadig til islams udbredelse – med alle midler. Gerne – og helst – fredelige, men ellers med vold.

Der er mig derfor fuldkommen umuligt at skelne mellem en muslim og en islamist – mellem islam og islamisme.

Hjælp mig, Thomsen!
Top Svar Citer
#7377 - 20/08/2009 09:09 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Bogger]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Borad.

Bogger skrev:
Citat:
Der er mig derfor fuldkommen umuligt at skelne mellem en muslim og en islamist – mellem islam og islamisme.

Ole Bjørn skrev - i Chat boksen:
Citat:
Flertallet af de velintegrerede danske muslimer går hverken i moskéen eller bifalder fundamentalismen. Som de fleste danskere kun er kristne af navn, er de kun muslimer af navn og afskyr fundamentalisterne.

Synes du stadig, jeg er "gået over stregen"?

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#7379 - 20/08/2009 22:48 Re: Ny bog forklarer Vollsmose-skyderier [Re: Arne Thomsen]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Arne

Nu har Bogger jo erkendt, at han står ved hele citatet, så set tilbage, kan jeg jo kun give dig ret..

Det ændrer dog ikke ved at jeg mener, at du var for hurtigt ude..

Reelt set, så er det du siger her, at hvis man citerer noget, så skal man fjerne alt det man ikke umiddelbart er enig med.. Hvis du efterfølgende citerer noget fra en artikel, så kan jeg altså gå ud fra, at du er enig med hele artiklen, med mindre du siger andet?

Citat:
- at han skelner mellem islam og islamisme.


Hvordan skelner du mellem Islam og islamisme?

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Studerende i kæmpe demonstration mod pr..
24/04/2024 04:30
Senatet vil sætte stopper for TikTok i ..
24/04/2024 04:29
Skolelærere i Tennessee må nu bære sk..
24/04/2024 03:06
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Nyheder fra Religion.dk