annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7214 - 06/07/2009 15:30 Re: EN DANSK MYSTIKER [Re: treram]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej Treram.

Længe siden min kære ven. smiler

Det siger min intuition mig. Eller min fornuft. smiler

Vi ved jo af erfaring, at så snart menneskets ego tager styringen i vores sind, så "skabes" der ofte frygt og skyldfølelse, og som du også ofte selv har været inde på, så vidner Kristendommens(religioners) historie ofte om enorme konflikter, hvor mennesker har brugt skyldfølelse og frygt til at undertrykke andre mennesker.

Men det oprindelige kærlige ikke-dualistiske budskab er jo stadig det samme, uanset om mennesker lader sig vildlede af deres ego. smiler

Går det ellers godt, Treram?

Er du i Sverige eller længere øst på?

Det har ellers været dejlig sommervejr her i Danmark.
smiler

Kærligst Jan.



Top Svar Citer
#7215 - 06/07/2009 17:34 Re: EN DANSK MYSTIKER [Re: serotonin]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Jan.

Jo tak Jan det går da godt her i Skåne, hvor jeg befinder mig det meste af tiden nu, idet min unge yndige viv flyttede med hertil for godt et år siden, så jeg har desværre ikke været i Thailand i længere tid.

Og vejret er vel næsten det samme her som i Danmark, bortset fra det kan blive noget varmere her, vi har fastlandsklima.

Angående dine budskaber du har "modtaget" tror jeg de er blevet noget modificeret i årenes løb, erfaringen viser jo at en historie helt skifter mening efter at have været igennem et vist antals menneskers "hænder", dette vil sikkert også gælde dine budskaber og eftersom der gik vel omkring 300 år efter tømrerlærlingens død, inden nogen nedhakkede nogle skrifttegn, er der meget store chancer for at det hele er totalt forkert og rent gætteværk.

Så mange lever på en illusion, der burde være bristet for længe siden, men I holder stædigt fast i jeres eneste håb for et godt liv, vi andre lever det bare, endda helt uden hjælp fra ånder.

Kan du have en god dag.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7216 - 06/07/2009 20:03 Re: EN DANSK MYSTIKER [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Gratis sandheder er det værd, man har givet for dem."

- Sandheden gives gratis af den hengivne giver, men erkendes af modtageren gennem oprigtig intention og ihærdighed.

"At rejse er at leve. At leve er at lære. At lære er at opleve."

- At lære er at omsætte oplevelse til erfaring.

:)
Top Svar Citer
#7217 - 06/07/2009 20:32 Re: EN DANSK MYSTIKER [Re: treram]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej Treram.

Dejligt at du og din yndige viv har det godt i Skåne. smiler

Som jeg var inde på tidligere i denne tråd, så mener jeg jo stort set det samme som dig. Altså at meningen i et budskab ofte skifter når det kommer igennem menneskers fortolkninger.

Hvis man virkelig søger sandheden, så er det en god rette-snor at se om budskabet indeholder dualitet eller ej. Hvis det indeholder dualitet kan det per defination ikke være sandt.

Store dele af Biblen indeholder et dualistisk budskab, men ofte ser mennesket igennem dette faktum, og tager budskabet for sandheden, som du også ofte er inde på, Treram.

Som du måske har bemærket, Treram, så har jeg mere eller mindre den samme opfattelse af det som står i store dele af Biblen, som dig.

Det som virkelig inspirerer mig er, når jeg læser et budskab som handler om fred og kærlighed. Og det kan man ikke just sige at store dele af Biblen handler om.

Jeg tror på at Jesus´s oprindelige budskab var, at sprede glæde, fred og kærlighed, og hjælpe mennesket med at komme i kontakt med deres uskyld. Men som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så er dette budskab mere eller mindre uigenkendeligt efter det har været igennem egoet´s fortolknings-maskine, hvilket ses meget tydeligt i Biblen.

Det som er nedskrevet, er jo altid et udtryk for det som rør sig inde i menneskets sind.

Hvis ideer er sande, så bygger ideer også på ikke-dualitet. Så er ideerne fuldstændig fredelige og kærlige. Og når man lærer at skelne imellem hvad der kommer fra et fredeligt og kærligt sind, og et sind som er frygtsomt og fordømmende, så er man også godt på vej i sin erkendelse og forståelse af både sig selv og den verden man opfatter.

Der findes et utal af mennesker som forsøger at formidle et spirituelt budskab. Men spørgsmålet er altid om budskabet omhandler dualitet eller ikke-dualitet. Når man virkelig er i kontakt med det nogen kalder nuet, stilheden, Gud, intuitionen eller hvad man nu vil kalde det, så kan det altid ses på menneskets reaktioner overfor andre mennesker, og menneskets evne til at bruge ord, begreber på en sådan måde, at indholdet eller meningen forbliver i overenstemmelse med menneskets sande uskyld.

Der findes flere og flere mennesker som har en mere altruistisk opfattelse, og det vidner om, at flere og flere mennesker føler en større og større fred i deres sind.

Det vigtigste for mig er at finde fuldkommen fred i mit sind, og det gør jeg ved at praktiserer tilgivelse. Og det er ikke den form for tilgivelse som de fleste mennesker har lært, hvor man tilgiver noget man fortolker som et angreb imod en, og hvor man ser et andet menneske som skyldig i ens oplevelse af ufred eller sårethed. Altså en offer-rolle tilgivelse. Den form for tilgivelse jeg ønsker at praktisere, er en tilgivelse hvor jeg ser at jeg selv er årsagen, og dermed ser jeg ikke mig selv som et offer for andre menneskers adfærd eller handlinger, og fra et årsags-perspektiv, ja, der ligger den sande styrke. smiler

Men det er fint nok for mig at mennesker tror på det de nu en gang tror på. Det vigtigste for mig er at være fredelig, kærlig og venlig overfor mine medmennesker. smiler

Nu vil jeg se "Rejsen til Saturn" sammen med mine to dejlige børn. smiler

Pas på dig selv og din yndige viv, kære Treram.

Kærligst Jan.














Top Svar Citer
#7218 - 07/07/2009 10:07 Re: EN DANSK MYSTIKER [Re: serotonin]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Jan.

jamen er det ikke helt utroligt at vi er så at sige er meget enige om biblens sandfærdighed mm, selvom du så er Jesus fan, hvad jeg fan ikke er.

Alligevel har jeg fred i mit sind og mener endog at jeg bør katalogiseres som altruistisk, hvilket måske ikke alle mener, men jeg vil ikke udbasunere hvori mine "kvaliteter" ligger, det lader jeg de troende om, de forstår "kunsten" (tror de).

Kan du have en god og varm dag min kære Jan.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk