annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 8 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6824 - 03/04/2009 20:56 DIALOG UDEN KNÆFALD
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
I disse timer afgøres det meget sandsynligt, om Danmarks statsminister skal være generalsekretær i NATO.

Problemet er, at de muslimske landes repræsentant i NATO, Tyrkiet, sammen med mange andre muslimsk prægede lande, er utilfredse med bl.a. vores statministers afvisning under karrikaturkrisen af at mødes med de nævnte landes ambassadører.

Et møde af denne art er af mange blevet opfattet som et knæfald for islam, og der synes ikke at være blik for, at man udmærket kan mødes - hver med sit standpunkt - for at høre de andres.

Ja, vil man sætte sagen på spidsen, kan det måske udtrykkes sådan, at de nævnte ambassadører fik deres ytringfrihed overfor vores statsminister knægtet.

Var Anders Fogh Rasmussen dengang stået fast på sine holdninger - naturligvis - men samtidig havde tilladt ambassadørerne at ytre sig om deres holdninger, ville den tilspidsede situation her til aften i Nato nok have været nemmere at løse.

Man kan jo ikke forvente - i ytringsfrihedens "hellige" navn - at lukke munden på de diplomatiske repræsentanter for over en milliard muslimske mennesker, uden at de reagerer negativt.

Man kan jo så håbe på, at NATO i aften finder frem til, at ytringsfriheden også skal gælde Tyrkiet - og de mange muslimske lande, som tyrkerne har mulighed for at bygge bro til.

Om det kan føre til fredelig sameksistens, er jo ikke til at vide, men alternativet - "fingeren på aftrækkeren" - gør det i hvert fald ikke smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (03/04/2009 20:56)
Top Svar Citer
#6825 - 04/04/2009 08:52 Re: DIALOG UDEN KNÆFALD [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Nej vi skal ikke gøre knæfald for de muslimske lande på nogen måde, efter at have fulgt BH´s mange indlæg er jeg bange for at han er et tydeligt tegn på hvad muslimer generelt mener om os vantro, samt at de kun har et i tanke og det er at overtage hele verden med sin dødsyge umenneskelige religion.

Jeg håber at de andre medlemslande kan stå imod Tyrkiet, selvom de er nok så vigtige at have som allierede, de må se at leve op til vesten, hvis de ønsker at blive accepteret som ligevægtige partnere, men den meget muslimske præsident er på galt spor.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6826 - 04/04/2009 09:59 Re: DIALOG UDEN KNÆFALD [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Nu skrev jeg jo netop - i overskriften - uden knæfald, men altså alligevel: dialog.

At hævde at alle muslimer er som Bjørn Holmskjold, det er vel netop resultatet af en manglende dialog med den muslimske verden.

Faktisk er der lavet en meget stor statistisk undersøgelse af, hvordan muslimer ønsker deres tilværelse (kan desværre ikke lige finde den frem igen), og den viser en nok for mange af os forbavsende lighed med de ønsker, de fleste af os her i landet har - f.eks. frihed og demokrati.

Hvordan den politiske struktur er i afghanske stammesamfund - hvordan man vælger høvdingen - ved jeg ikke, men hvis de mennesker, der lever dér, ønsker det, som de har indrettet sig, hvilken ret har vi så til kræve det ændret?

Og hvis de ønsker at tage religion ind i deres lovgivning, har vi så ret til at forbyde det?
(I Danmark er vi jo ikke verdensmestre i at skille stat og kirke)

Netop i Tyrkiet har man skilt stat og religion, og da tyrkerne gennem adskillige århundreder hat været bindeleddet mellem Øst og Vest, er de jo uhyre vigtige partnere, hvis vi ønsker en Øst-Vest dialog.

Vi kan være uenige om, hvor meget man må håne og spotte hinanden, men det bør efter min mening ikke stå i vejen for det langt vigtigere: Hvordan finder vi en melodi for sameksistens?

Det er efter min mening både snæversynet og provinsielt at tro, at netop vores måde at leve på, uden videre er den rigtige - ikke blot for os - men for alle klodens mennesker.
I så fald er vi jo ikke meget bedre end militante fanatiske muslimske fundamentalister - fingeren på aftrækkeren.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (04/04/2009 10:00)
Top Svar Citer
#6828 - 04/04/2009 18:23 Re: DIALOG UDEN KNÆFALD [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
"hvordan den politiske struktur er i afghanske samfund-hvordan man vælger høvdingen-ved jeg ikke, men hvis de mennesker, der lever dér, ønsker det, som de har indrettet sig, hvilken ret har vi så til at kræve det ændret?."

Jeg mener at vi som retstænkende mennesker med rette SKAL gå imod disse høvdinge, der jo kun ser på kvinder som noget kvæg, man kan behandle som man vil, hvis du mishandler dine dyr, skal du nok få det at vide og bliver straffet for dette, men muslimske kvinder må finde sig i alt, og det er næsten ligemeget hvor gode og veluddannede muslimerne de er, kvinder er bare kvæg.

Men det er jo noget de gode kristne, muslimske, vediske og buddhistiske skrifter er skyld i, her er noget de alle er tilfælles om, kvinder er andenrangs personer, det er jo ikke længe siden at kvinder i dk, næsten kunne sidestilles med muslimske kvinder, ingen stemmeret, dårligere løn, kunne ikke få de gode jobs o.s.v.

Og stod det til mig skulle religioner forbydes ved lov, de har kun givet verden problemer med deres menneskeforagt, og så ville vi alle stå på samme trin, ingen højere ingen lavere,men det er nok ønsketænkning.



Redigeret af treram (04/04/2009 18:25)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6829 - 05/04/2009 07:38 Re: DIALOG UDEN KNÆFALD [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver:
"Jeg mener at vi som retstænkende mennesker med rette SKAL gå imod disse høvdinge, der jo kun ser på kvinder som noget kvæg -"

Hvis jeg var et menneske, der levede i et afghansk stammesamfund, ville jeg nok finde det lidt underligt, at mennesker på den anden side af kloden kan føle sig berettigede til at trænge ind og påtvinge os afghanere nogle vestlige synspunkter og endda med magt søge at gennemtvinge, at vi skal leve efter dem i stedet for efter vore egne traditioner.

Og hvis jeg tillige kunne læse og skrive samt havde adgang til dansk straffelov, hvor § 227 siger, at danske mænd ustraffet kan voldtage deres koner - ja, så ville jeg nok undre mig endnu mere.

Jeg tror endda, jeg ville foreslå disse fremmede magter at sætte sig ordentligt ind i afghansk kultur og tradition - samt at respektere det afghanske folks ret til selv at bestemme egen samfundsindretning.

Jeg tror tillige, jeg ville opfordre NATO til den samme respekt, og jeg ville nok pege på, at dette meget vel kunne være det allerbedste middel til at forebygge østlig muslimsk præget terror mod vestlige samfund.

Monstro man hører ordet imperialisme blandt mennesker udenfor NATO-landenes kreds?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (05/04/2009 07:38)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 8 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk