annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6835 - 05/04/2009 14:37 Re: DIALOG UDEN KNÆFALD [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Nu ved jeg ikke, hvilket af mine argumenter, du forholder dig til, men jeg står da ved, hvad jeg har skrevet - indtil du - eller andre - kan overbevise mig om noget andet.

For mig ser det sådan ud, at over en milliard muslimske mennesker står over for endnu flere mennesker, der under ét betegnes som kristne - ateister, som lever under kristne traditioner, medregnet - og som i begge lejre har "fingeren på aftrækkeren" - med massemord i større eller mindre format som resultat (Irak, Afghanistan, New York, London og Madrid) - men som også kunne starte en dialog med det formål at undgå uskyldiges død smiler

Hvis vi - f.eks. med NATO's hjælp - kunne enes om at holde op med at slå hinanden ihjel, ville jeg finde det rimeligt, om vi herefter kunne begynde at se på olieinteresser og diverse former for undertrykkelser af grupper af mennesker - såsom kvinder under Taleban - og kvinder under dansk straffelov smiler - det sidste forbigår du åbenbart i tavshed?

Afghanistan er, mig bekendt, verdens største eksportør af opium og opiumprodukter.
Har den vestlige verdens importører slet ikke noget ansvar her?

Lad os dog stoppe alt dette hykleri - og se realiteterne i øjnene med henblik på at finde en melodi for fredelig sameksistens, hvor vi kunne gøre os bekendt med hinandens faktiske synspunkter.

Enhver, der har fulgt din og min dialog, har kunnet se, at jeg er imod kvindeundertrykkelse - og undertrykkelser i det hele taget.

Jeg er også imod, at nogle "fanatíske og fundamentalistiske ateister" smiler forsøger at undertrykke menneskers naturlige religiøsitet.

Med religiøsitet mener jeg, det at være åben for eksistensen af andet end tilfældighedernes spil, som du åbenbart søger at påtvinge resten af menneskeheden som eneste mulige idé.

Det kan man da kalde undertrykkelse, skulle jeg mene smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (05/04/2009 14:38)
Top Svar Citer
#6836 - 05/04/2009 17:51 Re: DIALOG UDEN KNÆFALD [Re: treram]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Indsendt af: treram
et sjovt argument du her kommer med, som jeg ikke rigtigt kan bruge til noget.
Rigtig mange muslimske kvinder i muslimske lande ligner slet ikke kvinder, men en sæk kartofler der er pakket forkert, i lande hvor muslimerne ikke er i overtal, begynder de at ligne rigtige kvinder, heldigvis er de begyndt at rive sig løs fra religionsvanviddets krav om total mørkelægning.

Men du er vel lige så mandschauvenistisk som dine muslimske frænder og ønsker ikke at kvinder betragtes som ligeværdige partner, det gælder om at holde på sine krav over kvinderne, de skal holdes nede.




treram

Hvordan ser en rigtig fugl ud? En rigtig fisk? Eller en rigtig kvinde?


Bjørn Holmskjold
_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6837 - 05/04/2009 17:56 Re: DIALOG MED KNÆFALD [Re: Ipso Facto]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Det vi hér med Fogh har oplevet er som et skakspil, hvor den der har de fleste brikker at flytte med har nogle fordele, som modparten ikke har. Således kunne tyrkerne have afviklet en “springer” godt og grundigt, men valgte så at lade den overleve. For i skak er det sådan, at man tænker mange træk frem. Og således også her, hvor det mest nærliggende at gøre, ikke nødvendigvis også er det klogeste at gøre, på den lange bane!

Derfor er der ingen tvivl om, at “springerens” adfærd og holdninger er vurderet at komme til at spille en anden, væsentligere og mere langsigtet taktisk rolle med henblik på slutspillet i Civilisationernes Kamp!

Bjørn Holmskjold
_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6838 - 05/04/2009 17:59 Re: DIALOG UDEN KNÆFALD [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej min kære ven Arne.

Der skød du lige meget over målet, idet det var BH´s indlæg jeg svarede på, så jeg kan godt forstå du blev lidt harm, hvis du troede det var et svar på dit indlæg.

Jeg fik ikke svaret på dit indlæg da jeg skulle til et møde.

Meen nu er det svar på dit.

Du vil gerne starte en dialog med den muslimske verden, jamen tror du virkelig de vil dette?, de er som jeg ser det, ikke interesseret i en dialog uden at vi går ind på deres vilkår-betingelsesløst, bare se hvad Nato måtte love Tyrkiet for at få godkendt Fog Rasmussen som ny generalsekretær.

Om Nato kan være behjælpelig til at stoppe volden i verden uden at slå nogen ihjel, tror vel næppe nogen efterhånden, de muslimske landes islamiseren eskalerer, bare se Tyrkiets PM´s ønskeliste over hvad der skal ske indenfor Tyrkiets grænser af undertrykkelse af andre eller ikke troende, det tyder ikke på en optøning.

Hvad angår kvinder i dk under voldtægtsparagraffen, er jeg ikke vidende om at den bruges i sin yderste konsekvens, altså total frifindelse, men tror det næppe.

Vore soldater i Afghanistan er jo også sat ind for at bl.a. bekæmpe opiumsdyrkningen-mener jeg, muslimerne skyr ingen midler til at tjene penge på vesten, der ser du her i dk, hvor det for det meste er muslimer der står for indsmuglingen og salget af narkotika.

Da vi endnu er selvforsynende af olie er det ikke olieinteresserne der holder os i Afghanistan, men vel hovedsaglig nedkæmpelse af taliban og Al Quida.

Jeg har ikke nævnt at du gik ind for kvindevold, men i og med du vil dialog med muslimerne, er du ikke med i at skaffe disse kvinder ligeværdige liv, en dialog vil ikke give disse kvinder/piger bedre forhold, før talibanner og muslimer i det hele taget får ændret deres syn på menneskekærlighed og at dette også gælder piger/kvinder.

Og så lige et skud fra hoften," jeg er også imod at nogle "fanatiske og fundamentalistiske ateister" forsøger at at undertrykke menneskers naturlige religiøsitet."

Iflg. min termologi er der intet der hedder "naturlig" religiøsitet, religion er ikke naturlig, men en menneske opfindelse og kun et udtryk for menneskers angst for at leve livet uden en støttepædagok i form af en gud de kan hælde deres hoved til, fordi de ikke selv kan/tør tage stilling til livet- en NARRESUT- som du ved.

Jo de religiøse er sandelig undertrykte, af deres forskellige former for guder-afguder mm, fri mig vel for at falde i en sådan afmagt, men det sker heller ikke, jeg har ingen ufrillige hjernesvingninger omkring guder og andet nonsens..noget de troende tilsyneladende ikke selv er herre over.



Redigeret af treram (05/04/2009 18:05)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6839 - 05/04/2009 18:41 Re: DIALOG MED KNÆFALD [Re: Ipso Facto]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Ipso Facto.

Ja, det var jo at vente, at du ville komme på banen, når jeg taler for diplomatiske forbindelser, og i det hele taget en dialog, med folk i islam.

Du strør jo om dig med negativt værdiladede ord, som islamofascismen, islamokrati og "Dhimmi" Carter, og det har du jo lov til, men jeg synes ikke, det gavner en situation, hvor mere end en milliard mennesker i hver lejr er parat til at slå modstanderne ihjel - foreløbig, heldigvis, i mindre format, men dog rigeligt til at hidse gemytterne op på begge sider.

Selvfølgelig skal man ikke tage let på de forskellige aggressive varianter af islam (Islam er jo et halvt årtusind yngre end kristendommen - og går vi ca. 500 år tilbage i kristendommens historie, er det jo artige ting, man finder), men muligheden for fredelig sameksistens tror jeg alligevel kunne vinde tilslutning hos en majoritet af verdens muslimer, hvis man ellers kunne finde en melodi, der var acceptabel set fra begge sider.
Faktisk er der større opinionsmålinger, der siger dette.

Et sådant diplomatisk fredsforsøg er, mig bekendt, endnu ikke seriøst søgt gennemført, men spørgsmålet er vel, om ikke tiden er ved at være moden dertil.

Man kan selvfølgelig på forhånd nære mistillid til holdbarheden af en diplomatisk løsning - dels at den ikke ville blive overholdt, og dels at muslimerne ville søge at blive flertal i vestlige landes befolkninger (Jeg mener at have hørt, at en sådan situation eksisterer i Indonesien, med ca. 60 % muslimer, som har indført sharia, men ikke gældende for de ca. 40 % ikke-muslimer - og det er jo ikke så skræmmende endda. Desuden er udsigten til muslimsk flertal i f.eks. Danmark jo yderst teoretisk adskillige årtier frem. Jo længere tid indvandrere har boet her, jo færre børn får de - ligesom de bevæger sig i retning af mere moderate former for islam, som vi f.eks. kan se beskrevet af filosoffen Tariq Ramadan, men også høre om f.eks. hos danske "Kritiske muslimer").

For mig at se, er det trist, at så mange civile bliver slået ihjel, som vi har set det i New York, London og Madrid, og som vi ser det hver dag i Irak og Afhghanistan, men det er da også trist, at så mange krigere (også danske soldater) må lade livet for en sag, der ikke synes at føre nogen vegne hen.

Derfor er det efter min menig forkert at undlade forsøg på at opnå holdbare og gensidigt acceptable diplomatiske løsninger.

Jeg ser, vi er enige om, at Anders Fogh Rasmussen begik en fejl ved at nægte at møde de muslimske ambassadører under karikatur-krisen, hvor han kunne have forklaret om dansk ytringsfrihed samt om mulighederne for at klage via dansk retspraksis, når man føler sig krænket.

Nu må samme Rasmussen - og NATO - sandsynligvis betale en vis pris herfor.
Situationen kan imidlertid reddes, hvis NATO starter en konstruktiv diplomatisk dialog med den muslimske verden, hvorefter det så kan vurderes, om der er reelle fredsmuligheder.

Det tror jeg selv Jürgen Habermas ville nikke anerkendende til, og jeg tror ikke, samme filosof ville mene, at jeg "i den grad skulle være blevet islamiseret i mit hoved" smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (05/04/2009 18:41)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk