annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6713 - 21/03/2009 09:20 Re: Dem og os [Re: Holmskjold]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Bjørn Holmskjold.

Jeg forstår meget vel din pessimisme angående den vestlige verdens, materialistiske, egoistiske og grådige plyndringsfest, der fører til varig skade af den planet, som vi end ikke kan sige er vores, men som er den, vi har fået vores tilværelse på.

Jeg forstår også udmærket din pessimisme angående den vestlige verdens demokratiers meget muligt katastrofale langsommelighed m.h.t. at realisere de gode viljer - baseret på solid indsigt - som efterhånden fylder ganske meget i vi menneskers bevidsthed.

Jeg glæder mig over, at du erkender de teknologiske muligheder for at afværge en miljøkatastrofe.

Jeg tror, at dine teokratiske diktatur-drømme (er det vel) er en utopi, som selv i Iran kun har en begrænset levetid, og som du i hvert fald ingen vegne kommer med her i den vestlige verden - uanset hvor megen fundamentalistisk terror, der måtte blive forsøgt.

Derfor er det min overbevisning, at vejen frem er ærlig snak til menneskers sunde fornuft smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (21/03/2009 09:21)
Top Svar Citer
#6714 - 21/03/2009 09:26 Re: Dem og os [Re: Holmskjold]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Overbefolkningen er det absolut største problem, fordi der skal skaffes mad, klæder husly og arbejde til den stadigt voksende befolkning og i takt med det opfindes nye energiforbrugende dippedutter for at skabe "meningsfyldt" arbejde, den voksende befolkning bruger af jordens reserver i en stadig stigende mængde.


Så istedet for at skyde alle de vantro, som så ville stille alle muslimerne dårligt, de kan jo ikke finde ud af noget selv og vil langsomt gå til grunde, så skyd paven den nar, der er en af hindringerne for at mange mennesker kan få et ordentligt liv, uden at skulle brødføde en masse børn og samtidig tage sig af stakler der har fået AIDS.

Hvis verdens befolkningtal kunne formindskes langsomt, kunne det være at menneskeheden, fik bedre tid til at finde på alternative løsninger for at kunne overleve nogle år længere.

Men vi ved at hele menneskeheden en dag vil blive udslettet, det er vist ganske sikkert, det er der ingen der kan stoppe.

Om den når at udslette sig selv inden solen opsluger jorden, vil kun tiden vise, men noget tyder på det.

Så lad os istedet tæppebombe de muslimske lande med P-pillebomber, så vil megen uro i verden forsvinde, når muslimerne ikke kan føde flere rotteunger, som Glistrup sagde.




Redigeret af treram (21/03/2009 09:28)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6722 - 22/03/2009 11:04 Re: Dem og os [Re: treram]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Arne Thomsen


Nu må du ikke overfortolke mig med hensyn til teknologien. At den kan fremstille visse afbødende opfindelse betyder ikke, at den så også er et egentligt gode, eller for den sags skyld menneskehedens redning. Tværtimod!

Kundskabets Træ med den forbudene frugt blev beskrevet som træet ”på godt og ondt”! Dét, som umiddelbart opleves som godt, eksempelvis teknologien, har en bagside, der er særdeles ond. Mennesket ser forudsigeligt kun på det, som de tror er godt, men overser derimod det godes modsætning, der med for meget af det gode, bliver det onde!

For en kendsgerning er det, at den teknologiske udviklingen er psykisk sygeliggørende mennesket i en stadig mere accelererende grad. Dette er et faktum! Eller som jeg plejer at sige om Guds ubøjelige vilje… at dén findes ikke, der med udgangspunkt i naturens lovmæssigheder kan modargumentere dette. Hvorfor det er en ufravigelig kendsgerning!

Det betyder, at den ærlige snak til menneskets sunde fornuft, som du er fremhævende, er utopisk. For psykisk syge mennesker har jo netop ikke en sund fornuft, men derimod en psykotisk virkelighedsopfattelse, og dermed en svækket realitetssans. Denne sunde fornuft, som du om muligt vil gør gældende, bliver derfor omtolket til en psykotiske, virkelighedsfortrængende forståelse, som er de syges virkelighed. De forstår derfor kun det, de vil forstå, og det i den betydning det syge betinger, at det sunde må blive forstået.

Dette kan være svært at forstå, dersom man ikke forstår de ubevidste psykiske mekanismer, som gør sig gældende. For man står jo, tror man, overfor tilsyneladende fornuftige mennesker. Eksempelvis landets statsminister, klimaminister, miljøminister eller andre topfolk. Herunder også spidserne indenfor miljøbevægelserne. Der dog alle har en helt anden, ubevidst, dagsorden, end den, de tror og påstår de har. Og som de i overbevisende vendinger giver indtryk af at mene alvorligt. Men når alt kommer til alt, da vil de ubevidst det helt samme samfund, som på alle måder er nedbrydende den natur, og den naturlighed, som de påstår at ville redde.

Derfor, og til trods for alle deres kundskaber, agerer de i forhold til helhedsforståelsen med samme naivitet (infantilitet), som var de små børn i børnehavealderen. Hvor alting forventes at være ubegrænset, og verden et utømmeligt overflødighedshorn!

Undtagelserne herfra er i den vestlige verden i sandheden blevet få, hvorfor jeg da også gør gældende, at det bliver de få mod de mange. Hvorfor alle midler, der kan bruges, skal bruges, i denne overlevelseskamp!

Kalifatet er jo netop derfor ingen utopi!

For med udgangspunkt i det kaos, som de enfoldige vil bibringe den hele verden, vil islam i logisk konsekvens af dette kaos vokse sig stor og umådelig stærk. For den vestlige verden vil med sin egocentriske adfærd, og de i konsekvens heraf omfattende klimaændringer i almindelighed, og naturødelæggelser i særdeleshed, skabet et voldsomt had mod de egocentriske vesterlændinge. Og det i en grad, som denne verden ikke har set tidligere. For den overflod, som de egocentriske ikke vil give afkald på, er allerede truende ufattelig mange millioner på mennesker på livet, som ingen overflod kender til, og som ingen overflod har at gøre godt med. Men trods det har de et liv, en familie og ikke mindst deres børns overlevelse at slås for.

Rekrutteringsgrundlaget for den altafgørende overlevelseskamp mod den vestlige verdens psykisk syge bliver derfor helt forudsigeligt i omfang umådelig, og i intensitet indædt altopofrende.

Det islamiske hus vil på den måde blive bygget på ruinerne af kristendommens hus!


InshaAllâh


Bjørn Holmskjold



_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6724 - 22/03/2009 14:04 Re: Dem og os [Re: Holmskjold]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Bjørn Holmskjold.

Så slap du omsider katten ud af sækken: Du vil ha' et muslimsk kalifat, der kan bringe menneskeheden i balance med naturen.

Nu er er præstediktaturet i Iran vel ikke direkte et kalifat, men nok alligevel noget af det nærmeste, vi kan komme Muhammed's efterfølgende styre.

Statistikken i FN siger, at at iranerne overskrider de økologiske grænser med ca 33 %!

Det er betydeligt mindre end, hvad vestlige lande tillader sig, men det er stadig en alvorlig overskridelse.

Er det i overensstemmelse med Koranen?

Står der overhovedet noget i Koranen om klodens bevarelse - og i så fald hvor?

Hvis der ikke står noget, så må Muhammed, ærkeenglen Gabriel og kilden: Gud, jo have begået en fejl?

Du har selvfølgelig ret i, at teknologi alene ikke kan løse klodens miljøproblemer, et sindelagsskifte er også nødvendigt.

Det mener jeg også er på vej, f.eks. i http://klima-sos.dk/deltag - og det foretrækker jeg fremfor at skulle blive slave af et religiøst diktatur.

Jeg foretrækker således stadig den sunde fornuft fremfor et mere eller mindre korrumperet religiøst diktatur - og min tillid til det enkelte menneskes sunde dømmekraft er fortsat større end til et hvilken som helst teokratisk præstestyre.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (22/03/2009 14:04)
Top Svar Citer
#6725 - 22/03/2009 19:38 Re: Dem og os [Re: Arne Thomsen]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Arne Thomsen


Medens du tilsyneladende uklogt foretrækker at tro, at de psykiske mekanismer slet ikke findes, hvorfor mennesket uanset hvad, besiddende en sund fornuft, som du mener at kunne bidrage med fornuftige holdninger til, som disse mennesker så evner at forstå i klogskabens klare lys, så har jeg i kontrast hertil for min del på intet tidspunkt lagt skjul på, at jeg arbejder målrettet på indførelsen af et altfavnende kalifat, og den dertil nødvendige sharialovgivning, som konsekvent, og i fuld overensstemmelse med Guds vilje sikre, at kalifatet ikke nogensinde igen brydes i uforstand!

Alt dette ikke fordi jeg har læst Koranen, for det er ikke tilfældet, eller på anden måde er blevet påduttet en sådan holdning af gode muslimer. Men fordi kalifatet, og dermed også de begrænsninger, som mennesket skal pålægge sig selv, kan udledes af naturens love. Da naturens love er ubøjelige, da vil ingen kunne pådutte mig noget, og ingen bog være mig mere overbevisende, end den sandhed Gud en gang for alle lod mejsle ind i skaberværket i form af naturens love. Hvorfra der ydermere kan udledes, hvordan det vantro skal bekæmpes.

For modsat du, Arne! Så har jeg stor respekt for både de biologiske og psykologiske lovmæssigheder, hvor end ikke det vi tænker og siger er en tilfældighed.

Der findes ikke i dag et gennemført kalifat. Heller ikke i Iran. Det er medvirkende til, at også iranerne lever livet farligt i forhold til Guds vilje. Dels ved at skade skaberværket, og i forlængelse heraf også deres egen fysiske og psykiske sundhed. Og dels ved, hvilket er kilden til det førstnævnte, at Iran er for eftergivende overfor det vantro. Hvilket naturligvis er i modstrid med Guds vilje.

Iran, og alle de øvrige muslimske lande, anbefales i stedet konsekvent at indføre kalifatet, og i den forbindelse internt at få afviklet al undergravende vantro indflydelse, modstand og oprør fra frafaldende muslimer og ikke-muslimer, hvor end den måtte vise sig.

For således er tingene indrettet, at mennesket skal dikteres en vej. Hvilket er den eneste sande virkelighed. En virkelighed, hvor intet overlades til det overfladiske… tror nok, håber på og om vi nu tager os lidt sammen!

Se virkeligheden i øjnene, Arne! Hvor følelseskold den end måtte opleves. For i naturen findes ingen andre følelser end de, som er naturlovmæssigt bestemt!



Bjørn Holmskjold



_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk