annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6628 - 01/03/2009 22:37 Dem og os
Bogger Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 47
Jeg var en af de første, der indregistrerede mig på nærværende debatportal, da den blev søsat sidste forår.
Da jeg imidlertid helst vil debattere med meningsmodstandere, har jeg ikke skrevet så meget her.
Jeg fortsatte på religion.dk, hvor det ligefrem vrimler med modstandere.

I går oplevede jeg så, at jeg ikke kunne svare på et indlæg, eftersom min skærm meddelte mig, at ”din konto er spærret”. Med andre ord, jeg er nu udelukket fra religion.dk.
Det indlæg, der åbenbart ”var for meget” var dette:

Dem og os.
Jeg arbejder i et system, hvor det i nogen tid har været “moderne” at sige: “Vi skal væk fra den der med dem og os.”
De, der siger sådan, mener, at det danske samfund ikke er ”inkluderende” nok i forhold til – især – muslimerne i det danske samfund. Med andre ord, når integrationen endnu engang er kikset, så er det ”vores” (det danske samfunds) skyld.

Én af mine yndlingsaversioner, Abdul Wahid Petersen, har også taget retorikken til sig og hævder skamløst, at han kender mange unge muslimer, der føler sig ”holdt ude” af samfundet, at Danmark ikke vil ”inkludere” dem. ”De kan ikke få lov at blive inkluderet, selv om de gerne vil”, hævder AWP. ”Og så vender de vrangen ud på sig selv”, eufemiserede oraklet fra Nørrebro.
De ville ellers så gerne være en del af det danske samfund! Hvis man skal tro Abdul Wahid!
Senest i Deadline torsdag 19/2, der kan ses her:



Den i islamsammenhæng totalt inkompetente studievært, Nynne Bjerre, kunne ikke finde på noget bedre end at kaste sig over Karen Jespersen med krav om at få nogle forslag til ”fremadrettet” inkludering af muslimer.

”Fremadrettet” er et andet af tidens mantraer.

Sjovt nok afkrævede Nynne Bjerre ikke Abdul Wahid noget i samme retning.

Abdul Wahid Petersen er imam og kender derfor naturligvis sin Koran. Selv den mest summariske gennemgang af Koranen vil afsløre, at denne modbydelige bog, der slavebinder omkring en mia. muslimer, ganske enkelt er en manual i ”Os mod dem”. Ikke bare ’dem og os’, men i allerhøjeste grad ’os MOD dem’.

Den eneste form for ”inkludering”, Koranen opererer med, er, at alle mennesker skal gøres til muslimer.
Ellers er Koranen side efter side vers efter vers ikke ret meget andet end hudfletning af vantro. Allah hader vantro i almindelighed og jøder i særdeleshed.
Allahs had til ikke-muslimer udgør broderparten af Koranen.
Abdul Wahid og andre rettroende muslimer har gang på gang fastslået, at når man er muslim ”er man forpligtet på hele pakken”.

Det synspunkt henter de bl.a. næring til her:
2:85 (uddrag)
”Tror I kun på dele af Skriften og ikke det hele? De af jer, der gør det, vil kun få vanære i dette liv, og på Dommens Dag vil de være henvist til den mest smertefulde straf. Thi Allah er ikke uvidende om, hvad I gør.”

I henhold til Koranen giver begreber som ”moderat” absolut ingen mening. Det er virkelig ’all or nothing’. Koranen er ikke ’moderat’, hadith er ikke ’moderat’, Sira er ikke ’moderat’, ingen af de fire lovskoler er ’moderate’.
Så såkaldt ’moderate’ muslimer har intet at holde sig til, intet de kan fremdrage af tekstmæssig understøttelse – ’moderat muslim er’ kort og godt et oxymoron, der giver lige så meget mening som ’ordblind korrekturlæser’.

Og det betyder altså, at Abdul & Co. er forpligtet på bl.a. at tro på følgende:

(9:28) “Åh, I der tror! Afgudsdyrkerne er i sandhed urene. Så lad dem ikke komme nær det Ukrænkelige Sted for Tilbedelse, når dette år er gået. Hvis I frygter fattigdom (over indtægtstabet), så vil Allah holde jer skadesfri med Sin formue, hvis det passer Ham!”

(Note til 9:28: Det Ukrænkelige Sted for Tilbedelse er Kabaen i Mekka, hvor ikke-muslimer den dag i dag ikke har adgang. Vi er som sagt urene. Det omtalte indtægtstab handler om, at Kabaen før islamiseringen af Mekka var pilgrimsmål for alle Arabiens polyteister. Før Muhammad herskede der i Arabien stor tolerance over for anderledestroende. Alle de pilgrimme, der valfartede til Kabaen i de hellige måneder, udgjorde en ren pengemaskine for Kabaens kustoder. Kabaen er stadig en pengemaskine for det saudiske samfund. Med Muhammad sluttede enhver form for religiøs tolerance – kun muslimer har adgang til Mekka).

(5:51) “Åh, I der tror! Tag ikke jøderne og de kristne som venner. De er kun hinandens venner. Den blandt jer, der tager en af dem som venner, er selv én af dem. Allah retleder ikke syndere.”

Dette charmerende påbud til muslimer gentages en række andre steder i Koranen, så muslimer virkelig kan huske det:

3:28, 3:118, 4:89, 4:101, 4:144, 5:57, 5:80, 60:1 osv, osv.
Ikke bare kan vi ikke være muslimers venner – det er værre endnu. Vi er ganske enkelt ’Guds’ fjender.

2:89 ”Allahs forbandelse hviler på de vantro.”

2:98 “Allah selv er de vantros fjende.”

Vi er ligeledes skurke og uslinge:

2:99 “Vi har i sandhed åbenbaret tydeligt tegn for dig, og kun skurke vil mistro dem.”

(4:101) (uddrag)“I sandhed, de vantro er dine åbenlyse fjender.”

(9:123) “Åh, I der tror! Bekæmp de vantro i jeres nærhed og lad dem opleve barskhed fra jeres side.”

(4:56) “De, der ikke tror på Vores åbenbaringer, vil Vi kaste i Ilden. Når deres hud er brændt væk, giver Vi dem ny hud, så de kan smage torturen igen.”

(9:23) “Åh, I der tror! Tag ikke jeres fædre eller brødre som venner, hvis de fornøjer sig med vantroen i stedet for troen. De af jer, der tager dem som venner, er syndere.”

2:191 “Og dræb dem (de vantro), hvorend I fanger dem...”

(Man ”fanger” vist ikke nogen, hvis man kæmper i selvforsvar, som muslimer altid hævder)

2:193 “Og bekæmp dem, indtil der ikke er mere ‘fitna’ (=vantro), og religion kun er for Allah.”

(33:61) “Forbandede vil de blive pågrebet, hvorend de bliver fundet og dræbt i et (blodigt) slagteri.”

3:73 “Stol ikke på nogen, der ikke følger jeres religion …”

4:51 “Jøder og kristne er afgudsdyrkere …”

4:60 “De, der nægter at følge Muhammad, følger falske guder og er bedraget af Satan.”

5:45 ”Ikke-muslimer er syndere.”

5:72 ”Kristne er vantro, der ender i Ilden.”

7:66 ”Vantro er løgnere.”

7:138-39 ”Allah vil udslette ikke-muslimske kulturer.”

8:39 ”Bekæmp dem, indtil ’fitna’ ikke mere findes.”

8:59-60 “Lad ikke de vantro tro, at de kan undslippe. De er jeres fjende og Allahs fjende.”

9:5 ”Slagt de vantro, uanset hvor I finder dem.”

9:30 ”Kristne og jøder er perverse.”

10:45 ”På Dommedag vil Allah dræbe alle de vantro.”

16:39 ”Vantro er løgnere.”

18:102 ”Allah byder de vantro velkommen i helvede.”

21:15 ”De bad om nåde, men Allah dræbte dem alligevel.”

25:52 “Adlyd ikke vantro, men bekæmp dem af al magt.”

33:60-61 ”De, der modsætter sig islam, vil blive slagtet på det grusomste.”

35:26 ”Allah hader vantro.”

39:26 “Allah lod dem (de vantro) smage ydmygelse i det jordiske liv, og deres straf I det Hinsidige vil blive endnu værre.”

Osv, osv, osv, osv ...

Hvis nogen stadig orker at læse mere om, hvordan ’vi’ opfattes i henhold til Koranen, kan man fortsætte her:

http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html

http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html

Måske kan Nynne Bjerre og andre ignoranter ved at gå i gang med at læse Koranen opdage en plausibel forklaring på, hvorfor muslimer i Danmark (OG alle andre vestlige lande) føler sig fremmedgjorte og ”ikke-inkluderede”.

Koranen er uden sammenligning overhovedet den mest hadfyldte og hadefulde bog, jeg nogen sinde har læst.


Bogger
Top Svar Citer
#6629 - 02/03/2009 11:37 Re: Dem og os [Re: Bogger]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Kære Bogger

Jeg er ked af at høre at du er blevet udelukket på religion.dk. På den anden side var det uundgåligt, idet du i årevis har været en torn i øjet på kristeligt-dagblad. Uden at jeg ved det med sikkerhed, så gætter jeg på, at årsagen til udelukkelsen skyldes at du "spreder mere end du samler".

Kristeligt-Dagblad vil jo gerne være det altomfavnende dagblad der samler alle troende såvel som ikke-troende i dialog, og derfor er der ikke længere plads til dig.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#6630 - 02/03/2009 12:37 Re: Dem og os [Re: Bogger]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien
Velkommen tilbage Bogger!

Nu har du i årevis huseret helt uhæmmet på religion.dk med "din onde hvide racisme og nationalisme" og dermed lagt hindringer i vejen for den store sammensmeltning af islamisk og vestlig kultur i det multikulturelle projekt Eurabia, der bygger på fred og anti-diskrimination og hvor alle bare elsker hinanden så meget at det gør ondt.

I det store Eurabia-projekt er der ikke plads til politisk ukorrekte kritikere som ligefrem opfordrer folk til at tænke selvstændigt i stedet for at overtage myten om islam som en fredens og tolerancens religion. Som enhver efterhånden er indoktrineret til at tro, er islam en søsterreligion til kristendommen med hjemstavnsret i Europa som har ydet uvurderlige bidrag til europæisk kulturudvikling hvilket bragte os ud af vor mørke og barbariske Middelalder.

Uden islam var vi ingenting - ja vi var vist slet ikke, hvis man skal tro hærskaren af islams apologeter og nyttige idioter der har indført et rigidt fordummelsens regimente i medier og undervisning, der får de tidligere så frygtede "røde lejesvende" til at fremstå som lusede elendige amatører. Men de havde jo også kun Sovjetunionen og dets vasalstater i ryggen, mens "de grønne lejesvende" har Unionen af islamiserede europæiske stater og 1,4 mia. muslimer som støttepædagoer og backinggruppe.

Midt i mørket og dine trængsler med at udbrede sandheden om islam er der dog også et par enkelte lyspunkter. Geert Wilders Frihedsparti er i meningsmålingerne stormet frem og er nu landets største parti. At indlede straffesag mod Wilders for racistisk forhånelse af islam og erklære ham persona non grata i UK blev åbenbart opfattet som en direkte hån mod borgernes intelligens. Islams nyttige idioter har overspillet deres kort og erkendelsen af sandheden om islam er så småt ved at afløse fordummelsen blandt europas befolkninger.

Selv om vi næppe bliver uenige om ret meget betyder din tilbagevennen til denne frie debat at vi om ikke andet kan inspirere hinanden. I de seneste par måneder har aktivitetsniveauet her været omkring skindød og og jeg har da også forlagt min debatvirksomhed til primært Dr-debatten og Jihad Watch. I sidste uge droppede jeg dog Dr-debatten da den i stadig højere grad blev oversvømmet med patologiske tilfælde som trak det i forvejen lave niveau ned mod det uudholdelige.

Så jeg står også på spring til at yde nye bidrag på nærværende debat hvor mange der var udelukkede fra religion.dk eller som flygtede fra den idiotiske tendentiøse censur fandt et fristed her.

Din fremragende oversættelse af Robert Spencers "Blogging the Qu'ran" til dansk fortjener at blive lagt ind her som et referencebibliotek om islam. Selv har jeg haft megen glæde af dine anstrengelser og håber du vil fortsætte din oversættelsesvirksomhed af centrale tekster om islam.

Lad os prøve at få genoplivet debatten her så den kan blive en åndens oase midt i fordummelsens og censurens malmstrøm.

Hilsen

Ipso Facto pifter
Top Svar Citer
#6631 - 02/03/2009 15:08 Re: Dem og os [Re: Ipso Facto]
Niels B. Larsen Offline
ny
Registeret: 07/07/2008
Indlæg: 25
Sted: Svenstrup J
@ Bogger

Med den svada forstår jeg godt, at Kristeligt Dagblad har fået moralske skrupler.

At skrive så meget sandhed i ét indlæg er sandelig ikke velset. Det kunne få vore kære gæster til at føle sig ikke blot udelukket, men også trådt over tæerne.

Og så flyver kuglerne jo om ørerne på folk. :-(
_________________________
Venlig hilsen

Niels B. Larsen


Top Svar Citer
#6635 - 02/03/2009 21:06 Re: Dem og os [Re: Bogger]
ole Offline
ny
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 46
Hej Boger
Jeg forstaar udmaerket din trang til overvejende at debattere med meningsmodstandere .
Hvis man betragter debatten som en KOMUNIKATIONSFORM er det imidlertid langt fra sikkert, at den mest effektive komunikation foregaar over den stoerst mulige afstand...
Ogsaa blandt folk som HAR indset at Islaam er en trussel mod det meste af, hvad vi holder af (og i vores barndom tog for givet) , er man knapnok begyndt for alvor at debatere det EGENTLIGE spoergsmaal : Hvad kan man GOERE ved det ; altsaa inden for lovens graenser ?
Gert Wilders er her en af dem som har vist vejen frem.
Hvis vi kan blive enige om at Islaam er en opponent som det er vores maal at modarbejde, da forekommer det mig naturligt at
koncentrere kraefterne om at udforme en strategi eller handlingsplan til at bringe dette mal naermere.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk