annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6704 - 18/03/2009 19:34 Re: Dem og os [Re: Arne Thomsen]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Arne Thomsen

Nu kan jeg jo godt se, at der ikke skal forventes et dybere svar på det du skriver, i betragtning af de mange spørgsmål du selv stiller!

I modsætning til din indfaldsvinkel med megen tro, håb og kærlighed, så stiller jeg ikke mig selv spørgsmål om de ting, som jeg gør gældende. For det behøver jeg ikke al den stund, at jeg konsekvent forholder til den virkelighed, som kan udledes af naturens love. Her findes alle de betydningsfulde svar, og ingen spørgsmål!

Naturligvis vil folk svare JA, om man spurgte dem om de vil beskytte naturen. Det har de gjort i de 30 år jeg har beskæftiget mig med miljøbeskyttelse. For det koster ikke noget at sige Ja til et uforpligtende spørgsmål. Derimod koster det personlig afkald i forhold til overforbruget, dersom det omkostningsfrie Ja skal efterleves. Nu er det positive JA blevet til et selvtilstrækkeligt NEJ!

Så være ikke så naiv at tro, at disse mange hyklere mener noget seriøst med deres tilsyneladende positive tilkendegivelser. De tænker jo heller ikke på at begrænse deres overforbrug af hensyn til deres børns fremtid og overlevelse. For børnene skider de også stort og flot på!

Forældre, der ikke vil deres børn et liv, fortjener naturligvis ikke selv at få et liv!



Bjørn Holmskjold

_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6706 - 19/03/2009 08:24 Re: Dem og os [Re: Holmskjold]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Bjørn Holmskjold.

Dit syn på mennesker - og på teknologi - er - set med mine øjne - helt skingrende pessimistisk.

Selvfølgelig vil mennesker ikke "bombes tilbage til stenalderen" for på den måde at genskabe en god økologisk balance på denne klode, men det tror jeg bestemt heller ikke er nødvendigt.

Vi kan jo spænde den af dig så forkætrede teknologi for vognen!

På energiområdet er der ikke reelle hindringer for, at vi kan få, hvad vi behøver, via sol, vind, bølger, jordvarme oig affaldskompostering - vel at mærke uden at skade miljøet.

Transportmæssigt kan vi køre på el, og med en ordentligt udbygget kollektiv trafik (F.eks. letbaner over motorveje og meget andet, som ligger lige for) kan vi spare yderligere, bedre livskvaliteten, samt hindre trafikdrab.

Vore boliger kan gøres energineutrale (hvorfor er teglsten ikke for længst konstrueret som solceller?), og til vareproduktion kan vi også skaffe miljøvenlig energi.
Skulle der være behov for motorer uden el, kan vi omdanne el til brint og køre på brintmotorer, der kun udleder vand.

Vort overforbrug kan hindres dels ved at stoppe den alt for hidsigt stimulerende markedsføring og dels ved at lægge afgifter på overflødige varer.

Vort forbrug af naturens øvrige resssourcer kan bringes i balance dels ved en genbrugspolitik for brugte varer og dels ved en indbygget økologisk sund tilbageføring til naturen af kasserede varer.

Alt den slags kræver kun én ting: politisk vilje - og den vil være der, når vi opdager, at vi nogenlunde kan opretholde vor nuværende høje levestandard v.hj.a. øko-teknologi (så er dine "hyklere" lige pludselig ikke til at finde mere).

For den fattige del af verden er det jo ikke så meget miljøskade, der er problemet, men derimod overbefolkning.
Den er formentlig for en væsentlig del baseret på, at mand og kone nødvendigvis må have to sønner for at sikre sig mindst én søn, der kan forsørge dem i deres alderdom.
En FN-organiseret folkepension til den tredje verdens gamle - suppleret med diverse former for pævention - samt i det hele taget et mere anstændigt forhold mellem verdens rige og fattige lande, ville kunne overkomme den tredje verdens fattigdom og overbefolkning.
Igen, det eneste fornødne er: Politisk vilje.

Har vi først den, skal vi nok få en effektiv og tilfredsstillende omlægning af menneskelivet på denne klode udarbejdet - og gennemført.

Og jeg tror ikke på, at paver og andre præsteskaber kan standse os.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (19/03/2009 08:24)
Top Svar Citer
#6708 - 19/03/2009 09:28 Re: Dem og os [Re: Holmskjold]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Bjørn.

Jeg har læst dine indlæg og jeg må dertil sige til dit "Islam" at netop Islam er den største bandit når det gælder bl.a.ovebefolkningen, idet muslimerne i næsten alle lande føder børn som rotter, som en vis hr. Mogens Glistrup engang sagde, og som bl.a. flere undersøgelser viser er rigtigt, om det så er for at besætte hele verden med deres yngel, hvad man kunne fristes til at tro og som du jo også bekræfter med dine udsagn, må verdenssamfundet finde metoder til at dette ikke finder sted.
Jeg vil foreslå bombning med P-pille pulver, så kan de lære det.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6711 - 20/03/2009 20:10 Re: Dem og os [Re: Arne Thomsen]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Arne


Der er ingen tvivl om, at der kunne gøres meget. Men lige nu væltes der i tonsvis at penge ud i samfundet, med det ene sigte, at øge forbruget mest muligt. Ikke fordi vi mangler noget, men fordi hele systemet er indrettet på evig vækst. Til glæde for aktionærerne naturligvis!

Men i princippet har du ret! Vi kunne i teorien gøre mange ting anderledes. Men dén er superoptimist, der tror, at det vil kunne nås i tide. Det er først når afgrøderne mangler, og børnene dør, at folk for alvor begynder at overveje deres ekstreme forbrug. Desuden er det længe for sent inden de alternative energikilder får en udbredelse, der gør en forskel. Eksperter indenfor området siger en 40-50 år! Der er snart, om ikke allerede, en mia. CO2-forurenende biler, der skal udskiftes. Kineserne bygger et nyt kulkraftværk om ugen for at dække deres umættelige energibehov. Dét, og 1000tallige andre negative ting, bl.a. de psykologiske lovmæssigheder omkring menneskets adfærd, koster enorme summer. Så den vej er meget lang, og under alle omstændigheder alt for lang i forhold til den tidshorisont, vi har at reagere i. For naturen forholder sig ikke som mennesket…. afventende!

Den alt for lange vej kan gøres kortere ved konsekvent at diktere befolkningen et meget lille forbrug, forbyde flyrejser, forbyde privatbilisme, forbyde import og eksport, forbyde reklamer, forbyde fremstilling af alle unødvendige produkter o.s.v. Den ansvarlige politiker, der fremfører noget sådant, bliver naturligvis ikke valgt. For i befolkningen er det fint nok, når der blot tales om alt det, der kunne gøres. Men under forudsætning af, at det bliver ved snakken!

I mellemtiden vælter der tonsvis af CO2 ud i stigende mængder, befolkningstilvæksten øges med 250.000 mennesker i døgnet, naturens vilde flora og fauna forsvinder for altid i et stadigt hurtigere tempo… og stadigt flere millioner klimaflygtningen søger hen, hvor egoismen er størst, i håb om der at finde lidt at spise og drikke.

Så din optimisme vil, som tingene udvikler sig, blive afløst af sin egen modsætning.

Men hvor der er en vilje, der er der naturligvis en anden vej:


http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4830



Bjørn Holmskjold

_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6712 - 20/03/2009 20:36 Re: Dem og os [Re: treram]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
treram

Nu er overbefolkningen selvsagt et stort problem, men på ingen måde det største problem. For sagen er den, at et par fattige måske nok får ti børn, hvoraf en del dør kort efter. Derimod er du et problem, idet du alene forbruger det samme, som der skal 750 fattige til for at forbruge!

Så frem for en masse bomber med p-piller, så kan forholdsvis meget klares langt mere effektiv med blot en enkelt kugle for hver overforbrugende vantro!

_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk