logo
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder
#6709 - 19/03/2009 12:54 Er Bjørnen gået i hi..Det er forår
Anonym
Uregistreret

Kommer du ikke ud og leger Ole Bjørn? Du kan ikke blive ved med at læse 1001 nat's eventyr - virkeligheden kalder!
#6710 - 19/03/2009 17:24 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

I forhold til chatten kan jeg forstå, at du, som kalder dig Ole Bjørn, måske tror, at det er mig, der har skrevet ovenstående indlæg. Det er det IKKE.

Du kunne jo spørge dig selv, om det ligner mig at 'poste' et sådant indlæg...

Eller er det noget andet, du reagerer på?

Venlig hilsen
Thomas
#6715 - 21/03/2009 18:03 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Jeg ser på chatten, at du, som kalder dig Ole Bjørn, påstår, at jeg 'nu prøver' at snige propaganda for urevangeliet ind. Jeg ved ikke, hvilken tråd, det er, du læser. Men min sidste tid her har jeg brugt på en samtale med Arne. Og her har jeg intet refereret fra urevangeliet.

Du forveksler mig sikkert med en anden :-)

God weekend!

Venlig hilsen
Thomas
#6717 - 22/03/2009 01:17 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære du som kalder dig "Ole Bjørn",

Jeg har læst det indlæg (6676), du nævner på chatten, og ser hverken, at jeg lyver eller propaganderer i det.

Men for at åbne diskussionen for andre vælger jeg at bringe en sammenligning mellem ordene fra NT og fra Urevangeliet. Og så må det være op til folk selv at dømme...

Jeg ønsker dig fred og alt godt og et liv med glade mennesker omkring dig.

Fra Urevangeliet:
Sandelig, jeg er kommet for at bringe fred til jorden; men se, når jeg taler, følger mig et sværd.* Jeg er kommet for at forene, men se: en mand skal være i strid med sin fader og en datter med sin moder, og sviger­dat­te­ren med sin svigermoder; og en mands fjender skal være blandt hans egne husfolk; for de uretfærdige kan ikke være sammen med dem, som er retfærdige.

* PAULUS’ BREV TIL EFESERNE 6,17: “Åndens sværd, som er Guds ord.”
* ESAJAS 49,1-2: “Hør mig, I fjerne strande, lyt til, I folk i det fjerne! Herren har fra moders liv kaldt mig, fra moders skød nævnet mit navn; til et skarpt sværd gjorde han min mund.”

Fra NT:
Enhver, som kendes ved mig over for mennesker, vil jeg også kendes ved over for min fader, som er i himlene. Men den, der fornægter mig over for mennesker, vil jeg også fornægte over for min fader, som er i himlene. Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender.

---------

Nogle misforstår dette med "splid" og "sværd". Jesus er ikke ude på at gøre nogen fortræd, men han ved, at han er lyset, der er kommet til verden, og det vil kontrastere mørket.

Jesus - "Min tid er endnu ikke kommet, men jeres tid er det altid. Jer kan verden ikke hade, men mig hader den, fordi jeg vidner om den, at dens gerninger er onde." (Johannes 7, 6-8)
#6718 - 22/03/2009 01:19 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære du som kalder dig "Ole Bjørn",

Jeg har læst det indlæg (6676), du nævner på chatten, og ser hverken, at jeg lyver eller propaganderer i det.

Men for at åbne diskussionen for andre vælger jeg at bringe en sammenligning mellem ordene fra NT og fra Urevangeliet. Og så må det være op til folk selv at dømme...

Jeg ønsker dig fred og alt godt og et liv med glade mennesker omkring dig.

Fra Urevangeliet:
Sandelig, jeg er kommet for at bringe fred til jorden; men se, når jeg taler, følger mig et sværd.* Jeg er kommet for at forene, men se: en mand skal være i strid med sin fader og en datter med sin moder, og sviger­dat­te­ren med sin svigermoder; og en mands fjender skal være blandt hans egne husfolk; for de uretfærdige kan ikke være sammen med dem, som er retfærdige.

* PAULUS’ BREV TIL EFESERNE 6,17: “Åndens sværd, som er Guds ord.”
* ESAJAS 49,1-2: “Hør mig, I fjerne strande, lyt til, I folk i det fjerne! Herren har fra moders liv kaldt mig, fra moders skød nævnet mit navn; til et skarpt sværd gjorde han min mund.”

Fra NT:
Enhver, som kendes ved mig over for mennesker, vil jeg også kendes ved over for min fader, som er i himlene. Men den, der fornægter mig over for mennesker, vil jeg også fornægte over for min fader, som er i himlene. Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender.

---------

Nogle misforstår dette med "splid" og "sværd". Jesus er ikke ude på at gøre nogen fortræd, men han ved, at han er lyset, der er kommet til verden, og det vil kontrastere mørket.

Jesus - "Min tid er endnu ikke kommet, men jeres tid er det altid. Jer kan verden ikke hade, men mig hader den, fordi jeg vidner om den, at dens gerninger er onde." (Johannes 7, 6-8)

Venlig hilsen
Thomas
#6720 - 22/03/2009 10:46 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej "Ole Bjørn" fra chatten,

Du skriver:

""Urevangeliet" er skrevet af Gideon Ouseley (en gal engelsk præst) i starten af 1900 tallet,og det frenstiller Jesus som en ikke jomfrufødt vegetar og afholdsmand, der er kommet for at revse folk. Det har intet at gøre med den bibelske Jesus."

Jeg vil ikke mene, at præsten er gal. Det er korrekt, at Jesus ikke er født af en jomfru i Urevangeliet. Det er korrekt, at Jesus i Urevangeliet har kærlighed til alle levende væsener, og at han beder os afholde os fra stærke drikke, som kan sløre sanserne. Hans mission er ikke anderledes end beskrevet i NT. Dog rummer hans kærlighed alle levende væsener, og det skal vores også gøre, og han taler ikke om evig straf, men om mulighed for at forbedre sig over flere liv.

Men lad enhver dømme med et åbent sind og holde fast i, hvad de ser er sandheden i kærlighed, i vished om, at der hvor der ikke er kærlighed, er sandheden et dødt bogstav uden værdi.

God søndag til alle.

Venlig hilsen
Thomas
#6723 - 22/03/2009 13:05 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære "Ole Bjørn" fra chatten,

Mit navn ER Thomas.

Jeg ser til min skræk, at du anklager mig for diverse. Faren ved dette er, at du kan komme til at afholde folk fra SELV at læse, hvad jeg skriver.

Jeg håber på, at enhver selv vil læse, hvad jeg skriver og ikke købe dine falske vidnesbyrd om mig.

Jeg ønsker ikke at fortsætte dialogen med dig, når du opfører dig sådan over for mig. Og jeg håber, at dette indlæg er nok til at få folk til at forholde sig kritisk til, hvad du anklager mig for.

Dog ønsker jeg det bedste for dig. Må du omgive dig med glade mennesker og nyde livet med et fredfyldt sind.

Venlig hilsen
Thomas
#6739 - 26/03/2009 19:17 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Han er ikke så begavet, at det gøre noget!

Bjørn Holmskjold

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
#6743 - 27/03/2009 16:54 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Holmskjold]
Anonym
Uregistreret

Du er ikke så varm og imødekommende, at det gør noget. Du udstråler kun en arrogant ukærlig form, for udpræget kynisme og følelsesløshed. Kort sagt - en ikke-hellig mand.
#6744 - 27/03/2009 17:59 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Sikke mange anonyme der nu skriver her.

Bjørn Holmskjold. Jeg har også været ude i en masse fnidder fnadder her på debatsiderne. Nogle gange har jeg været for aggressiv og revset nogle, der overhovedet ikke fortjente det. Andre gange har jeg været fordømmende og selvforherligende. Måske jeg nogle gange har ramt plet - det tror og håber jeg også.

Under alle omstændigheder, Holmskjold, når nogle modarbejder dig og revser dig, så giv dem godt for deres ubehageligheder. Elsk dine fjender, gør godt mod dem der hader dig. Velsign dem der forbander dig, bed for dem der mishandler dig!

Dét er liv lige i hjertet og sjælen.

Venlig hilsen Thomas
#6745 - 27/03/2009 18:41 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Holmskjold Offline
godt igang
Tror da ikke nogen hader mig!

Tror mere deres svulstige verbaliseringer skyldes deres frustrationer over egen utilstrækkelighed, som med overvejende sandsynlighed skyldes, at jeg med dén indædte kærlighed, én rettroende fundamentalist kan have til en vantro naivist, med indføling røber deres fortrængninger og understreger deres manglende indsigt i og forståelse af en verden, der ikke er dét, som de gerne ville den var!

Bjørn Holmskjold

#6746 - 27/03/2009 19:55 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Holmskjold]
Anonym
Uregistreret

Hej igen Holmskjold,

Pointen er ikke så meget, om nogle helt konkret udtaler en forbandelse over dig (jf. de Jesus-ord jeg gav dig), men det handler om ÅNDEN i ordene. Hvis du kan vende en god vilje mod Ole Bjørn på trods af hans eventuelle ubehageligheder (det vil jeg ikke blande mig i, om det er), så er det flot af dig.

Det handler om Ånden i ordene, ikke bogstavet. Bogstavet er nødvendigt, men de formidler en ånd, og de med ører vil høre.

Det handler derfor også om at kunne trodse "svulstige verbaliseringer" (dine ord) med godhed og medfølelse...

Venlig hilsen
Thomas
#6747 - 28/03/2009 00:48 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Holmskjold Offline
godt igang
Jeg forstår godt, hvad du mener. Talte man indfølende og venligt til Adolf Hitler, eller for der sags skyld til Saddam Hussein, så ville de som det naturligste i verden blive godheden selv, for ikke at sige fromme som lam.

Problemet men en sådan fortolkning af Gud er den, at sådan virker de naturlovmæssigheder, som Gud skabte mennesket af være underlagt, slet ikke. Disse to psykiske vanskabninger, samt alle med tilsvarende karakterafvigende personlighedsforstyrrelser bør, med stor fromhed og i respekt for den naturlighed Gud skabte, skydes en kugle for panden! Ved at rettolke Guds vilje, som han har ladet den komme til udtryk i form af naturens biologiske og psykologiske lovmæssigheder, er en sådan handling helt i overensstemmelse med Guds vilje! Ved at forstå disse lovmæssigheder ville sådanne psykiske vanskabninger kunne afsløres så tidligt, at de end ikke når at være begyndt i skolen. Således er Gud altid vejledende de rettroende i forhold til de vantro

Vejen til at forstå Gud er en meget smal sti, og ikke som i kristendommen en 16 spors motorvej med tilgivelse for alt mellem himmel og jord for hver kilometer.

Bjørn Holmskjold

#6749 - 28/03/2009 10:43 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Holmskjold]
Anonym
Uregistreret

"Jeg forstår godt, hvad du mener. Talte man indfølende og venligt til Adolf Hitler, eller for der sags skyld til Saddam Hussein, så ville de som det naturligste i verden blive godheden selv, for ikke at sige fromme som lam."

Nej, du forstår ikke, hvad jeg siger. I stedet for at tage imod Jesus' ord, som jeg her gav dig, så latterliggører du dem med din sarkasme.

Du hiver Saddam og Adolf ind fra sidelinien i stedet for at forholde Ånden i Jesus-ordene til dit eget liv, hvor vi taler om dig og Ole Bjørn.

Hvis du kan fornemme Ånden i de ord, som jeg gav dig, så ville du kunne mærke lys i hjertet - for de vidner om en uselviskhed så stor, så stor... Og Gud er kærlighed.

Men ikke alle kan tage imod ordene. Elsk jeres fjender, gør godt mod dem der hader jer! Der er intet "rationelt argument" for at gøre sådan. Det er en hjertesag.

...men selv ikke de, som kalder sig kristne, kan tage imod disse ord... Du er ikke den eneste, der afviser dem pure.
#6751 - 28/03/2009 16:10 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Holmskjold Offline
godt igang
"Men ikke alle kan tage imod ordene. Elsk jeres fjender, gør godt mod dem der hader jer!"

Igen forstår jeg dig udmærket, men det betyder ikke jeg er enig. Sagen er nemlig den, at disse Hitler- og Saddam-typer er under kraftig opformering i den vestlige, og ja, dermed i den kristne verden. Så dine fromme ønsker om, at Gud ikke havde skabt de psykologiske love på en sådan måde, at børnenes mødre er blev børnenes psykiske sundhed den største trussel, gør dine fromme ønsker barbariske. For du lader med din manglende forståelse af det Gud skabte dette vanvid udvikle sig til det ekstreme.

Derfor elsker jeg ikke mine fjender, men derimod mine fjenders absolut værste fjender!

Bjørn Holmskjold

#6752 - 28/03/2009 18:33 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Holmskjold]
Anonym
Uregistreret

Du kender ikke mine "fromme ønsker", som du kalder dem. Tror du, at kærligheden til alle levende væsener - også sine fjender og dem der hader en - skulle skabe en bedre verden? Tror du, at mine "fromme ønsker" er et 'instrument' til en bedre verden? Bare det var så vel...

Men kun meget få er i stand til at holde fast i Jesu ord. Var de fleste i stand til det, ja så ville det så sandelig blive en bedre verden. Men ikke særligt mange er i stand til at elske sine fjender. De tager gerne den helt anden retning, som du selv!! Du har f.eks. allerede talt om at skyde folk en kugle for panden og elske sine fjenders fjender! Også har du sammenlignet Ole Bjørn med Hussein og Hitler!

Men jeg vil ikke give dig flere Jesus-ord, for du er ikke modtagelig for dem. Og også forestiller du dig at kende grunden til, hvorfor jeg taler dem og om deres vigtighed. De er vigtige for sjælen. De, som holder Jesu bud, vil få tændt lys i hjertet. For han forkynder kærligheden, og Gud er kærlighed. Den, der ikke elsker, kender ikke Gud.

Må de, der kan, tage imod dem og den ånd, som de rummer.
#6753 - 28/03/2009 21:26 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Holmskjold Offline
godt igang
Har du tænkt over hvorfor så få er i stand til, som du skriver, at holde fast i jesus ord? Du efterlyser en kærlighed, som i intet land er blevet mindre, end i de kristne lande! Hvor forældrene er blevet deres børn den største trussel for deres psykiske sundhed! Kan det skyldes at den tids jesus er sammenfaldende med nutidens virkelighedsmanipulerende Bjørn Lomborg?

Jeg ved ikke fra hvilken del af den fortolkningsforvridende kristendom du tager dit afsæt. Men jeg kan fortælle dig, at uanset hvilken aflægger af kristendommen, så er kristendommens fejlfortolkninger af Guds vilje årsagen til det helvede, som er under udvikling på denne Jord.

Så går du rundt med en glorie, så betragt den som en galge!

Bjørn Holmskjold

#6754 - 28/03/2009 21:45 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Holmskjold]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Du efterlyser en kærlighed, som i intet land er blevet mindre, end i de kristne lande!

Måske er det derfor muslimer flytter dertil i hobetal, og forlader de forarmede og religiøse diktaturer i Mellemøsten og andre steder i verden.
Citat:
Men jeg kan fortælle dig, at uanset hvilken aflægger af kristendommen, så er kristendommens fejlfortolkninger af Guds vilje årsagen til det helvede, som er under udvikling på denne Jord.

Du er en af de ypperste repræsentanter, for en fundamental satanisk udgave af islamisk fundamentalisme.
#6755 - 28/03/2009 21:54 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Har du tænkt over hvorfor så få er i stand til, som du skriver, at holde fast i jesus ord?"

- Det er fordi, de kræver al den kærlighed, vi overhovedet kan give!

Ønsker dig det bedste.

Venlig hilsen
Thomas
#6756 - 29/03/2009 00:28 Re: Er Bjørnen gået i hi..Det er forår [Re: Anonym]
Holmskjold Offline
godt igang
Den kærlighed og naturlighed, som Gud gav mennesket at stå vagt om, har de kristne i den grad ladet hån om. De er nu ikke længere Guds børn… men Djævlens yngel!

http://minister.kristenblog.dk/eus-vokensende-fundamentalisme-i-det-politiske-system-post3325

Der er mange måder at fortolke Gud på. Men kun én fortolkning er den rigtige. Nemlig den han lod mejsle ind i skaberværket for tid og evighed i form af de biologiske og psykologiske lovmæssigheder. Og som i modsætning til EU reglerne slet ikke kan omstødes.

Disse lovmæssigheder er ens gældende for alt og alle. Hvilket ikke kan overraske nogen. For Gud er Gud for alt og alle, og ikke kun for de tykke, og ej heller kun for de smalle!

Dette er ensbetydende med, at der ikke kan manipuleres med Guds vilje. For en fortolkning må og skal i sagen natur altid være i fuld overensstemmelse med den Guds vilje, som alt og alle er underlagt. Nemlig naturens love! Fortolker nogen i modstrid med Guds vilje, så straffes det! Ikke kun på Dommens Dag, men ret omgående! For dén, som handler imod naturens love, får naturens love imod sig!

På den måde er den i kristendommen meget omtalte kærlighed ikke en metervare, som er tilgængelig for alle og enhver. For den kærlighed og naturlighed, som mennesket fik af Gud, fik de på en sådan måde, at de kun havde den selv samme kærlighed og naturlighed at give videre til deres børn. Som herefter kun havde den kærlighed og naturlighed de fik af deres forældre at give videre til deres børn... og så fremdeles! Således gav Gud mennesket én gang for alle evnen til kærlighed på en naturlig måde. Men Gud står ikke vagt omkring denne kærlighed og den naturlighed, som han gav de første mennesker. Det er alene menneskets eget ansvar at stå vagt om at bevare denne så værdifulde gave.

Den fri vilje, som de kristne tilbeder som det vigtigste i verden, er et selvbedrag af den anden verden. Således kan Gud ikke have sagt til mennesket, nu giver jeg dig frihed til at gøre som du vil. For det ville så have været sagt i direkte modstrid med de selv samme naturlove, som Gud skabte ufravigelige. Da naturens love er ufravigelige, da kan der kun udledes, at mennesket på ingen måde kan gøre som de vil, men kun som Gud vil! I den muslimske rettolkning af Guds vilje finder man derfor både kalifatet og sharia. Hvorimod man i den kristne verdens mistolkning af Guds vilje kun finder psykisk forfald!

Den kærlighed og naturlighed, som Gud gav mennesket at stå vagt om, har de kristne i den grad ladet hån om. De er nu ikke længere Guds børn… men Djævlens yngel!

Bjørn Holmskjold

Side 1 af 2 1 2 >

Nyeste indlæg
Den Evige Filosofi
af treram
24/05/2012 14:53
Gud er årsagen til Breiviks morderiske handlinger.
af treram
24/05/2012 14:49
Confessions of the West
af treram
24/05/2012 14:24
Konfirmationsalderen
af Zenia
19/05/2012 13:32
Historien om syndfloden
af Simon
17/05/2012 21:59