annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
4 registrerede ABC, somo, Diana, Arne Thomsen 322 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6699 - 17/03/2009 21:00 Re: Dem og os [Re: treram]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Indsendt af: treram
" således behøver man ikke at tro på gud".
For de der tror på en gud er underlagt de helt samme naturlove, som de der ikke tror på en gud. Naturlovene er de der bestemmer hvordan livet foregår og enhver har en fri vilje til at prøve at overkomme disse love, ingen er bundet af en guds vilje, ligesom enhver er sin egen lykkes smed, hvis de tror, at de er skabte af en gud, så kan de godt tro om igen.

Vi er alle så heldige at vi selv mere eller mindre skaber vor tilværelse, vi er ikke bundet på hænder og fødder, selvom nogen udtrykker det sådan.
Måske man kan sige de troende er bundet på hænder og fødder.

Bare sådan lige for at stille sagen på spidsen.




Der er mange måder at mistolke tingene på. Din er vel nok den mest typiske. Denne her er til gengæld den eneste rigtige!


http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4927


Bjørn Holmskjold
_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6700 - 17/03/2009 21:27 Re: Dem og os [Re: Arne Thomsen]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Bjørn Holmskjold.

Du skriver om, at vi er underlagt naturens lovmæssigheder.

Det er jeg selvfølgelig enig med dig i, og jeg tænker på hvad man f.eks. på http://www.globalis.dk/ kan læse om, hvad vi kan tillade os - og nok så meget om, hvad vi ikke kan tillade os a.h.t. bevaringen af den klode, vi lever på.

Er det den slags du har i tankerne - eller er der andet?

M.v.h. Arne.



Overbefolkningen er et af mange truende problemer, men er dog et mindre problem end det, som de rige betinger i form at et voldsomt stigende overforbrug. På den måde skal der noget i stil med 750 fattige til at forbruge det samme som det, en almindelig gennemsnitlig dansker forbruger. Så set i det lys er overbefolkningen det mindste af de to nævnte problemer.

Hensigten for de meget lidt begavede er at hjælpe de fattige til en bedre levestandard. Hvilket vil sige til et større forbrug! Disse ubegavede må dermed mene, at jorden er et overflødighedshorn, hvor ressourcerne er ubegrænsede.

Set i det lys vil indsatsen mest hensigtsmæssigt kunne sættes ind mod de rige ubegavede, som tror jorden er et overflødighedshorn.

For hvad har de forstået af noget som helst?



Bjørn Holmskjold


_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6701 - 17/03/2009 23:48 Re: Dem og os [Re: Holmskjold]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Bjørn Holmskjold.

Jo, jeg er selvfølgelig helt enig med dig i at den ene faktor er, hvor mange, vi er, og at den anden faktor er, hvordan vi opfører os.

Det er jo lige netop også det, du kan se på FN's http://www.globalis.dk/ hvis du foroven til venstre klikker på "Land" og vælger f.eks. "Danmark" og efterfølgende ser på f.eks. "Jordan".

Noget af det første, der vises, er "det økologiske fodaftryk", og det er illustreret, at vi i Danmark sviner godt 3 gange mere end vores natur kan holde til (for nu at sige det kort), mens et land som Jordan synes at være nogenlunde i balance.

Der kan selvfølgelig være unøjagtigheder, manglende opdateringer osv., men mit spørgsmål er fortsat, om du i det store og hele er tilfreds med den måde at gøre tingene op på?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/03/2009 23:49)
Top Svar Citer
#6702 - 18/03/2009 11:05 Re: Dem og os [Re: Arne Thomsen]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Arne Thomsen

Indledningsvis forstår jeg ikke helt dit spørgsmål.

Men hvilke som helst tal, der viser en udvikling, er i sagens natur underbyggende en pågående udvikling. Spørgsmålet er blot, om disse tal gør nogen forskel?

Når ornitologerne eksempelvis gør gældende, at op mod 20% af fuglearterne indenfor de næste 50 år vil være udryddet for evigt og altid på grund af de menneskeskabte klimaændringer, kombineret med den udbredte udryddelse af deres levesteder i det hele taget, og ser det i lyset af, at menneskeheden forøges med 250.000 individer i døgnet, svarende til Kinas befolkning hvert 12-13 år. Får disse tal, der klart viser dig en sammenhæng, dig eller andre til at handle imod denne udvikling? Får den nogen til at forbruge mindre? Får den nogen til at udtænke en nødvendig bestandsregulering? Eller vil du, Bjørn Lomborg eller andre blot henvise til nogle andre tal, som kan bortlede opmærksomheden fra de første tal? Hvorfor jeg så må finde nogle flere tal, som kan modbevise dine? Er arbejdsløshedstallene i virkeligheden ikke mere væsentlige, end antallet af fuglearter, der udryddes for tid og evighed?

Vi vil blot opnå det, at det bliver tallene for snart sagt det ene og snart sagt det andet, som det hele kommer til at dreje sig om. Men ikke helhedsforståelsen, og derfor heller ikke løsningen på de altødelæggende problemer, som disse selvhøjtidelige, men meget ubegavede mennesker, i konsekvens heraf betinger sig selv og den hele natur.

Dét, som sker i dag, har ved forståelsen af naturens lovmæssigheder været forudsigeligt siden de første mennesker, som ikke skulle være mange generationer gammel før de begyndte at se sig selv ophøjet i forhold til de omgivende arter. Bibelens lignelsen om Edens Have, hvor Gud advarer menneskeheden mod at spise af den forbudene frugt fra Kundskabets Træ, er netop understregende, hvordan alt allerede på dette tidlige tidspunkt kunne udledes.

Men disse visdomsord og de hellige skrifter under ét kan ikke fortælle noget, som ikke allerede står indskrevet for tid og evighed i form af de af Gud skabte naturlovmæssigheder. Således er det naturens lovmæssigheder, der er retvisende i forhold til fortolkningen af de hellige bøger, og ikke omvendt!

For sagen er jo i al sin enkelthed den, at Gud er Gud for alle, og er således ikke kun muslimernes Gud, de kristnes Gud eller jødernes Gud. De forskellige hellige bøger udgør blot de forskellige folkeslags bedste bud på Guds vilje. Men ikke nødvendigvis så også det bedste, endsige det rigtigste bud!

Derimod er dén hellig bog, som er indeholdende en fortolkning af Guds vilje, som på alle punkter bekræftes af det Gud skabte ligeværdigt tilgængeligt for alle folkeslag, nemlig naturens love, den eneste rettolkning af Guds vilje.

For der findes kun den ene, og tilmed meget smalle fortolkning af den ene Gud, og hans ubøjelige vilje!

I overensstemmelse med naturens love ville Gud have sagt til Adam og Eva, at dersom især du, Adams Eva, menneskehedens repræsentant for det køn, som jeg har givet ansvaret for at den sociale arv, og dermed hovedansvaret for slægts psykiske sundhed, indtager andre kundskaber, end de få, som jeg med mine lovmæssigheder vil du skal forstå, da vil du i selvbedrag om egne evner tro dig ophøjet alle mine lovmæssigheder. Du vil derfor vende mig ryggen i den indbildske tro, at du nu selv kan finde vej.

Men på den vej vil du overskride den grænse, som adskiller Edens Have fra et sandt helvede. Hvor du, Adams Eva, bliver dit eget barn den største trussel. For du vil se sig selv og de menneskeskabte værdier som vigtigere, end noget som helst andet. På den måde vil du møde en satan, der, i form af det psykiske vanvid, nu vil kunne udbrede sine altødelæggende lovmæssigheder (via den sociale arv). Altødelæggende lovmæssigheder, som er virkende helt modsat den naturlighed, som jeg gav mennesket som udgangspunkt.

Det psykiske vanvid vil være min udslettende straffe til de, som ikke er klogere, end at de tror sig klogere end deres skabers vilje!



Dette er ikke nogen tom trussel, med lovning om tilgivelse, men er én helt konkret dødsdom (fatwa), der til fulde er i overensstemmelse med naturens lovmæssigheder.

Der findes nemlig ikke andre fortolkningsmuligheder overhovedet, der i overensstemmelse med naturens biologiske og psykologiske love kan modstride, at denne fatwa er og bliver Guds konsekvente vilje!

Hvorfor de vantro, der tror de ved, men intet har forstået, skal dø!



Bjørn Holmskjold




Redigeret af Holmskjold (18/03/2009 11:06)
_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6703 - 18/03/2009 11:27 Re: Dem og os [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Bjørn Holmskjold.

Nu har jeg haft lejlighed til at læse, hvad du har skrevet på Flix.dk, og hvor du jo stærkt fordømmer teknologien.

Jeg er enig med dig i, at vi 6-7 milliarder mennesker mishandler den klode, vi bor på, og som vi er afhængige af.

Men jeg er ikke enig med dig i, at det er teknologien, der skal fordømmes.
Det ville, set med mine øjne svare til, at fordømme en morders pistol i stedet for at fordømme morderen.

Du er selvfølgelig i din gode ret til at have så stor en mistro til menneskers måder at handle på, så at du helst vil tage mulighederne fra dem.

Her er min opfattelse imidlertid den, at mennesker er spontant gode, men at lysten til at gøre det gode kan forstyrres på forskellig vis.

Hvis du spø'r 1000 tilfældigt udvalgte danskere, om de er villige til at yde ofre for at bevare kloden, så tror jeg på, at en overvældende majoritet vil svare: Ja!

Og så er spørgsmålet jo, hvordan vi får denne gode vilje realiseret.

Jeg tror, den skal komme som en folkestemning af samme art som i sin tid menigmands modstand mod atomkraft i Danmark, der endte med at tvinge politikerne til at lystre.

En af de største syndere i "forbrugsfesten" er efter min mening vores økonomiske system, der tillader kravet om vedvarende og uhæmmet økonomisk vækst v.hj.a. næsten helt fri markedsføring (hvilket regelmæssigt fører til kriser).

Her bli'r vi nødt til at opfinde et økonomisk system, der harmonerer med klodens økologi.
Skulle det være umuligt?
Næppe!

Der kan vel være økonomisk vækst, som samtidig er økologisk forsvarlig dvs. som ikke øger hverken ressourceforbrug eller forurening.

Men al anden økonomisk aktivitet må nødvendigvis bringes i overensstemmelse, hvad kloden kan holde til.

Det betyder naturligvis at en masse af den nuværende produktion og det nuværende forbrug, må ophøre, og opgaven bliver jo så, at finde den levestandard, der undgår at kæntre klodens økologiske balance.

Det er her, jeg mener, vi får brug for menneskets formidable teknologiske evner.

Hvordan får vi tilstrækkeligt af vedvarende energi uden at genere kodens økosystem?

Hvordan fører vi de materialer, vi har frarøvet naturen, tilbage til vores klode på en økologisk forsvarlig måde?

Hvor mange vil vi være rundt om på kloden, og hvordan vil vi nå målet?

Det ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på, at vi kan tage teknologien i vores tjeneste til disse formål - ligesom jeg er overbevist om, at et flertal af menneskeheden er parat til at gå den vej.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (18/03/2009 11:27)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Nyheder fra Religion.dk