annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15647635
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379306
Et andet syn 1988784
Jesu ord 1521937
Åndelig Føde 1510948
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 200 gæster og 28 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6607 - 18/02/2009 12:03 Re: Paven ER århundredets største joke. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Arne.

Mærkeligt nok så overlevede jeg også mine sygdomme, selvom jeg er noget så ugudelig og ikke lægger skjul på det, jeg tror ikke at der er nogen der hører på ens bønner, men man har jo lov at håbe, hvis man tror at det hjælper, jeg bad så ikke, fordi hvad/hvem skulle jeg bede til??

Så det var nok heldet der var med mig, eller også fordi lægerne var så dygtige, hvilket jeg mest er tilbøjelig til at tro.

Men når man hører om meget kristne, der dør ung af en eller anden sygdom, er det så en straf fra guden ?? siden han ikke hjælper alle, jeg spør bare.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6609 - 18/02/2009 17:52 Re: Paven ER århundredets største joke. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7183
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg kunne da ikke drømme om at påstå, at der skulle være noget forkert i alene at tro på/regne med naturlove og tilfældigheder.

Jeg er bare ikke i stand til at afvise min fornemmelse - er det vel - af en ubegribelig, ufattelig, totalt uklar og diffus kærlighed (Det er vist det ord, der kommer nærmest - og det ligner slet ikke det gudebillede, du ruller op).

Selvfølgelig protesterer min fornuft, men det fjerner jo ikke fornemmelsen af, at der er noget - også selv om min fornuft helst vil kalde det ønskedrømme smiler

Hvis du på et tidspunkt skulle få den samme fornemmelse (enten det så er indbildning, eller hvad det er), tror jeg, du også ville få svært ved at løbe fra den.

Så jeg håber du tilgiver mig mit vanvid smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (18/02/2009 17:52)
Top Svar Citer
#6612 - 19/02/2009 09:32 Re: Paven ER århundredets største joke. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Dine "synder" er dig tilgivet tuder, du må ikke tage det så tungt, vi er jo alle mennesker selvom nogle nok mere end andre.

Jeg må indrømme at jeg altid har set ned på troende mennesker, måske mere som en form for medlidenhed, at de kan være så dumme at tro på noget uvirkeligt, som skulle være sket for omkring 2009 år siden.
At hele verden skal indrette sig efter dette " mirakel" synsbedrag er mig meget imod, og at vor lille 4.5 mia. gamle klode skal aldergives efter dette, synes jeg er noget af det dummeste, men jeg kan da godt se det er lidt tosset med en kalender der siger år 4.536.829.567, man kunne da have fundet et mere neutralt sted at starte kalenderen, det er som jorden først begyndte at leve omkring år 0, der skete jo meget før dette kunstige tidspunkt.
At vi så først begyndte at bruge den Gregorianske kalender omkring medio syttenhundrede, gør det endnu mere skørt.

Jødernes kalender starter ved verdens "skabelse" 3761 år før Jesus, de er sku da ikke for kloge, at man kan leve på en sådan løgn siger noget om religionerne.

Jeg synes det er en spøjs form for religion du er kommet i besiddelse af, men da du har det godt med den, så er det bare at holde fast.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6614 - 19/02/2009 13:03 Re: Paven ER århundredets største joke. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7183
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Tak for de forsonlige ord.

Om det, du kalder for "en spøjs form for religion" (godt udtryk, du har fundet på der, synes jeg), overhovedet kan kaldes en religion, er jeg ikke rigtig klar på - og jeg er egentlig også ret så ligeglad.

Det eneste indhold, jeg har, er nok en oplevelse af, at verden og livet er helligt (og så kommer jo problemet med at afklare ordet: helligt) samt en oplevelse af en diffus og ufattelig kærlighed, der kommer til mig også (kærlighed er det ord, jeg synes, der kommer nærmest det, jeg oplever som sandt).
Det er en meget dejlig situation at være i, ka' jeg hilse og sige smiler

De gamle dogmer i etablerede religioner siger mig ikke andet end, at det åbenbart var så langt, bevidstheden kunne nå, dengang de opstod - og det vil jeg ikke bebrejde nogen, men jeg synes jo nok, det forekommer noget besynderligt, fortsat at låse sig fast til dem.

For jeg bekender mig til fornuften - og til følelsen - og til intuitionen - og til fornemmelsen smiler

Og jeg forsøger at undlade et medfølende smil til dem, der udelukkende bekender sig til fornuften smiler

Det ka' jo sagtens være, at det er dem, der har ret - selv om det jo nok ikke bliver afklaret lige i den nærmeste fremtid smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (19/02/2009 13:05)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 14:09
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Teenager fængslet i drabssag i bandemil..
18/04/2024 14:58
Børsens brand får Herregårdsmuseet mi..
18/04/2024 14:43
11 nye uddannelser er blevet godkendt: F..
18/04/2024 14:38
Mand fængslet, efter 38-årig blev stuk..
18/04/2024 13:58
Anders Antonsen om pensioneret badminton..
18/04/2024 13:51
Nyheder fra Religion.dk