annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6555 - 03/02/2009 21:01 Re: VERDENSBORGER - LOKALBORGER [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Ja, jeg er enig med dig i, at det er trist, så lidt der sker her på Trosfrihed.dk, og jeg kender ikke nogen forklaring.

Angående antallet af muslimer i Danmark, så stillede jeg Google spørgsmålet: "muslimer i danmark" - og fik over 750.000 svar, hvorfor jeg nøjedes med se på de første af dem.

Jeg glæder mig over, at vi kan enes om at der findes "fornuftige muslimer" i Danmark (jeg ville nu nok ikke lige bruge ordet "fornuftige" smiler ), og mange af dem, vil jeg tro, er lige så religionstro, som de fleste almindelige danskere - altså ikke ret meget.

Jeg har ikke lyst til at forsvare muslimer, men jeg tror på dialog af en art som den, f.eks. PET nu vil forsøge - især hvis de får kontakt med dem, der føler sig mest udenfor det danske samfund og dermed er i størst fare for radikalisering og kriminalitet.

Og på globalt plan synes jeg, det ser ud til, at vi i den vestlige verden - i vores hektiske aktivitet for at sikre olieinteresser ( i stedet for at gøre mere ud af alternativ energi) - desværre får provokeret adskillige muslimsk prægede samfund på en måde, der netop fremmer håbløshed, som jeg tror er den vigtigste årsag til radikalisering, som jo igen fører til terror.

Derfor hilser jeg Barack Obamas idéer om international dialog velkommen.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (03/02/2009 21:02)
Top Svar Citer
#6556 - 05/02/2009 11:20 Re: VERDENSBORGER - LOKALBORGER [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg tror du har ret i de 3-4 % af Danmarks befolkning er muslimer, jeg prøvede også at Google dem og ser det ikke er så ligetil at anslå antallet, måske også fordi anden,tredie og fjerde generationsindvandrere ikke er med i statistikker, idet de jo er danske statsborgere ved fødslen.

Jeg har haft nogle forbindelser med muslimer, i forbindelse med mit arbejde som VVS mester, gav flere tilbud på etablering af grillbarer, restauranter mm, man accepterede mine tilbud, men ville ikke betale momsen, så måtte de gå et andet sted for at få lavet arbejdet, så jeg holdt op med at give tilbud til muslimer og vort kontor fik besked på at ikke at tage imod arbejde fra muslimer, efter vi havde udført forskellige reparationsarbejder for muslimer, men fakturaerne blev aldrig betalt,jeg for lidt rundt for at kræve pengene op, men uden held.
Beløbene var ikke over kr.4,000,- så det kunne ikke betale sig at sende dem til incasso/sagfører, så det var mine oplevelser med muslimer, havde endda en muslimsk læredreng fra Tyrkiet, han var den mest dovne lærling vi havde haft, ingen svende ville have ham med ud, så han var lidt af et problem.
Sjovt nok spiste han flæskesvær, de kom ikke fra grisen af påstod han.

Obama Barach´s tiltag med at få mere alternativ energi i USA, for at blive mindre afhængig af olien og dermed de muslimske olieproducerende lande, hilser jeg velkommen, det er den vej vi skal allesammen, hvis vi kunne blive helt uafhængig af olien, vil det gå ud over disse muslimske lande, som så må finde en anden måde at få penge i kassen på, muligvis vil dette føre til en større indvandring til vesten for at stadig at kunne få del i verdens goder, nu de ikke mere kan presse vesten på olieprisen.

Nu varer det jo ikke mange år før olien og naturgassen slipper op i Danmark, så det er på tide at tænke på hvad man så skal sætte istedet. Solvarmeanlæg kan levere nogen energi, men ikke 100%, rumopvarmning om vinteren kan ihvertfald ikke dækkes af solenergi, her må man så finde andre veje, varmepumper er en anden god form for opvarmning, ved at etablere varmepumpeanlæg får man for hvert kw. man betaler for, fra 2- 5,5 kw. alt efter hvilken type varmepumpeanlæg man etablerer.
Jeg har selv i september etableret et luft til vand varmepumpeanlæg, som giver mig store besparelser, det er dog ikke helt billigt at lave varmepumeanlæg,tilbage betalingstiden ligger på omkring 5-9 år, har jeg regnet ud.



Redigeret af treram (05/02/2009 11:22)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk