annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382330
Et andet syn 1991925
Åndelig Føde 1525772
Jesu ord 1523544
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, ABC ,(1 usynlig), 428 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6464 - 13/01/2009 11:30 De fornuftige unge har deres egen mening om Jesus
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Konfirmandundervisning kvæler troen, er et indlæg fra Videnskab.dk.
Det viser sig at de unge der kommer til konfirmandundervisning, taber deres barnetro eller føler ingen tilknytning til det præsten siger, ser det mere som en form for verdenshistorie, deres tro bliver ikke bestyrket-tværtimod.

Denne udmeldelse viser at ungdommen har sin helt egen om en gud og Jesus, de kan ikke bruge disse sagnfigurer til noget fornuftigt.

Man kan så undre sig over at de stadig ønsker at blive konfirmeret, er det for at få en fest med masser af gaver ?, eller er det fordi forældrerne tvangsindlægger dem ?.

Vi hører ellers fra de troendes kredse at med den voksende islamisme, bliver vi mere troende i Danmark, dette viser sig så ikke at være rigtig, falske informationer på falske grundlag er kendetegnende for de kristne.

Nu bliver det så spændende at høre hvilke tiltag man vil gøre for at "kristne" Danmark igen.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6466 - 13/01/2009 13:45 Re: De fornuftige unge har deres egen mening om Je [Re: treram]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien
Hej treram!

Jeg vil umiddelbart tro, at der i dag må skrappere og mere kreative midler til end tidligere, for at få Jesus banket ind i hjernevindingerne. Det glade budskab om frelse drukner simpelt hen i det bombardement af informationer de unge udsættes for i dag. Ligeledes har de opbygget en slags resistens over for alle former for dogmatisk indoktrinering og blind overtagelse af andres gamle aflagte traditioner og normer.

Tidens ungdom er individualister og narcissister som ikke tror på hverken Gud, Fanden eller et liv efter døden, men på et godt og bjergsomt liv før døden.

Den bedste måde at komme til tro på, er ved at møde Gud, og opleve ham i al hans vælde og herlighed.

Derfor vil jeg foreslå, at kirken skifter salmesangen ud med psykedelisk rock og negro spirituals og erstatter nadverbrødet med LSD.

Det er nok den eneste måde kristendommen kan revitaliseres på! ler

Hilsen

Ipso Facto pifter



Top Svar Citer
#6467 - 13/01/2009 16:13 Re: De fornuftige unge har deres egen mening om Je [Re: Ipso Facto]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Ipso Facto.

"Den bedste måde at komme til at tro på, er ved at gud,og opleve ham i al hans magt og vælde."

Ja og når den dag oprinder, hvilket den højst sandsynligt aldrig gør, er jeg forhåbentlig over alle bjerge, opløst i atomer.

At nogen tror de har oplevet ham i al hans magt og vælde, kan vel kun være begrundet i en kortslutning i hjernevindinger, jeg har talt med folk der påstår de har mødt "ham" ude på marken og talt med ham, når jeg spurgte på hvilket sprog man kommunikerede fik jeg intet svar.

Det var folk fra indre mission, de har nogle helt specielle evner åbenbart, eller lider bare af lidt flere kortlutninger.

Og hvorfor skal vi så revitalisere kristendommen?? lad den endelig forsvinde sammen med alle de andre sindsyge religioner.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6468 - 13/01/2009 16:56 Re: De fornuftige unge har deres egen mening om Je [Re: treram]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien
Hej treram!

Jeg svarede jo blot på det spørgsmål du selv stillede:

Citat:
"Nu bliver det så spændende at høre hvilke tiltag man vil gøre for at "kristne" Danmark igen."


- og jeg håber da, at du finder mit forslag "spændende"? ler

Hilsen

Ipso Facto pifter

------
"Ganske vist lader Gud sig ikke bevise, lige så lidt som han lader sig modbevise. Man må tro på ham, og det betyder: man må opleve ham. Hvor han ikke opleves, nytter intet bevis, og hvor han er blevet oplevet, behøves intet bevis. Hvor der kræves beviser, er der blevet tvivlet; hvor gudsoplevelsen modnes fuldt ud, tier enhver tvivl." - (Walter Schubart, tysk filosof (1887-1942).

Religiøse afmagtspostulater

"Det er umuligt at oversætte eller transformere religiøse erfaringer til fuldt dækkende sproglig beskrivelse.

Umuligt at forstå begreber som gud, djævel, himmel, helvede, frelse, fortabelse, mystik, bøn, meditation, guds-skuen uden førstehåndskendskab og personlig (introspektiv) erfaring af begrebernes indhold."
(To af filosoffen Johannes Witt-Hansens religiøse afmagtspostulater).
Top Svar Citer
#6472 - 13/01/2009 17:52 Re: De fornuftige unge har deres egen mening om Je [Re: Ipso Facto]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Ipso Facto.

Ja der var jeg lidt hurtig ude, glemte at tænke mig om, men dit forslag vil sikkert rykke lidt og give nogle nye medlemmer, og hvis du skifter altervinen ud med en god whiskey, kunne jeg såmænd også stille op, hvad præsten så skal tale om vil jeg lade dig bestemme, jeg skruer ned for høreapparatet.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk