annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 13 < 1 2 3 4 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6404 - 08/01/2009 08:53 Re: Fællesbøn i folkeskolen. [Re: Michael]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Michael.

Muslimerne har deres egen børnekonvention, idet de vist ikke ville underskrive UN´s, jeg har ikke læst den muslimske.

Men her taler vi om en virkelig inddoktrinering-regulær hjernevask hvor de bliver påvirket i en grad, så de så at sige aldrig kan slippe ud af det igen.

Buddhister bliver også inddoktrineret fra barnsben, idet de i de 3 første skoleår bliver undervist i templer af munke og det eneste de lærer er at bede bønner og begå sig i et tempel med deres mange forskellige ritualer, så alle buddhistiske børn kan begå sig i et tempel, men kan ikke læse, regne og skrive før de når op i højere klasser,så de mange piger der bliver taget ud af skolen ude på landet efter de har gået to-tre år i skole, ikke har lært noget de kan bruge i dagligdagen.

Så snak du ikke om uvidenhed, selviskhed og begær, det er netop det troen lever højt på, at holde mennesker i dens greb.

Ja længe leve friheden, så fri os og børnene fra religionens inddoktrinering og lad dem selv opdage verden, det kan de fleste uden hjælp fra hjerneskadede missionærer.

Der er ingen der forbyder dig at synge morgensang, du må sikkert også gå med tørklæde, du mener vi skal bekæmpe muslimerne, ved at synge salmer, vise vi er kristne, jeg mener det ville være bedre med almindelig sund oplysning og ellers bede dem om at optræde uden deres religion, ligesom vi andre gør.

Men det er nok formeget at bede om, så måske de skulle have blevet der hvor de kom fra.
Det ser ud til at deres forbliven her, desværre bevirker at nogle danskere mener de skal synliggøre deres religion som en modvægt til islam.



Redigeret af treram (08/01/2009 09:23)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6406 - 08/01/2009 09:43 Re: Fællesbøn i folkeskolen. [Re: Michael]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Michael.

Du skriver:
Citat:
Længe leve friheden. Og fri mig fra uvidenheden.

Det er jo enkel og klar besked, men hvis du ikke hér er ironisk, så må det da betyde, at børn (og voksne) skal have adgang til alle livsanskuelser, ret til at dyrke dem - og ikke holdes uvidende om alt andet end den, de - frivilligt eller ufrivilligt - befinder sig i.

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#6411 - 09/01/2009 14:34 Re: Fællesbøn i folkeskolen. [Re: treram]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej treram

Ved du, at der er børn, der er blevet PÅLAGT at bede Fadervor i skolen uden for kristendomsundervisningen? Er det ikke et hvert barns ret at trække sig, og det er jo ikke sikkert, at børn der har været med til at bede Fadervor har oplevet det som et overgreb.

Men hvorom alting er, mener jeg ikke, at Fadervor hører hjemme på en alm. folkeskole. Det kniber i hvert falf for mig at forstå, hvorfor nogle skole har indført denne bøn, såfremt det ikke er en kristen skole. Jeg synes derimod, at morgensang (salmer og andre sange) kunne være en udmærket idé. Det er ikke noget, jeg er opvokset med, og når det ind i mellem skete hos vores matematiklærer, erindrer jeg det som noget gammeldags. Jeg ville dog ønske, at morgensang og lign. handlinger kunne få et andet udtryk og derved blive oplevet som noget, der samler og opliver. At morgendagen netop ikke starter med præstation for de små, der skal holde hovedet klart i mange år fremover.

Jeg er - når alt kommer til alt - ked af, at vores samfund går så meget op i at DANNE borgerne helt fra barneårene i præstation. Ikke nok med det skal det kreative og åndrige (f.eks. små religiøse handlinger som morgensalme, julegudstjeneste op mod juleferien etc) pludselige ses som udtryk for en sygelige kristelig tendens (her overdriver jeg lidt for sætte det på spidsen), der skal ud af det offentlige rum. Vi troende må sandelig kun tro i det private hjem, Vor herre bevares!

Kristendommen er IKKE skadelig men det er måden, hvorpå andre mennesker ønsker at påvirke andre, hvad enten de er religiøse, ateister eller et par dumme hønisser.

For iøvrigt har jeg ikke læst denne konvention.

Amen ;)

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#6412 - 09/01/2009 17:05 Re: Fællesbøn i folkeskolen. [Re: ALH]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Anne.
Jeg ved ikke om der er børn der er blevet pålagt at deltage i fælles-fadervor, men som jeg læser det, er der nogle forældre der klager over det foregår på denne måde. Og tilsyneladende har skolelederen også verificeret det.

Hvad er en kristen skole?? findes der sådanne, lige udover de katolske skoler.

Kristendom er sikkert ikke skadelig mere, heldigvis vil jeg så sige.
Ateister vil for det meste kun påvirke folk til at tænke sig godt om, samt at sørge for at børn får den behandling de iflg. UN´s børnekonvention er berettiget til, at ikke mange lande følger denne konvention er en kæmpe fallit erklæring.
Men når det sker i den religiøse verden kan alt åbentbart tillades.

I UN´s Childrens konvention artikel 14 står der: de underskrivne lande skal respektere barnets( indtil 18 år) ret til tankefrihed, samvittigheds og religionsfrihed.

Denne respekt er der så nogle "kærlige kristne" der ikke kender til, så det er på tide de får læst på lektien.

For mig ser det helt tydeligt ud til at enhver form for religiøs påvirkning, ikke må finde sted før barnet er fyldt de 18 år. Dette vil så også gælde minikonfirmationer, hvor man tillader en præst at undervise i dette "fag".

Så kære Anne du må de at få læst på lektien, så du ikke overtræder loven.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6419 - 10/01/2009 01:31 Re: Fællesbøn i folkeskolen. [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Ganske rigtigt.

De skal befinde sig i deres livsanskuelse og lære at forstå andres. Det giver ingen mening at starte med ingen livsanskuelse at have overhovedet. Når muslimerne i trosfrihedens navn skal respekteres må vi også respektere de nykristne.

Med hensyn til alle os andre, kulturkristne, så er fadervor, morgensang og Grundtvig meget mere end en kristen tradition, det er en dansk tradition.

Vi gavner intet ved at udslette vores egen kultur samtidig med at vi accepterer de fremmedes.
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 13 < 1 2 3 4 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk