annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6084 - 20/11/2008 13:39 Re: God is watching us. Preparing for Harmageddon? [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Citat:
Sagt af en mand, som ifølge eget udsagn tror på G-d og torahen?


Nu spurgte jeg.. Men ja, jeg tror på G-D og Torahen.. Jeg kan godt spørge igen: Hvordan beviser de tre citater at G-D findes?

_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#6085 - 20/11/2008 14:01 Re: God is watching us. Preparing for Harmageddon? [Re: Borad]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Nu spurgte jeg.. Men ja, jeg tror på G-D og Torahen.. Jeg kan godt spørge igen: Hvordan beviser de tre citater at G-D findes?

Nu spørger jeg; hvordan vil du bevise Guds eksistens, udover Bibelens og naturens skønhed og intelligens, med bl.a. det underfulde skabte menneske, og naturen i fuldstændig harmoni og balance. Altsammen vidnesbyrd om en intelligent og kærlig Skaber, og bl.a. derfor er man uden undskyldning:

For hans usynlige væsen, både hans evige kraft og hans guddommelighed, har kunnet ses siden verdens skabelse og kendes på hans gerninger. De har altså ingen undskyldning.
(Romerbrevet 1,20)

Jeg formoder, at Du heller ikke samler på 'gode' undskyldninger?
Top Svar Citer
#6086 - 20/11/2008 14:25 Re: God is watching us. Preparing for Harmageddon? [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Først og fremmest, anonyme..

Jeg farer ikke rundt og prøver at overbeviser folk om at de skal tro dit eller dat, det gør I derimod.. Og når du så samtidigt prøver at verfe folk af, ved at kalde dem tåber, så kan jeg ikke lade være med at reagere..

At du mener at det er bevis nok, at ét troende menneske engang skrev at folk der ikke troede på den ene eller den anden gud, var tåber, siger reelt bare mere om dig end om de såkaldte "tåber".. Personligt ville jeg forvente lidt mere end citater som "bevis" for G-Ds eksistens, hvis jeg var ikke-troende.. Nedladende udmeldinger som dine, er reelt kun med til at forværre forholdene for alle troende, uanset religion..

Jeg formoder, at du går ind for at "gøre mod andre, som du vil at de skal gøre mod dig"?
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#6087 - 20/11/2008 14:39 Re: God is watching us. Preparing for Harmageddon? [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Der er ikke noget underfuldt ved mennesket, JV'er, udover i dets egen indbildning. Vi er temmelig fejlbehæftede med mange rudimentære levn fra vores abefortid. Kakerlakker har langt bedre tilpasningsegenskaber, Fugle kan flyve uden hjælpemidler, andre pattedyr kan dykke dybt uden at få dykkersyge, hunde har en lugtesans en million gange følsommere end mennesket, en chimpanse er 3-4 gange stærkere end et menneske, masser af dyr kan løbe betydeligt hurtigere end vi kan og vi behøver tøj for at klare kulde. Det kunne en intelligent designer gøre betydeligt bedre.

Naturen er ikke i balance, men skifter hele tiden balancepunkt under store ødelæggelser i form af jordskælv, tsunamier, vulkanudbrud, laviner, oversvømmelser, hede og tørke vekslende med skybrud og tilfældige istider, lynnedslag og skovbrande samt meteorbombardementer fra rummet.

Den "kærlige skaber" har fyldt verden med dødelige sygdomme, giftigt kryb, stikkende insekter, et hav af parasitter og vilde dyr, der ikke har den mindste respekt for "underfulde" mennesker.

Hvis der fandtes en gud, ville jeg udnævne ham til den mest mislykkede designer, som verden har oplevet. Selv en ti-årig kunne gøre det bedre.

Du har ikke bevist noget som helst. Man skulle tro, at du var født og opvokset i rigssalen.

engel

Top Svar Citer
#6088 - 20/11/2008 14:47 Re: God is watching us. Preparing for Harmageddon? [Re: Borad]
Anonym
Uregistreret

Læser Du egentlig hvad der står, og hvem der skriver hvad? Jeg har som bekendt ikke skrevet:

Tåberne siger ved sig selv:
»Gud er ikke til!«
(Salmernes Bog 14,1)

Så spørgsmålet Du og andre kan stille sig personligt ér: Kan den almægtige Gud JHVH tillade sig - med sine tjenere/profeternes mellemkomst, i Bibelen - at kalde mennesker som fornægter Hans eksistens, for tåber?

Svaret burde være indlysende for troende.
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk