annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689381
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382364
Et andet syn 1991952
Åndelig Føde 1525851
Jesu ord 1523566
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Hanskrist, Arne Thomsen, somo 433 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6382 - 30/12/2008 12:53 Re: Et lille "skævt" spørgsmål.. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7204
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg ser, du er forarget over, at jeg har røget (og spist) hash.
Det ka' jeg nu kun smile ad.
Hvis ikke man er lidt nysgerrig, lidt fordomsfri og lidt dristig, så udelukker man jo sig selv fra en stor del af verden.

Og mine oplevelser med hash var i hvert fald mere uskyldige end med cigaretter og alkohol.
For tiden er jeg foruden at være helt fri af alle andre rusmidler også fri af alkohol pga. en forestående hofteoperation - og jeg har det heldigvis ganske udmærket - også uden lakrids smiler

Men vi må jo se i øjnene, at der er rusmidler af forskellig art her i verden, og at de kan gøre skade på ganske mange mennesker.
Derfor er min opmærksomhed rettet imod, hvordan man bedst hjælper de mennesker, der er i fare for at blive fristet - og de mennesker der allerede er i ofte meget dyb nød pga. afhængighed af det ene eller det andet stof.

Forargelse over de mennesker, der er på vej til, eller allerede er, kommet galt af sted, den ka' jeg ikke bruge til noget, men uanset religion eller ikke-religion, synes jeg, vi bør komme de nødlidende til hjælp.

Om det så skal være gratis heroin til uhelbredelige narkomaner (så de kan få en tålelig tilværelse uden kriminalitet, som jo skader både narkomanen og samfundet), og om det skal være legal hash på linje med alkohol og cigaretter (så hash ikke leder til de hårde stoffer) - det ved jeg ikke, men hvis de sagkyndige finder frem til, at det er den bedst mulige fremgangsmåde (sammen med oplysning og humane effektive afvænningskure), så er det OK for mit vedkommende - i medmenneskelighedens navn.

Hva' syn's du?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (30/12/2008 12:55)
Top Svar Citer
#6383 - 30/12/2008 14:57 Re: Et lille "skævt" spørgsmål.. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Nej jeg er absolut ikke forarget over du spiste hashkager eller røg hash, det var nærmest en joke og forundring.

Det er sandelig svært at tage stilling om hash kat og lign. skal gøres legalt, jeg er mest stemt for at sige nej, jeg mener også at tobak burde forbydes, det har kostet og koster samfundet mange penge, og mange ikke rygere er blevet syge som passivrygere, det er der heldigvis sat grænser for nu.

Jeg mener at de fleste der ryger hash, muligvis vil prøve endnu stærkere varer bare for sjov og så bliver fanget af det, man ser det i USA hvor narkohandlere deler gratis hash ud ved skoler og derved får nye ofre i fælden og nye afhængige kunder.

Jo det er sandelig nogle gode planter valmuen hashen kat'en osv. de troendes gud har skabt, mon der er en mening med det???

Held og lykke med din hofteoperation,jeg har også nogle hofte og knæ smerter, men klarer det uden kemier af nogen art-hader piller.




Redigeret af treram (30/12/2008 15:00)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6384 - 30/12/2008 15:19 Re: Et lille "skævt" spørgsmål.. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7204
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg glæder mig over, at du ikke er forarget, men er overrasket over, at du åbenbart synes at have anset mig som et dydsmønster.

Jeg har rigeligt med synder på min samvittighed og ligeså rigeligt med barndomstraumer, som jeg nok kan gennemskue, men ikke kan få til helt at forsvinde.

Angående "skaberværket" - hvis det er skabt - og hvordan det i så fald er gået til - så er det efter min mening en primitiv religiøs ønskedrøm at tro at verden er til for menneskenes skyld - for vores velvære og behagelighed.

Hvorfor skulle en bestemt pattedyrart på denne jord dog have en fortrinsstilling? - og hvorfor skulle dyr og insekter dog have fortrinsret overfor planter og træer? - og hvorfor skulle levende væsener på denne klode have en fortrinsstilling overfor
jorden, de andre planeter, solen og de andre stjerner - og hvad der ellers er?

Men derfor kan vi da godt føle os elsket, synes jeg - for at vi eksisterer og jo faktisk har ret så gode livsbetingelser smiler

M.v.h. - og med tak for dine gode ønsker - Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (30/12/2008 15:31)
Top Svar Citer
#6445 - 11/01/2009 14:08 Re: Et lille "skævt" spørgsmål.. [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7204
Sted: Sydsjælland
Jeg faldt lige over nogle data om hash i et blad fra PsykiatriFonden.

Her er, hvad jeg især hæftede mig ved:

- 40 % af alle danskere (16-44 år) har prøvet hash,
- 5 % har et regelmæssigt forbrug,
- 20 % af elever i 9. klasse har prøvet hash
- hash er vanedannende og ophør efter lang tids brug kan give abstinenssymptomer (søvnbesvær, irritabilitet m.m.),
- abstinenssymptomerne er dog langt mildere end efter ophør med alkohol - og heroin,
- hash i små mængder gør én afslappet, opstemt, lettere euforisk, forstærker sanseindtryk og modvirker angst,
- hash i større mængder gør én langsom, sløv, ligeglad, ukoncentreret og nedsætter indlæringsevnen,
- psykisk skrøbelige risikerer psykotiske symptomer (angst, vrangforestillinger, hallucinationer),
- en hashrus varer typisk 3-4 timer, men er først helt afsluttet efter et døgn,
- hash anvendes medicinsk (Marinol) som hjælp til mennesker med aids, kræft, sklerose og Parkinsons sygdom,
- den årlige omsætning af hash i Danmark skønnes at ligge på omkring 1 milliard kr. - fortrinsvis via kriminelle organisationer,
- det er i den stort set forgæves bekæmpelse af denne kriminalitet, der er tanker om at finde en bedre måde at håndtere hash på i Danmark - f.eks. efter hollandsk mønster.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (11/01/2009 14:08)
Top Svar Citer
#6448 - 11/01/2009 15:36 Re: Et lille "skævt" spørgsmål.. [Re: Arne Thomsen]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Arne!

Cannabis er ikke fysisk vanedannende, der er derimod lysten til at kontrollere hvilke nydelser vi tillader andre at have.

Hvis vi kunne komme det beskidte kontrol- og overvågningshysteri til livs, så tror jeg på et samfund af frie ansvarlige individer som selv sætter de etiske grænser på områder som alene angår dem selv.

For frie mennesker og for FRI HASH!

Hilsen

Ipso Facto :fløjter:

Lyt blot til Bob Marley:


_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:12
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk