annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 418 gæster og 59 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 20 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5925 - 14/11/2008 13:25 Re: Kristus [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære disciple.

Jeg har svært ved at se noget frisk pust i dit indlæg. Det er holdt i din sædvanlige negative tone, og du har da heller ikke på noget tidspunkt bidraget til at udvikle trosfrihed.dk ligesom du åbenbart også er for nærig til at støtte initiativet gennem et beskedent årskontingent på 60 kr. til støtteforeningen.

Hvorfor Jeppe og Kristian ikke har ladet høre fra sig i et stykke tid, må du virkelig spørge dem selv om.

Et projekt, der involverer deltagelse af stribevis af store faglige organisationer, museer, universiter, skolefolk, forskningscentre m.m. kan man vist roligt kalde for megastort, hvilket også afspejles i navnet på det domæne, som projektet vil blive offentliggjort i. Selv om jeg er initiativtager, er det da heller ikke noget, jeg kan klare alene, så der er ret mange mennesker involveret i forberedelsen. Vi sigter på en start på projektet i løbet af foråret.

Inden da vil du så få opklaret, om det er min tilstedeværelse, der holder debatten tilbage, eller om den fremmer antallet af hits. smiler

Mvh

Ole Bjørn ;)


P.S. Hvorfor kommer jeg mon til at tænke på Jeppe Åkjærs dejlige vise: "Ole sad på en knold og sang, får fra Bedder omkring ham sprang." griner



Top Svar Citer
#5926 - 14/11/2008 14:12 Re: Kristus [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret


Citat:
P.S. Hvorfor kommer jeg mon til at tænke på Jeppe Åkjærs dejlige vise: "Ole sad på en knold og sang, får fra Bedder omkring ham sprang."


Hvorfor kommer jeg mon til at tænke på:

Ole's nye autostil
kører i timen otte mil
tøf - tøf - tøf - tøf -tøf
tøf - tøf - tøf - tøf -tøf.

Stilen den er hård og fin
dufter aldrig af sympati'n.
tøf - tøf - tøf - tøf -tøf
tøf - tøf - tøf - tøf -tøf.

Den kan skyde en vældig fart
og nogle får det ik' så rart.
tøf - tøf - tøf - tøf -tøf
tøf - tøf - tøf - tøf -tøf.
Top Svar Citer
#5927 - 14/11/2008 14:13 Re: Kristus [Re: ole bjørn]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Ole Bjørn.

Nu har jeg set at debatterne på Religion.dk også er faldet betydeligt, er folk blevet trætte at debattere det samme ud og ind, her går debatten stadig om jehovaerne er rigtige kristne på vel andet år.

Det er svært at provokere folk efterhånden, jeg har prøvet med forskellige nye emner, men får ikke megen eller ingen respons overhovedet.
Jeg skrev bl.a.om stifternes store formuer, om Martin Luthers løgnagtigheder osv. intet kan få folk op på dupperne.

Er de kristne emner efterhånden udtømte, eller er folk trætte af troens favntag og har sluppet troen, det ville jeg så se som noget positivt.

Her på trappen til advent i flere trin og julerier i mængder, bliver alle så troende igen, men det er forhåbentlig kun et overgangs fænomen.

Kræn-P er ikke så synlig pt, netop grundet julen, idet han har store granplantager, hvor man har travlt med at skove julegranen.

Her i Sverige drukner man i julenisser i alle størrelser, alle vegne, svenskerne er ramt af et julenissesyndrom, hvilket du nok har opdaget Ole Bjørn.



Redigeret af treram (14/11/2008 14:14)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5928 - 14/11/2008 14:43 Re: Kristus [Re: ole bjørn]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Kære Ole Bjørn, disciple m.fl

Jeg er en af dem, der ikke har skrevet her i et stykke tid, og det behøver i og for sig ingen forklaring, men jeg har også svært ved ikke at komme med et par ord.

Man kan godt sige, at jeg er kørt lidt træt i debatten. Jeg har før hen været opmærksom på at skrive jævntligt her på trosfrihed med ønsket om at bidrage debatten med noget positivt og konstruktivt. Der var en periode, hvor der - som nu - ikke var mange, der skrev. Jeg husker, at jeg var en af de få her, og jeg husker, at jeg ofte har savnet en mere teologisk/kristen funderet sparringspartner.

Jeg har gennem min debattid gjort mig nogle erfaringer omkring det, at der opstår en form for relationer debattører imellem, både på selve debatten og i det mere private. Det har ofte været spændende at møde folk (både religiøse og ateister), men noget er også for mit vedkommende blevet for meget (først på onlinedebatten i foråret og efter at "have slået op" med den fortsatte det i mer eller mindre grad herovre). Fejlen er udelukkende min egen, og det er fejl, jeg kun kan tage ved lære af!

Der er mange grunde til, hvorfor folk debatterer, og hvorfor nogle gør det hver dag. Der er også forskel på, hvor mange kræfter man lægger i et indlæg, og hvor meget af sin egen menneskelighed, man inddrager. Jeg er nået frem til, at det er svært for mig ikke at gå til denne debat, hvor jeg efterhånden har kendt flere af debattører gennem to små år, uden at ting kan berøre mig personligt og dermed følelsesmæssigt. Det har jeg valgt at distancere mig fra, men når det så er sagt, vil jeg også bare sige, at jeg har så lidt tid/overskud til debat, at jeg har valgt at prioritere det, jeg pt. brænder for og kan udvikle mig gennem set ift min "dannelse" (uddannelse mm.).

Jeg er 30 år og har befundet mig i en debatmæssig sammenhæng gennem længere tid som, i hvert fald på trosfrihed, en af de yngste (sammen med den gode Borad) og, men ikke mindst, som stort set den eneste kvinde.. Hertil synes jeg, at der for mit vedkommende er færre grunde til at beskæftige mig med debat, når jeg ser på de gode relationer og mange opgaver, der er knyttet til min dagligdag blinker

I øjeblikket er det altså nok for mig med den Paulus-debat ("Paulus' eskatologiske ramme for den kristne eksistens"), jeg har rejst på onlinedebatten adresseret til FlVang (og selvf. Hanskrist og andre interesserede), hvor jeg er startet min "undersøgelse" af den kristne eksistens, som med tiden måske kommer til at række dybere end som så.

Til dig disciple, så synes jeg ikke din kritik af Ole Bjørn er helt rimelig. Det kan godt være, at du/vi er uenige i Ole Bjørns måde at tackle sine uoverensstemmelser med andre på, men på den anden side er Ole Bjørn en af de debattører, der med inspirerende indlæg lægger op til debat på et plan, hvor alle kan være med. Jeg mener derfor, at Ole Bjørn har gjort det udmærket, og jeg forstår godt, at han overvejer at liste af, hvis ikke der kommer den store feedback eller udvikling i debatten. Havde jeg mere tid, tog jeg gerne tage en debat med Ole Bjørn o.a. Folk der efter min mening har behandlet mig dårligt har jeg med tiden mistet mere og mere respekt for.

Hvad der undrer mig lidt er, at der er en del registrerede brugere, der bare ikke er kommet til tastaturet endnu - hvor bliver I af, folkens?

Mvh
Anne

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#5929 - 14/11/2008 14:46 Re: Kristus [Re: treram]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Kære treram

Provokationer er bare ikke nok for mig. Det der i virkeligheden tiltrækker mig mest er fordybelsen og undersøgelsen af et mere specifikt emne. Jeg er træt af at skulle forsvare kristendommen ;)

Lidt kort, hunden tripper og skal ud på sin tur i den danske natur.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 20 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
I dag skal du punge ud med 5 euro for at..
25/04/2024 06:09
Yderligere fem personer sigtes efter kni..
25/04/2024 04:48
Houthierne hævder at sende droner mod i..
25/04/2024 04:22
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Nyheder fra Religion.dk