annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 348 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 4 < 1 2 3 4
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5582 - 01/11/2008 13:38 Bornholmeren slår et slag i luften. [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Skam dig selv, Disciple. Din hykleriske attitude viser med al tydelighed, at du ikke har nogen følelser for de kvinder, der får en uønsket graviditet. At man deltager i et samleje er ikke ensbetydende med, at man ønsker at få børn.

Der kan være mange andre grunde til at graviditeten opstår. Voldtægt, svigt af præventionsmidlerne, fejlberegning at perioderne, psykologisk tvang, overtalelse til at tage chansen, nymfomani, uvidenhed om fertilitetsspørgsmål, en mand der påstår at have fået vasektomi, fuldskab for at nævne nogle stykker. Men i din optik er kvinden åbenbart en synder, der må bære ansvaret for sit "fejltrin" uanset årsagen.

Dit erfaringsområde synes også at være begrænset til de få lykkelige tilfælde af handicappede, der er blevet til glæde og lykke for dem selv og andre. Jeg kender til gengæld til stribevis af ødelagte tilværelser på grund af fravalg af abort, ofte efter pres fra omgivelser, som dog ikke har udvist nogen vilje til at deltage i byrderne.

Dit mandschauvinistiske, hykleriske religiøse synspunkt på abort kan du stikke op, hvor det kom fra. Jeg er helt på kvindernes side i dette spørgsmål. Hvadenten de vælger den ene eller anden løsning, skal vi støtte dem i beslutningen, og ikke prøve at overtale dem til at følge moralske forskrifter. Det er deres liv, det drejer sig om, og det er dem som skal leve med beslutningen resten af deres liv. Vi andre skal blot vise dem hvilke alternativer de har, og de praktiske konsekvenser af dem.

Din indremissionske holdning til abort viser tydeligt, at du har haft meget lidt eller ingen kontakt til kvinder, som ufrivilligt kommer i den situation, at de må foretage et valg. For dem er det både et praktisk og følelsesmæssigt dilemma, som åbenbart ligger langt udenfor din religiøse/moralske forståelsesramme. Valget er alene deres ansvar, og din moralske befamling af deres motiver er ikke fem potter pis værd.

Mvh

Ole Bjørn ;)
Top Svar Citer
#5584 - 01/11/2008 15:48 Re: Bornholmeren slår et slag i luften. [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Ole Bjørn

Selvfølgelig ligner dit indlæg din sædvanlige nedgøring af andres holdning.
Og dit hykleri omkring kvinder kan jeg blot smile af, for du er til trods for al din "store" viden så ynkelig i din argumentation.
Hele din opremsning af " tilfælde" og grunde er jo blot en gentagelse af argumenter fra tiden da loven blev vedtaget.
Så du fremkommer ikke med noget nyt. syg

Citat:
Dit erfaringsområde synes også at være begrænset til de få lykkelige tilfælde af handicappede, der er blevet til glæde og lykke for dem selv og andre. Jeg kender til gengæld til stribevis af ødelagte tilværelser på grund af fravalg af abort, ofte efter pres fra omgivelser, som dog ikke har udvist nogen vilje til at deltage i byrderne.

Citat slut.

Kommentar: Retorik Ole Bjørn ikke andet. Du kender altid masser af alting- stribevis- og postulerer noget som ingen kan verificere.
Desuden kender du heller ikke til min viden, men jeg postulerer ikke noget, jeg skriver blot hvad jeg ved og mener.

Citat:
Din indremissionske holdning til abort viser tydeligt, at du har haft meget lidt eller ingen kontakt til kvinder, som ufrivilligt kommer i den situation, at de må foretage et valg. For dem er det både et praktisk og følelsesmæssigt dilemma, som åbenbart ligger langt udenfor din religiøse/moralske forståelsesramme. Valget er alene deres ansvar, og din moralske befamling af deres motiver er ikke fem potter pis værd.

Citat slut.

Kommentar:
Her udstiller du igen din uvidenhed !
For det første tilhører jeg ikke Indre Mission, for det andet har jeg været tættere på kvinder i den svære situation end du nogensinde kommer til.
Samt også tættere på efter aborten, hvor det psykologiske pres er ved at tage livsmodet fra dem.
Så al din uvidenhed og retorik er ikke engang 1 potte pis værd, Ole Bjørn.

Bliv du blot i din lille kravlegård, så skal vi andre nok tage os af ofrene.

mvh
disciple

Top Svar Citer
#5586 - 01/11/2008 16:30 Re: Bornholmeren slår et slag i luften. [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Din udenomssnak imponerer mig ikke, disciple. Det er blot dit sædvanlige udokumenterede ordskvalder. Det, det handler om her, er den indstilling til abort, som du bringer til torvs.

Med hensyn til at at være tæt på, så kan man næppe som mand komme tættere på aborten, end når det er ens kone/kæreste, der får foretaget den, og man selv er far til den. Det lyder ikke som om dine erfaringer kan matche mine, med den indstilling du har.

Jeg ved skam godt, at du ikke tilhører Indremission, men dit syn på abort er som deres. Progressive kristne har forlængst indset, at spørgsmålet er alt for kompliceret til, at religiøse dogmer kan lægges til grund for en afgørelse, og da slet ikke til en fordømmelse af de kvinder, der vælger aborten.

Alene det, at du omtaler kvinderne som "ofrene", viser din manglende forståelse. Det eneste, de er ofre for, er de religiøse moralister, der søger at give dem dårlig samvittighed over deres handling i stedet for at forsikre dem om, at de gjorde det rigtige.

Dine indlæg er lige så farisæiske som sædvanligt. Du er åbenbart ude af stand til at fatte, at en provokeret abort kan være den bedste løsning for alle - inklusive aborten selv. Du kan næppe finde tilhængere af dit snæversyn udenfor de fanatisk troendes rækker. Alene det, at du omtaler abortloven som "statsdrab", viser hvor langt du er fra virkeligheden i din selvglade gudsdyrkelse.

"Gud nåde" de stakkels kvinder, som bliver udsat for din påvirkning. Man kan unde dem en bedre skæbne.

Mvh

Ole Bjørn ;)


Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 4 < 1 2 3 4


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Nyheder fra Religion.dk