annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
0 registrerede 423 gæster og 178 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5516 - 25/10/2008 13:39 Re: Stilheden [Re: Jerry]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Du skal da ikke tro på mig. Jeg beskæftiger mig med sandhed og det vil sige, at hvis man synes, at det jeg siger er forkert, kan man roligt se bort fra det.

Nu findes Jesus ikke i en gammel bog, men i det virkelige liv. Selvom Biblen gengiver Jesu ord bliver den manipuleret i kraft af, at de som gengiver den, ikke selv ved hvad Han taler om.

Du kan roligt se bort fra at tro på noget jeg siger, hvis du ikke selv kan se, at det er sandt.

Forøvrigt sluttede citatet:

Citat:
v20 For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.
Top Svar Citer
#5517 - 25/10/2008 16:46 Re: Stilheden [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Bekymr dig ikke om min nattesøvn, den har det godt, og jeg får ikke mareridt pga. debatten med dig - tværtimod.

Især det sidste her oplever jeg som fantastisk berigende.

Aldrig før har digtet om forklarelsen på bjerget stået mere stærkt og lysende klart for mig, end nu hvor dialogen med dig førte mig til at søge at beskrive.
Det fylder mig med glæde.

Jeg er vist ikke rigtig kommet ned fra bjerget endnu, for jeg ser med fryd frem til, at du bruger din kolossale vrede til at myrde paven og alt, hvad der er hans - i stedet for passivt at dække dig bag, at han er der smiler

Og samtidig vil jeg lige minde dig om, at jeg jo skrev, at der står meget lort i bibelen smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (25/10/2008 16:47)
Top Svar Citer
#5518 - 25/10/2008 16:55 Re: Stilheden [Re: Jerry]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hej Jerry.

Jeg regner med, at jeg stort set har svaret dig med mine svar til Treram.

Men jeg ser jo, at du heller ikke kan bruge eventyret om Tornerose.

Og så opgiver jeg smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#5519 - 25/10/2008 19:54 Re: Stilheden [Re: Michael]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Hej Michael, jeg kigger på dette udsagn:

Citat:
Jeg beskæftiger mig med sandhed


Imponerende - hvilken sandhed - om jeg tør spørge? Hvilken guds sandhed, eller DIN?.

(Mange guder, mange sandheder - ikkesandt?)

Citat:
Nu findes Jesus ikke i en gammel bog, men i det virkelige liv.


Nå, dropper vi så Biblen - og finder Jesus på det nærmeste værtshus - eller i den nærmeste kirke. Protestantisk eller katolsk eller jødisk ... eller moske en måske?

Eller måske gående på vandet i Damhussøen eller Utterslev Mose. (Herligt område i øvrigt, Utterslev Mose, nød det som barn. Fangede gedder på trods af 'moserens' (parkbetjentens)forsøg på at fange os. Ak, disse minder. Flotte gedder i øvrigt! - Og hvor de smagte!)

Som du dog, Michael, doserer:

Citat:
v20 For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.


Synes mig at være ret så hårde krav for at kunne komme ind i Himmerige.

Er Himmerige virkelig kun for de 12 gange 12 stammer + et par nuller = 144.000 (og nåh, ja, måske nogle halvlunkne supportere) - i så fald anser jeg jeres jehova for at være ret så nærig med sine velsignelser. Ud af seks milliarder potentielt af guden udset til at blive myrdet på den mest bestialske måde

Citat:
v20 For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.


Ak, ja! Denne gud lukker kun døren/porten op for de få! Noget som Biblen gang på gang fastslår.

Resten kan så se frem til, at denne - den kærlige gud, som elsker sin kreation menneskeheden, som han notabene druknede med en supertsunami - idømmer resten af menneskeheden et evigt liv i helvede.

Jerry
Citat:
Du kan roligt se bort fra at tro på noget jeg siger, hvis du ikke selv kan se, at det er sandt.


Og dét gør jeg så!









Top Svar Citer
#5521 - 26/10/2008 09:47 Re: Stilheden [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg kan se du er helt bjergtagen af din for mig meget usynlige og for dig meget synlige skaber, det er så ok, bare du komme ned på jorden igen til os andre dødelige.

At myrde paven er nok ikke så let, han er jo omgivet af sin egen lille hær, udstyret med lanser.
Han har jo også mange gemmesteder, så fornylig en udsendelse her i Sverige om alle de flotte paladser han kunne gemme sig i, og som blev vedligeholdt af et hav af gartnere, arkitekter osv, sikkert ikke helt billigt, vi ved hvem der betaler for dette misbrug, penge der kunne gavne betydeligt flere, andre steder i verden, jeg ved ikke hvorfor en pave skal leve som en kejser/konge, men jeg er jo heller ikke troende.

At folk stadig kan støtte et pavedømme siger blot noget om folkets intelligens, de sidder i hængedynget til halsen og formår ikke at tænke klart.

Folk vil bedrages og bliver det.

Kan det virkelig ikke undre dig at en gud, skulle have sat sin "søn" ned på jorden i omkring 30-40 år, for at frelse menneskeheden og fra hvad, at nogle har troet på dette, har udviklet jorden til et sted hvor religionerne har gjort alt for at skabe magtcentre og dermed spillet menneskene ud mod hinanden, det ser jeg ikke som et forsøg på at frelse jorden-tværtimod.
Jo gu er der meget lort i religionerne, men det gælder om at lukke øjnene for det og så kun se det lyserøde, ellers er man ikke rigtig troende. Godaw do.

Kan du have en god søndag her i det skønne regnvejr.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
KL: Kæmpe hul i miljøskadeloven
25/04/2024 10:17
Lærerstuderende i Skive frygter spøgel..
25/04/2024 10:04
Mand med økse vandrede rundt i Københa..
25/04/2024 09:40
Retssag: Er det en menneskeret at kunne ..
25/04/2024 09:17
30 millioner kroner på vej til havneudv..
25/04/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk