annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 10 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5225 - 13/10/2008 00:16 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Det nytter ikke, Jeppe. Dine læse- og fortolkningsproblemer er du nok ret alene med her på debatten, men det kan ikke være mit problem, at du ikke forstår dansk. Jeg har klart og tydeligt givet udtryk for, hvad jeg mener, og det er ikke det samme, som du mener.

At du gerne vil have min tekst formuleret, så den bakker dit eget synspunkt op, er ret grinagtigt. Må jeg foreslå dig, at du skriver nogle svar på dine egne indlæg. Så kan du formulere dem som du vil, og give dig selv ret.

Den jødiske lobbyisme i USA handler ikke kun om Israel-Palæstina konflikten. Den handler i høj grad om beskyttelse af den mosaiske tro i USA og jødiske kapitalinteresser, for der er langt mere antisemitisme i USA, end du forestiller dig.

Dit islamofobiske snæversyn gør det åbenbart umuligt for dig at forstå, at hele sidste del af mit indlæg ikke handler om islam, men om alverdens religioner. Det er endda klippet ud i pap i det sidste afsnit, som jeg gentager her:

Citat:
I en verden hvor den videnskabelige erkendelse vokser hurtigere end nogensinde før, er de nuværende religiøse dogmers dage talte. De kan kun tabe kampen på længere sigt, medmindre de reduceres til symbolske handlinger og en erkendelse af, at der ikke er noget efterliv udover vore børns videreførsel af vore gener, og at ingen omnipotent intelligens griber ind i vores tilværelse.


Man skal vist på det nærmeste være funktionel analfabet for ikke at forstå, hvad jeg mener. Så lad mig da til ære for dig prøve at simplificere det yderligere.

Indoktrinering forudsætter ensidig oplysning. I fremtidens samfund bliver det ikke muligt at isolere børn fra at få informationer om alternative religioner og alternativ levevis. Den globale informationsstrøm gennem internettet, TV og mobiltelefoner vil splitte de gamle kulturer og ensretningen af borgerne. Religion bliver et frit valg på alle hylder, og i takt med øget viden og uddannelse vil børnenes logik afvise de gamle dogmer.

De religioner, der ikke kan forny sig, vil tabe i kampen om tilhængere. Islam, som den er i dag, er ingen fare på langt sigt. Muslimske kvinders oprør er startet, og vil ende med at gennemtvinge lige kår for kønnene på trods af koranens tekst. Så snart kvinderne får uddannelse og selvstændighed falder fødselsraten, har det vist sig overalt i verden. Islamisk terror er et forbigående problem. Den vil næppe overleve det 21. århundrede.

Drøm du bare videre om Eurabia-truslen. Jeg har forlængst opgivet at lære dig rationel tænkning og nøgtern vurdering af fakta.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5226 - 13/10/2008 00:36 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: Ipso Facto]
ospi Offline
ny
Registeret: 01/10/2008
Indlæg: 15
Citat:
. . . de er blevet holdt for nar og ført bag lyset, qua indholdet i de "hemmelige tillægsprotokoller" Fællesskabets aftale med araberne, om Europas islamisering gennem skabelsen af en ny multikulturel superstat Eurabia - det må guderne vide.

Jeg tror, at Ipso Facto hver aften synger denne lille vise for Ole Lukøje:

Jeg har en tanke, jeg ikke slipper,
den er så stærk, at den ikke glipper.
Jeg dyrker den med halleluja,
min sande tanke, EURABIA!

EURABIA er de ondes drømme,
som lader islam ind til os strømme.
Men jeg skal give denne fabula
et spark i røven, HEURABIA!
Top Svar Citer
#5229 - 13/10/2008 02:08 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ole Bjørn!

Jeg skal gøre det så kort som muligt!

Israel er ikke en religiøs stat, men en sekulær demokratisk stat. Derfor er det inkonsistent at sammenligne angstfulde sekteriske religiøse modreaktioner i kristendommen og i islam, udløst det rationelle pres de vestlige demokratier udøver på religionerne generelt, med den lobbyisme som jøder uden for Israel udøver, for at sikre den fortsatte eksistens af judaismens historiske hjemland.

Folkeretligt bygger staten Israels etablering på den delingsplan for Palæstina, som et flertal i FNs generalforsamling vedtog i den 29. november 1947. Da englænderne forlod Palæstina udråbte zionisterne i maj 1948 staten Israel i henhold til delingsplanen. Israels arabiske naboer angreb straks den nyfødte stat og startede den krig, som Israel siden har kaldt 'uafhængighedskrigen', der sluttede med en våbenhvile (ikke en fredsaftale!) i 1949.

Når jøder bosat uden for Israel derfor anvender deres politiske indflydelse ved stemmeurnerne eller som lobbyister, så er det ikke fordi de tilhører en religiøs minoritet, der har en religiøs agenda de søger gennemført, men fordi de solidariserer sig med, deler skæbnefællesskab med, den demokratiske stat Israel. En stat som vel at mærke er mere religiøs neutral end Danmark er.

Derfor begår du en rent logisk fejl ved ikke at skelne mellem de modreaktioner blandt "troende minoriteter" som skyldes angst for at miste magt og indflydelse efter at være kommet under pres fra globaliseringen og Vestens demokratier, og den forbundethed og loyalitet som jøder føler med den demokratiske sekulære stat Israel.

Modreaktionen fra de religiøse minoriteters side, er ganske rigtigt, som du anfører i samme afsnit: "at begrænse ytringsfriheden om religiøse emner ..."

Derved implicerer du, at amerikanske jøders lobbyisme blandt andet skulle gå ud på at begrænse ytringsfriheden når det gælder kritik af judaismen, hvilket er rent vås. Hvis det var sandt kunne din platte sammenstilling måske forsvares ved hjælp af lidt kreativ fortolkning.

Det jødiske folk er ganske enkelt demokrater som respekterer ytringsfriheden og som derfor også tillader kritik af judaismen, den førte politik, politiske og religiøse ledere etc. - og det gælder både jøder i udlandet og i Israel.

I betragtning af, at Israel stadig befinder sig i en krigstilstand med nogle af sine arabiske nabostater samt borgerkrigslignende konstante anslag fra palæstinensiske terrorister, er det bemærkelsesværdigt så få restriktioner der er på ytringsfrihedens område.

Så heller ikke din implikation om, at jødisk lobbyisme skulle sigte mod at begrænse ytringsfriheden holder vand.

Det er ganske enkelt utilstedeligt, at du tillader dig at sidestille jødisk lobbyisme med islamistisk terror og kristne fundamentalisters forsøg på at begrænse ytringsfriheden ved blasfemilove og forsøg på at få kreationisme ind i skolernes undervisning - under henvisning til, at der i alle tre tilfælde er tale om "desperate modreaktioner fra nogle troendes minoriteters side". Og det er endnu mere beskæmmende, at du fortsat fremturer med desperate forsøg på at forsvare våset, i stedet for at rette fejlen.

Da jeg imidlertid kender dit debatprincip om aldrig at indrømme en fejl, så skal dette indlæg ikke ses som en opfordring om at du nu tænker dig om, men blot som en hjælp til de selvstændigt tænkende debattører og en opfordring til andre opponenter om at fremkomme med deres vurdering af den måde Ole Bjørn beskriver situationen på.

Hilsen

Ipso Facto pifter


--------
" ... a. Freedom of Speech and Press

The law provides for freedom of the press, and the Government generally respects this right in practice. The law authorizes the Government to censor any material reported fromIsrael or the occupied territories that it regarded as sensitive on national security grounds; however, authorities rarely apply the law in practice. A censorship agreement between the Government and media representatives applies to all media organizations in the country and provides that military censorship is to be applied only in cases involving national security issues that have a near certainty of harming the country's defense interests. All media organizations may appeal the censor's decision to the High Court of Justice. Moreover, a clause prohibits the military censor from closing a newspaper for censorship violations and from appealing a court judgement against it. News printed or broadcast abroad may be reported without the censor's review, which permits the media to run previously censored stories that have appeared in foreign sources. ..."
- Citeret fra: "Israel and the occupied territories" - Country Reports on Human Rights Practices - 2001. Released by the Bureau of Democracy, Human Rights, and Labor, US State Department, March 4, 2002.

Link:

http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2001/nea/8262.htm

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#5231 - 13/10/2008 07:35 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe.

Jeg kan ikke finde anden forklaring på dine kommentarer til mit indlæg, end at de repræsenterer en kombination af funktionel analfabetisme og en selvsuggestiv fantasi. Funktionel anafabetisme er som bekendt, at man nok kan læse ordene og udtale dem, men man kan ikke forstå deres betydning. En selvsuggestiv fantasi kan ikke skelne mellem fantasi og virkelighed.

Først hævder du, at jeg sammenligner jødisk lobbyisme med terror. Det står der ikke Jeppe! Nu hævder du så, at jeg sammenligner det med forsøg på begrænsning af ytringsfriheden. Det står der ikke Jeppe! Hvad jeg beskriver Jeppe er, at presset fra den globale teknologiske udvikling og den deraf følgende stigende sekularisering medfører forskellige modreaktioner fra troende minoriteter. Det er dette eksemplerne klart demonstrerer.

Israelsk lobbyisme har ikke til formål at styrke demokratiske interesser i USA. Heller ikke at styrke republikanske interesser eller erhvervsmæssige interesser eller de fattiges interesser eller nationale interesser. Den har udelukkende til formål at styrke den ortodokse mosaiske tros interesser i både USA og resten af verden.

Nu får vi så endnu en historisk belæring fra dig om "det sekulære israelske demokrati". Ret underholdende i betragtning af, at der næppe er nogen af vestens parlamenter der kan konkurrere med Knesset, når det drejer sig om religiøs indflydelse.

At udnævne partier som Yisrael Beiteynu og National Union/NPR og især Shas og Degel Hatorah/Agudath Yisrael til sekulære demokratiske repræsentanter vil de sikkert meget have sig frabedt. Du er måske uvidende om, at der har været flere eksempler på korporlige slagsmål i Knesset over religiøse emner. Så meget for den demokratiske respekt og religiøse neutralitet.

Hvordan du kan få det til, at det er mig, der tager fejl, og at du bedre kan forstå, hvad jeg skriver, end jeg selv kan, er endnu et udslag af din selvsuggestive fantasi, der får dig til at opfatte Verden ifølge Jeppe som den skinbarlige virkelighed. Men det er blot din fantasi, der narrer dig, Jeppe, og du projicerer som sædvanligt dine egne fejl over på din modpart.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5235 - 13/10/2008 09:24 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: ole bjørn]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Ole Bjørn..

Det er den israelske lobby (også kaldet den zionistiske lobby).. I disse politiske korrekte tider, vil jeg gerne bede dig om ikke at gøre det til en jødisk lobby, da det kunne signalere at du mener, at jøder har en tanke om at styre verden a la Zions vise..

Når det er sagt, så er lobbyarbejde jo ganske almindeligt i amerikansk politik (og mere og mere forekommende her i DK).. Der er jo mange interessegrupper, der gerne vil have lov til at sætte et aftryk på amerikansk politik, i demokratiets interesse forståes.. Man kan jo så mene om det hvad man vil.. Hvad angår muslimerne, så skal de nu nok komme efter det, hvis ikke ved næste valg, så valget efter..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 10 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Nyheder fra Religion.dk