annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 59 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5033 - 07/10/2008 09:54 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Citat:
godt Thomas Visdom,

det samme, og det samme, igen og igen,

du bliver aldrig klogere,,,

også dit svar på det her kender vi, så drop at svare os


Jeg er ikke Thomas. Det er hverken fair over for ham eller mig, at du påstår det.

Indtil videre har jeg svaret på alt, hvad du har spurgt om, og du har kun svaret med hån. Jeg har åbent fortalt, at det handler om at holde fast i Jesu ord, og det står jeg ved.



Citat:
Er du kristen?


Jeg tror på Jesus Kristus. For jeg erkender, at han er Guds Søn. Det lader sig forstå i hans prædikener, som han gav til folket - og som han sagde, er det ikke kødet, der gør gavn, mens hans ord, der er ånd og liv. Han taler, som han hørte af Gud, og enhver, der holder fast i hans ord, skal gå ind til livet.

Citat:
Du må ikke stille sådan et vanskeligt spørgsmål til den anonyme tjener blinker


Om jeg stod frem med navnet "Kaj" eller "Børge" eller "NN" gør mig ikke mindre anonym. Jeg viser ærligt og redeligt, hvad jeg står for.

Og det jeg står for, dét spotter I! Derfor er det ikke kun mig, I spotter.
Top Svar Citer
#5040 - 07/10/2008 15:18 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Den ene hopper på nakken af den anden. (Jeg fremhæver).

Citat:
Undskyld jeg siger det, men det lyder mere som en floskel der bliver slynget ud, for at du kan føle at du har overskud til ikke at lade dig gå på, end reel forståelse for Cantos irritation..

Jeg har lagt mærke til at du tit bruger den slags floskler, men jeg tvivler på at du virkelig mener dem.. Du er nok ikke bevidst om det, det er nok blevet en art tillært refleks (a la når lægen slår på knæet), som du slynger ud i din følelse af at være oven på..

Jeg kan godt se hvad Flemming og Dot mener, når de taler om selvsuggestion, men jeg tror egentlig ikke at du er klar over det.. Jeg vil ikke sige at du lyver, når du kommer med floskler som denne, mere at du reelt ikke er klar over hvad du siger, kun effekten af at tage denne "lykkepille", som reelt ikke bringer dig nærmere hverken forståelse eller G-D, kun en falsk følelse af overskud..


Dette er et mønstereksempel på rent gætværk! Typisk projektion.

Men når I hviler i jer selv, da vil sådanne projektioner ophøre. Dét er dejligt!
Top Svar Citer
#5041 - 07/10/2008 15:41 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Du skriver anonyme:

Indtil videre har jeg svaret på alt, hvad du har spurgt om, og du har kun svaret med hån. Jeg har åbent fortalt, at det handler om at holde fast i Jesu ord, og det står jeg ved. Citat slut.



Finder vi Jesu ord i urevangeliet?

Finder vi Jesu ord i EKIM?

Finder vi Jesu ord i Thomasevangeliet?

Finder vi Jesu ord i Matthæus, Markus og Lukas evangeliet?

Finder vi Jesu ord i Johannesevangeliet? Citat slut.

I stedet for snik snak, vil jeg gerne du gør dig umage med alle spørgsmålene, så jeg virkelig føler at jeg har fået at vide hvad du står for.


Har Jesus givet os andet end sine ord?
Top Svar Citer
#5043 - 07/10/2008 16:00 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Citat:
I stedet for snik snak, vil jeg gerne du gør dig umage med alle spørgsmålene, så jeg virkelig føler at jeg har fået at vide hvad du står for.


Knægt! Du camouflerer jo al din forrige hån ved at spille "interesseret" og påny spotte mine ord om at holde fast i Jesu ord med "sniksnak". Nuvel - lad gå!

Dog: Der har ikke været tale om sniksnak, overhovedet ikke. Godt, nu til dine spørgsmål.

Citat:
Finder vi Jesu ord i urevangeliet?


Nogle af dem. Intet skrift er perfekt. Desuden stemmer mange af dem overens med dem fra Matt., Mark., Luk. og Joh.

Citat:
Finder vi Jesu ord i EKIM?


Har aldrig læst EKIM. Men hvad jeg har hørt fra Jans mund: NEJ, ingen Jesus-ord dér (med mindre ekim citerer fra NT).

Citat:
Finder vi Jesu ord i Thomasevangeliet?


Nogle af dem. F.eks.: Pas på din broder som din øjensten. Og: Guds Rige er inden i jer. Samt f.eks. ordene om ilden og lidelsen (som Johannes Døber taler om i NT).

Citat:
Finder vi Jesu ord i Matthæus, Markus og Lukas evangeliet?


Yes, sir!

Citat:
Finder vi Jesu ord i Johannesevangeliet?


Yes, ma'm!

Citat:
Har Jesus givet os andet end sine ord?


Ja, for han sender sig selv, den hellige ånd, til enhver, som holder fast i ordene. Faderen og Sønnen vil tage bolig i enhver, som holder fast i ordene og budene, som han gav os mennesker. For han talte, som han hørte af Gud.

De, som tror, vil blive frelste. Men de ulydige... Guds vrede vil blive over dem. (J. D). Og igen: Hvem var den viise? Hvem havde lagt sokkel på grunden? Netop - de, som hører og handler efter Jesu ord!

Dette er ikke en "sur-pligt"-lov. Det kan det slet ikke være. Ikke når vi taler om Jesu bud. Ikke som de er formuleret. For han vægter netop hjertet, intentionen, det indre. Ikke handlingen i sin "golde skal", men i sin indre glød.

Lyt...
Top Svar Citer
#5048 - 07/10/2008 17:04 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

på spørgsmålet, "Finder vi Jesu ord i urevangeliet?", skrev du:

Nogle af dem. Intet skrift er perfekt. Desuden stemmer mange af dem overens med dem fra Matt., Mark., Luk. og Joh. Citat slut.

Finder du Jesu ord i urevangeliet som ikke er med i Matt, Mark, Luk og Joh. ?

Hvem mener du har skrevet urevangeliet?

Eller dersom du ikke har et bud derpå, hvor langt tilbage i tiden vil du datere den?

Er du medlem af folkekirken og kommer du her jævnligt?

Er du medlem af en anden kirke?

Hvad er din mening om folkekirken og de kirkelige handlinger som de forvaltes der?


Beskæftiger du dig med andre religiøse, filosofiske eller psykologiske retninger end lige hvad der strengt taget kan henføres under Jesu ord? Det kunne være buddhismen, det kunne være teosofi, eventuelt noget chakra psykologi og energilære.


Klaus Berger, Asger Lorentzen og Thomas Visdom siger dig intet, du kender ikke noget til disse personer, og har ej heller læst noget af dem?

Har du et specielt forhold til kost, eventuelt at kød, eller visse former for kød, er udelukket, og er dette relateret til et religiøst skrift, eller religiøst begrundet?

Hvis vi sammenligner Jesus og Buddha, er det så lighederne eller forskellighederne der slår dig, når vi tænker på dem som religiøse og etiske personer der har sat sig spor i historien.
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 59 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk