annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 348 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 29 af 59 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5057 - 07/10/2008 19:59 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Du spørger og spørger uden at give feedback på mine svar. Spørger du i et forsøg på at "udgrave" min "identitet", så du kan sammenligne den med "Thomas Visdom"? Er du stadig så besat af ham?

Nuvel, jeg er glad for dine spørgsmål. Må disse og svarene fryde dig og andre.

Citat:
Finder du Jesu ord i urevangeliet som ikke er med i Matt, Mark, Luk og Joh. ?


Der findes faktisk ord i urevangeliet, som blev genfundet i andre skrifter adskillige år efter. Thomas-evangeliet er et eksempel på et skrift, der indeholder ord, som også findes i urevangeliet, selv om urevangeliet blev skrevet lang tid før, at Thomas-evangeliet blev fundet.

Citat:
Hvem mener du har skrevet urevangeliet?


Hvad "jeg" "mener"... hvad er nu det for noget pjat!? Det er da ingen hemmelighed for nogen overhovedet, at Ousely har skrevet det. Ingen - heller ikke ham selv - vil påstå noget andet.

Citat:
Eller dersom du ikke har et bud derpå, hvor langt tilbage i tiden vil du datere den?


Fra 1800-tallet (Thomas-evangeliet blev fundet i 1900-tallet). Det er der heller ingen, der holder hemmeligt. Ingen vil påstå noget andet.

Her er så "The Catch": Han påstår, at han modtog det telepatisk fra et endnu ældre skrift skrevet på Jesu tid. Han påstår med andre ord at have profetiske evner. - Hvilket i øvrigt flere personer (i biblen) også har.

Citat:
Er du medlem af folkekirken og kommer du her jævnligt?

Er du medlem af en anden kirke?

Hvad er din mening om folkekirken og de kirkelige handlinger som de forvaltes der?


Jeg har været i kirke som alle andre mennesker. Jeg har hørt utallige prædikener. Prædikenerne og traditionerne er mennesketraditioner. Menneskebud. Jesus advarede mod at erstatte Guds bud med menneskebud. Men dette, ser jeg, er sket i folkekirken. Den sande lære er fordrejet og fastfrosset i dogmer, som er lettere at tygge for masserne (og tidligere: For magthaverne/ja, kirken!). Myggen sies fra, kamelen sluges.

Ovenstående er du selvfølgelig velkommen til at spørge ind til.

Citat:
Beskæftiger du dig med andre religiøse, filosofiske eller psykologiske retninger end lige hvad der strengt taget kan henføres under Jesu ord? Det kunne være buddhismen, det kunne være teosofi, eventuelt noget chakra psykologi og energilære.


Jeg har beskæfiget mig med filosofi. Men filosofiens problem er, at den ikke kan besvare spørgsmål. Den kan "kun" problematisere og spørge. Der, hvor filosofien hører op, begynder den åndelige og direkte erkendelse. Den, som ingen kan nå ved at filosofere, men kun ved at elske.

Religion har jeg også beskæftiget mig med. Men efter at jeg havde pillet dogmerne fra hinanden og intet andet fundet end tomhed, valgte jeg at "beskæftige" mig med dens hovedpersoner. Buddhismen blev til Buddha. Kristendommen blev til Jesus. Der er forskel mellem religionen og dens "hovedperson". Religion er en fordrejning af det oprindelige budskab.

Psykologi og pædagogik også. Mystik, ja. Men det meste af dette er noget overfladisk nonsens, som bare skal være til at sluge af masserne. Bogsalg. Tag f.eks. hele new-age branchen. Adr!

Citat:
Klaus Berger, Asger Lorentzen og Thomas Visdom siger dig intet, du kender ikke noget til disse personer, og har ej heller læst noget af dem?


Svar mig da på, hvem de er!?

Citat:
Har du et specielt forhold til kost, eventuelt at kød, eller visse former for kød, er udelukket, og er dette relateret til et religiøst skrift, eller religiøst begrundet?


Mennesket er mest værd, men ikke så meget som en enkelt spurv falder til jorden, uden at Gud er med den. Vær derfor nænsomme og hav medlidenhed også med dyrene. Vær god og blid mod alle Guds væsener. Guds finger har rørt i livssuppen; selv i myren viser Guds storhed sig.
Om så alle konger stod frem på rad, de ville ikke kunne sætte bladet på nælden. Er koen og grisen, der brøler og jamrer i deres miserable liv og lidelser ikke mere værd end et blad? Vær derfor ikke arrogant. Påfør derfor ikke levende væsener lidelse.

Dog må vi leve. Og vi kan ikke undlade at slå ihjel, hvis vi vil leve. Selv vegetarer slår ihjel, når de tager planteføden fra andre dyr. De kunne dræbe en bladlus eller en regnorm! Der skal være ræsonnement i tingene - og det er der, hvis hjertet er godt.

Citat:
Hvis vi sammenligner Jesus og Buddha, er det så lighederne eller forskellighederne der slår dig, når vi tænker på dem som religiøse og etiske personer der har sat sig spor i historien.


Lighederne ser jeg. Begge vidner om absolut godhed.
Top Svar Citer
#5082 - 09/10/2008 13:24 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Det kan vel siges at jorden sådan set ødelægger sig selv, langsomt og sikkert, med de mange jordskælv, der muligvis escalerer og bliver endnu værre. Disse kan ikke siges at være menneskeskabte.

Samtidig bliver varmen fra jordens kerne vel også mindre og mindre efterhånden som den indre energi aftager, det er nok ikke en evighedsmaskine vi befinder os på.

At det er selvfølgelig os mennesker der er den største fare for jordkloden, er der vist ingen tvivl om, så den dag olien er totalt udryddet, kan det kun gå fremad for jordkloden, men nok ikke for os mennesker.

Det kan jo også være at jorden bliver udraderet en skønne dag af en eller anden vildfaren stor klippesten, som en gud har smidt rundt med, fordi han er blevet træt af sine skabelser, hvis man skal blande en gud ind i det.


Der er det helt enkle, at mennesker altid har været onde mod hinanden. Ligget i krig. Mand mod mand. Stamme mod stamme. Land mod land. Verdenskrige. Always. Men med eskalerende omfang.

Men teknologien udvikler sig. Engang sleb vi sværdet. Nu behøver en mand kun at trykke på en knap. Og grundet teknologiens udvikling og det høje antal af mennesker (og netværk disse imellem), er det ikke længere kun et par hoveder, der vil rulle.

Atomvåben, biokemiske våben.

Atomvinteren.

Og månen vil forsvinde. Og solen ikke længere skinne...
Top Svar Citer
#5085 - 09/10/2008 13:28 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Det er sør'me rart med lidt spirituel omsorg.
Top Svar Citer
#5086 - 09/10/2008 13:45 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Det er sør'me rart med lidt spirituel omsorg.


Ja, fundamentalt set er det. For det er godt for sjælen. Men det er også en given afkald på egoet, hvilket for nogen kan være en smertefuld proces. Men så igen: Bag denne proces er der en fundamental frigørelse.

Men for overhovedet at nå dertil - til påbegyndelsen af processen - skal nogen igennem en heftig periode med intens lidelse. Det vækker dem af den søvn, som denne verdens begær har lullet dem ind i.
Top Svar Citer
#5092 - 09/10/2008 14:28 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
ospi Offline
ny
Registeret: 01/10/2008
Indlæg: 15
Se her

Vil I opleve en rigtig bizar tråd , så læs denne.

Tåbelighed og ligegyldighed blomstrer smukt side om side!

Top Svar Citer
annonce
Side 29 af 59 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 58 59 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Nyheder fra Religion.dk