annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15675726
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381321
Et andet syn 1991023
Jesu ord 1522978
Åndelig Føde 1521563
Galleri
Der var RAV i den/det idag.
Hvem er online?
0 registrerede 189 gæster og 105 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 23 af 59 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4727 - 27/09/2008 08:47 TIL EN FORBLINDET ANONYM DEBATTØR. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Du skriver til Jeppe:
Citat:
Men da jeg opfatter dig som den ubestridt mest intelligente debattør her på siden, kunne jeg godt tænke mig at høre din mening om det her, som jeg ville kalde filosofiens begrænsning.

Modsat Ole Bjørn forfalder du ikke til at klistre diagnoser og andet skidt på folk.


At kalde Jeppe for den mest intelligente debattør er en grov fornærmelse mod de mange intelligente debattører, der faktisk findes på debatten. Det får automatisk andre til at tvivle på din egen intelligens.

Uanset hvilket sagligt kriterium man anlægger for bedømmelse af intelligens, så er det i hvert fald ikke noget, som er kommet til udtryk i Jeppes indlæg, med hans talrige misforståelser af videnskabelige fakta, hans misforståelser af de tekster, han copypaster, hans og Sørlanders begrebsfilosofi, som både den danske og internationale intelligentsia blankt har forkastet, og hans tro på en Eurabia-konspiration.

Hans omfattende brug af citatfusk, som enhver kan konstatere ved at læse de indlæg, de er taget fra, tyder heller ikke på, at intelligens et væsentligt element i hans debatindlæg.

Med hensyn til, hvem der forfalder til hvad, har du her et udpluk af Jeppes "diagnosticering" af mig og ind imellem også Kristian i blot en enkelt tråd på debatten.

Vi er:

smålige, underlødige, selvhævdende, selvcentrerede, nærttagende, hævngerrige, nederdrægtige, personfikserede

ledladende og hånlig tone

den opblæste spærreballon Ole Bjørn

MERE BJØRNEBÆ

infantile indlæg

hæmningsløse persontilsvinere

debatmonstre som Ole Bjørn

en simpel stymper og løgnhals, en helt igennem utroværdig person som konstant fremturer med sine benægtelser

han pisser mig i lommen

bringe bagvaskende rygter i omløb

må slæbe rundt på en så ringe karakter og så lidt selverkendelse

Ole Bjørns karakterbrist

hvis du er blot halv så intelligent som du selv tror

Han regner vel med, at debattørerne er dumme eller konfliktsky - og den strategi virker jo, fordi de netop er det!


Den sidste fremhævelse er min, og viser med al tydelighed, hvad Jeppe mener om alle her, inklusive dig selv.

Nu kan du så sammenligne ovenstående "diagnoser" med mit og Kristians sprogbrug overfor Jeppe, og de faktuelle oplysninger vi begge har bragt vedrørende flere forskellige emner, såvel videnskabelige som religiøse.

Derefter vil jeg gerne vide, om du fastholder din begejstring for Jeppes postulerede intelligens.

Bare så jeg kan vurdere din egen. griner

Mvh

Ole Bjørn ;)



Top Svar Citer
#4729 - 27/09/2008 09:23 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Naturligvis taler Ransom af erfaring. Den erfaring alle levende væsner deler. I evighed har vi alle befundet os i intetheden, vi kalder dog ikke denne tilstand død, da vi aldrig havde været i live.

Meget interessant - og det kan du naturligvis dokumentere; eller taler vi hér om indbildte fantasier og luftkasteller, a la Ransom (the lonely cowboy) og dig?!
Top Svar Citer
#4991 - 06/10/2008 12:25 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Kristi efterfølgelse består i at påtage sig lidelsen og bære den, hvorimod Buddhas efterfølgelse består i at bringe lidelsen til ophør


Også Jesus ønsker at gøre fri. Hvis altså Sønnen får frigjort jer, skal I være virkelig frie. OG: Kom til ham, alle jer, der slider jer trætte, og han skal give jer hvile. Får hans åg er ikke tungt og tynger heller ikke ujævnt.

Lidelsen vil sandelig ophøre i Kristus.

Både Buddha og Jesus anerkender det at lide som noget, mennesket gør. Men begge peger også på en vej ud af lidelsen.

Lidelse er noget, der kan sætte skub i den åndelige udvikling.

--------------

Citat:
Buddhismen er ramt af stoisk berøringsangst for at skulle tage livtag med kærligheden som altid fordrer engagement og passion og ikke mindst begær og lyst, udholdenhed, men også ledsages af sorger og lidelser.


Buddhismen er ikke berøringsangst over for kærligheden. Tværtimod. Den opfordrer til medfølelse med alle levende væsener. Det er korrekt, at den vil begæret til livs. Men det samme kan siges om kristendommen; hvis dit øje bringer dig til fald, da riv det ud - hvis din hånd bringer dig til fald, da hug den af.

Top Svar Citer
#4992 - 06/10/2008 12:35 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

medfølelse er ikke at elske, så langt fra, og når derfor ikke ind til kærlighedens væsen (der er at elske nogen helt konkret), men bliver stående udenfor i betragtning

jeg kan heller ikke se hvem det er du i denne tråd debatterer med Thomas Visdom

Top Svar Citer
#4994 - 06/10/2008 12:50 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kærlighed, medfølelse, retfærdighed (hungren efter), barmhjertighed og VISDOM er ét til frelse for alle.

Den, der elsker, kender Gud. Og Gud kan ikke skilles ad, men er én.

Også Jesus viste stor medfølelse, når han kiggede ud over den spredte fåreflok - de havde ingen hyrde. Kærlighed og medfølelse er ét, om end vi taler om forskellige ord. Ingen kærlighed uden medfølelse, ingen medfølelse uden kærlighed.

Og nej, jeg er ikke Thomas (Thomas "visdom"??? Den fik jeg ikke helt fat i).

Citat:
medfølelse er ikke at elske, så langt fra, og når derfor ikke ind til kærlighedens væsen (der er at elske nogen helt konkret), men bliver stående udenfor i betragtning

jeg kan heller ikke se hvem det er du i denne tråd debatterer med Thomas Visdom


Denne din tale her gør din afsluttende undren til en absurditet.
Top Svar Citer
annonce
Side 23 af 59 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 58 59 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 13:13
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark vil sætte strøm til ukrainske ..
23/04/2024 15:45
Israel afviser beskyldninger om massebeg..
23/04/2024 15:39
Danish Crown skal betale bøde for døds..
23/04/2024 15:14
Rullemarie sendt ind på østjysk skole ..
23/04/2024 15:10
Fredericia har fået ny borgmester
23/04/2024 15:09
Nyheder fra Religion.dk