annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 10 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4902 - 02/10/2008 01:24 Re: ETISKE OVERVEJELSER (1) [Re: Ipso Facto]
ospi Offline
ny
Registeret: 01/10/2008
Indlæg: 15
Har I prøvet søgemaskinen 'Google Chrome'?

Hvis ikke så prøv den!

Ved at markere en tekst får man en straks-mulighed for at søge på Google på den markerede tekst, og så kan man f.eks. let se, hvorfra Ipso Facto har sine copy and paste indlæg!

Top Svar Citer
#4904 - 02/10/2008 02:30 Re: ETISKE OVERVEJELSER (1) [Re: Ipso Facto]
ospi Offline
ny
Registeret: 01/10/2008
Indlæg: 15
Citat:
Til orientering er det ikke mig der optræder som sprogcensor, men debattens tonedøve køreplanslæsere og kejserlige regelfanatikere, der bilder sig ind, at de er sat i verden til at sætte sproget på endegyldige faste formler og fremkomme med ondsskabsfulde og forhånende kommentarer om de blot finder den mindste plet.

De er mentale prototyper af den frygtede elevplager lektor Blomme der kunne få enhver elev ned med nakken.


Du er da vist lidt af en pivskid og en lektor Blomme, så snart du får modsigelse, gode hr. Ipso!

Så vidt jeg kan se – men jeg har jo ikke nået at se så meget endnu – har du en rigtig dårlig placering i ’sagen om t’et’ i fortsæt/forsæt.

Du er i et udsøgt forklaringsproblem, og det klarer du forbandet dårligt (for øvrigt skal der ikke to s’er i ondskabsfuldt, som du skrev det.)

Nå, det var ikke lige dette jeg først og fremmest ville skrive på denne debat. Jeg har med stor interesse læst de mange begavede indlæg på denne debat, som f.eks. Hanskrist’s (jeg forstår ham ikke, men han har et godt sprog, og hans Kristus-oplevelse er på en eller anden led ret betagede), men også indlæg af Kræn-P, Ole Bjørn, ALH, Arne Thomsen, Arentzen er god læsning,

og så er der naturligvis også denne Ipso Facto. Han, denne sidste, er næsten forfærdende i sine lange skriverier. Hans store problem er ikke primært, at indlæggene er lange, men at der ikke er sammenhæng i dem, Der er ikke et eneste af de af ham skrevne indlæg, som er meningssammenhængende. Hans trang til at belære gennem henvisninger (kopieringer) er sjældent ret relevante – og så er han ved at kvæle sig selv i fantasi om politisk konspiration om et Eurabia.

Jeg har ikke tid til at bidrage så meget i øjeblikket, men jeg vil fortsat holde mig orienteret.

God sober debat!

Top Svar Citer
#4906 - 02/10/2008 02:46 Re: ETISKE OVERVEJELSER (1) [Re: ospi]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej ospi!

Det glæder mig at kunne byde endnu et geni velkommen til den gode saglige debat på Trosfrihed.

Jeg har prøvet dit geniale forslag om at søge på "Google Chrome" efter denne tekst forfattet af mig selv:

Citat:
"Sådanne tonedøve sprogrøgtere har samme forhold til sproget som en musikkritiker der alene er optaget af noderne og dirigentens armbevægelser, men slet ikke har øre for musikken."


Men desværre fik jeg følgende tilbagelelding fra Google:

Citat:
"Der var ingen resultater på dit/dine valgte sprog. Viser World Wide Web resultater for ..."


Nu er det jo også ret vanskeligt, at afsløre kilden til copy-paste når jeg selv angiver linket til mine citater, mens alt det øvrige er mine egne selvstændige tanker.

Det var måske en overvejelse værd for ospi, at prøve at tænke selvstændige tanker. Det kræver blot lidt øvelse. I øvrigt er Ospi et navn der ifølge Google er copy-pastet:

Citat:
"Flex Design med i internationelt netværk
Flex Design er ny OSPI-partner, som er et netværk af 155 partnere i 55 lande, sikrer dig lokal tilstedeværelse – Internationalt. ..."


Link: http://www.flex-design.no/Default.aspx?ID=263

Ospi- nu også en partner med tilstedeværelse på Trosfrihed. bank bank yeah

Tak for underholdningen - du er ubetalelig!

Hilsen

Ipso Facto pifter


-----------
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources." - Albert Einstein.


_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4908 - 02/10/2008 03:06 Re: ETISKE OVERVEJELSER (1) [Re: Ipso Facto]
ospi Offline
ny
Registeret: 01/10/2008
Indlæg: 15
Jeg kan lige nå denne før min taxa til mit fly:
Citat:
Det var måske en overvejelse værd for ospi, at prøve at tænke selvstændige tanker


tænke selvstændige tanker

Jeg kan undre mig over udsagnets forvrøvlethed - og måske tænke en selvstændig tanke!

Kan man mon tænke en uselvstændig tanke?
Top Svar Citer
#4909 - 02/10/2008 03:41 Re: ETISKE OVERVEJELSER (1) [Re: Ransom]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ransom!

Sig mig, magter du end ikke at læse hvad jeg skriver? Er du fuldstændig mentalt blokeret?

Min henvisning var jo ikke alene til ODS, som ganske rigtigt kun dækker dansk sprogbrug frem til omkring 1950, men til en i allerhøjeste grad sprællevende og aktuel journalist og filosof Jens Staubrand, der på kreativ vis anvender formen ”fortsæt”. Da du sikkert ikke har læst hvad jeg skrev gentager jeg det lige:

Citat:
En moderne freelance journalist og filosof, Jens Staubrand, er en højt estimeret kulturskribent, boganmelder og Kierkegaard kender, som blandt andet har holdt foredrag i DR om Kierkegaard og musik. Der var også sød musik i luften da Staubrand beskrev Kierkegaards første møde og forelskelse i Regine Olsen, og på kreativ vis anvendte han den alternative form ”fortsæt”:


I anledning af, at Staubrand fyldte 60 år i 2007 fik han denne biografiske omtale og fødselsdagshilsen i Kristeligt Dagblad:

Citat:
"60. Filosof Jens Staubrand har redigeret en lang række sangtekster til Kierkegaard-musikværker af blandt andre Niels Viggo Bentzon, Bent Lorentzen, John Frandsen, Sven Erik Werner og Lars Graugaard, ligesom han har dramatiseret Kierkegaards berømte og berygtede ”Forførerens dagbog” til en musikledsaget oplæsningsforestilling med opførelser ud over herhjemme i en lang række europæiske byer, heriblandt London, Athen, Oslo, Paris, Riga, Stockholm, Rambouillet samt flere gange i Berlin. Han har produceret Kierkegaard-cd’erne ”Kierkegaard Set To Music”, samt henholdsvis en dansk og en græsk musikledsaget oplæsnings-cd med ”Forførerens dagbog”, ligesom han har udgivet en dansk-engelsk International Bibliografi over Søren Kierke gaard-musikværker og -teaterstykker.

Som søn af en arbejds mand og kogekone og med afgang fra niende klasse i grundskolen lå det ikke ligefor, at Jens Staubrand skulle blive filosof. Han fik da også først, som det var almindeligt, en håndværkeruddannelse som kleinsmed, men med kurser i filosofi fra Folkeuniversitetet blev kursen ændret. Efter real- og studentereksamen på kursus kom han i 1978 på universitetet, hvor han i 1984 blev magister i filosofi på en afhandling om Kierkegaards Don Juan-essay. Men det er ikke kun Kierkegaard, Jens Staubrand har beskæftiget sig med. Han var således redaktør af Det Kongelige Biblioteks udstilling om Asger Jorn som forfatter, et projekt der efterfølgende mundede ud i bogen ”Asger Jorn aforismer og andre korte tekstykker”, ligesom han udgav et indeks til Asger Jorns fem bøger fra Skandinavisk Institut for Sammenlignende Vandalisme.

Fødselsdagen vil blive fejret med en række udgivelser i år og til næste år. Jens Staubrand har i 25 år boet sammen med socialrådgiveren, designeren og lederen af Søren Kierkegard Kulturproduktion, Vibeke Hinge Jensen. De har sammen været rejsende i Kierkegaard over det meste af Europa."


Link:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/259951:Mennesker--Rundt-i-morgen

Hvis du havde fulgt det nye debatgeni ospis gode råd om at søge efter Jens Staubrand på Google, så havde du sikkert ikke skrevet så meget vrøvl. Nu er du næppe et musisk menneske så din sprogfornemmelse er givetvis noget hæmmet og mekanistisk. Til gengæld er din evne til at forhåne og nedværdige opponenter helt i særklasse. Det er i hvert fald altid en dårlig ide at benægte fakta, for derved stempler du dig selv som endnu mere utroværdig end du allerede er. Man må jo altid tage højde for, at der faktisk findes læsere og debattører som kan tænke. ler

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 10 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk