annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4851 - 30/09/2008 10:14 Melamin i mælken
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg læste lige at man nu har fanget nogle af de der producerede melamin og puttede den i mælken, hvorved mange tusinde kinesiske børn er blevet meget syge.
Det viser sig at man begyndte at tilsætte melamin allerede i 2007, så det kan være at tallene bliver endnu større.

Jeg læste så idag i Bangkok Post, at der også er blevet importeret mælkepulver med melamin ihvertfald 20 tons og færdigprodukter med mækepulver i længere tid til Thailand, hvilket slår alarmlamperne til for mig, idet jeg normalt er i Thailand i vinterhalvåret og jeg drikker mælk og mælkeprodukter hver dag, så måske jeg også har fået melamin istedet for ren mælk.
Det er en lidt underlig fornemmelse, at ikke vide om man er blevet forgiftet eller ej, men nu skal jeg heldigvis til helbredsundersøgelse om en måned og så vil jeg nævne det for lægen.
Det kan også være at mange turister har fået melamin i mælken, uden at de aner noget om det, et firma Dutch Mill har indrømmet at de lige har modtaget 20 tons mælkepulver fra Kina og at der var melamin i, så måske de før har modtaget det samme, men ikke vil tale om det, en uhyggelig skandale der viser menneskers griskhed uden tanke for hvad de forårsager.



Redigeret af treram (30/09/2008 10:15)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#4852 - 30/09/2008 10:20 Re: Melamin i mælken [Re: treram]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Kære treram

Jeg husker godt sagen omtalt i nyhederne for et par dage siden, men så vidt det fremgik, var det spædbørn der døde af forgiftningen. De fortalte også, at melamin var tilsat for at øge protein-indholdet og dermed afregningen.

_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#4859 - 30/09/2008 12:07 Re: Melamin i mælken [Re: Admin]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Peter.

Ja det er rigtigt at det mest er børn der er i farezonen, men melamin er et plastikprodukt, der bl.a. bruges til at de hvide hylder man kan købe,samt til beklædning på garderobeskabe, det er ihvertfald ikke et fødevareprodukt.
Jeg mener det giver leverproblemer for småbørn og jeg er just ikke et småbarn, men mine tanker er også mest med de stakkels forældre der har mistet deres barn eller har et der er meget sygt grundet melaminen.
Jeg mener at have læst at omkring 50.000 småbørn er blevet syge af mælken og det er uhyggeligt mange.

De mange olympiadedeltagere som sikkert har drukker megen mælk, har sikkert også fået forgiftet mælk.
Det er jo ikke første gang vi ser folks griskhed uden omtanke for hvad de gør, for år tilbage var det i Spanien, vistnok, hvor madolie blev tilsat alm. motorolie og dengang man i Østrig tilsatte glycol til vinen for at gøre den sødere.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#4861 - 30/09/2008 13:31 Re: Melamin i mælken [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Spar dine bekymringer, treram.

Melamin er en basisk kvælstofforbindelse som har mange anvendelsesmuligheder. Den er i sig selv ugiftig, men da den bliver udskilt gennem nyrerne, kan overdreven indtagelse resultere i nyresten.

Det har så været tilfældet for babyer, der udelukkende har levet af mælk, men da det ikke er tilfældet for dit vedkommende er chancen for at du har fået nyresten meget lille, og når du holder op med at indtage melamin, så renser dine nyrer sig selv for stoffet. Leveren er ikke involveret i processen.

Når de kinesiske mælkeproducenter og dyrefoderproducenter i uvidenhed om denne effekt har tilsat melamin til deres produkter, så skyldes det, at deres afregning baserer sig på det målte proteinindhold, og da målemetoderne er baseret på mængden af kvælstof, og melamin frigiver kvælstof ved testen, vil en tilsætning af vand og melamin give et tilsvarende måleresultat som ren mælk.

Selv i Danmark har næsten alle vore fødevarer fået "hjælp" i produktionen og tilsat en mængde syntetiske tilskud. Vil man i dag være helt sikker på at få rene varer, må man producere dem selv eller købe dem direkte af en privat økologisk leverandør, som man har tillid til.

Økologibetegnelsen er ikke en 100% garanti. For nogle år siden solgte en af vores førende økologiske kostproducenter dyrt økologisk mel, hvor det senere blev afsløret, at de havde købt det af en "økologisk" landmand, og at det var fremstillet af kviksølvbejdset sædekorn.

Enkeltvis er alle disse produkter ikke særligt farlige, for den menneskelige modstandskraft er stor. Men det faktum, at de fleste mennesker lever usundt, får for lidt motion, spiser fødevarer fyldt med tilsætningsstoffer, indånder forurenet luft, er aktive eller passive rygere, omgiver sig med kunststoffer, tager piller mod ethvert ubehag og lever i en psykisk stressende dagligdag, kan meget vel været årsagen til mange kræfttilfælde og andre livstruende tilstande.

At bekymre sig uden dokumenterede årsager til det, gør kun ondt værre, treram, så lev sundt, nyd livet og lyt omhyggeligt til din krops signaler. Den skal nok fortælle dig, hvis noget er alvorligt galt.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#4869 - 30/09/2008 17:04 Re: Melamin i mælken [Re: ole bjørn]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Ole Bjørn.

Tak for dine oplysninger om melaminen i mælken, nu er jeg mere rolig, jeg må indrømme at jeg ikke lever af mælk alene, men indtager også andre drikke.
Men pudsigt nok havde jeg for ca 1 måned siden et mindre nyrestensanfald, desuden er mine nyrer ikke verdens bedste, de kører på lav kapacitet, efter en fejl behandling på et dansk hospital.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk