annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 10 < 1 2 ... 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4940 - 02/10/2008 21:58 Re: ETISKE mangelfulde OVERVEJELSER (1) [Re: Ransom]
villiv Offline
ny
Registeret: 01/10/2008
Indlæg: 6
Hej Ransom!!

Det er fint, at du har din dokumentation i orden!

Gad vide, om Ipso Facto ikke for længst har cuttet erindringen om dette indlæg, der jo i den grad har udleveret ham som en verbal taskenspiller!

Hvis Ipso Facto nu forlader denne debat, efter at han er blevet verbalt lammetævet, da er det ikke første gang, det sker - - men måske vælger han endnu engang at forsøge sig selvfremstillet som en misforstået debatkunstens Messias.


Top Svar Citer
#4941 - 02/10/2008 22:10 Re: ETISKE? OVERVEJELSER (1) [Re: villiv]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Villiv!

Du synes at have fejllæst dette afsnit:

Citat:
"Men selvfølgelig er jeg også overbærende og kærlig over for de stakkels debattører som er ramt af patologier, hvilket jeg forstår at du også er, så det ville interessere og glæde mig, at blive gjort bekendt med dine abstrakte etiske overvejelser."


Meningen er dog tydeligvis, at vi begge er overbærende og kærlige over for debattører ramt af patologier. Hvordan du kan få det til, at jeg skulle mene, at du var ramt af en patologi er mig en gåde.

Derfor tager vi selvfølgelig også begge afstand fra debattører som på kvaksalverisk vis hænger andre ud med psykiatriske diagnoser, hvilket nogle halvstuderede røvere på debatten desværre ofte forfalder til, selv om de dog burde vide, at det er uvedkommende debatødelæggende spam og ad hominem.

For eksempel var der en ny debattør der i går, i sit allerførste indlæg mente, at jeg faldt tilbage i besynderlige tanker, muligvis tvangstanker. Noget sådant er vi forbåbentlig enige om, ikke hører hjemme i en seriøs debat?

Tvangstanker henhører som bekendt under patologien, og ikke under seriøs debat, hvor vi debatterer efter et rationelt toleranceprincip, hvorefter kravet om tolerance indebærer, at man skal acceptere andres ret til at ytre meninger og holdninger, som man ikke selv deler. Hvis man er tolerant, så bruger man ikke sine krænkede følelser til at indskrænke andres ret til at ytre sig, men man nøjes med at modsige dem i en ligeværdig meningsudveksling.

Enhver burde umiddelbart kunne indse, at dette toleranceprincip for ytringsfrihed er indlysende rigtigt.

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4944 - 02/10/2008 23:51 Re: ETISKE OVERVEJELSER (1) [Re: canto]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Til canto
Ipso F. må gerne læse dette
Citat:

Jeg kan ikke tro, at du interesserer dig for dette debatspøgelse af anden grund end den, at du ikke kan nære dig, når hans ret så selvovervurderede og pseudointellektuelle manglende kapacitet ruller sig ud på denne debat.

Det kan du nok have lidt ret i!

Men når jeg tager hans (Ipso's) hovski-snovski attitude i betragtning, drejer det sig ikke primært om, at jeg får ret, men i høj grad mere om at affeje en debattørs uberettigede opførsel, som omfatter højrøvet hån og nedladenhed.

Desværre synes det ikke muligt at få ham (Ipso Facto) til at komme tilbage i tråden, så han kan erkende sine fejl.

Den slags erkendelse ligger desværre langt fra hans selvopfattelse, der indeholder megen pavelig ufejlbarlighed!

Top Svar Citer
#4945 - 02/10/2008 23:58 Re: ETISKE? OVERVEJELSER, kom så Ipso Facto (1) [Re: Ipso Facto]
musiker Offline
ny
Registeret: 17/09/2008
Indlæg: 33
Hej til Ipso Facto

Hvorfor kommenterer du ikke Ransom's korrektion af dit indlæg?

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/4919/Re_ETISKE_OVERVEJELSER_1.html#Post4919
Top Svar Citer
#4947 - 03/10/2008 00:14 ETISKE OVERVEJELSER [Re: musiker]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Musiker!

Hvorfor forholder du dig ikke til trådens emne, som er nogle konkrete etiske overvejelser jeg er fremkommet med?

Hvis jeg skulle svare på alt muligt, som intet har med emnet at gøre, kunne jeg få nok at bestille. Skulle vel ansætte en heldagssekretær. ler

Heldigvis gælder der den etiske regel på debatten, at ingen er forpligtet til at svare på noget som helst og derfor heller ikke begrunde, at man undlader at svare. Det er et princip jeg altid har respekteret når det gælder opponenter der undlader at besvare de spørgsmål jeg stiller.

Hvis du ønsket at gå ind i en abstrakt etisk diskussion om den regels berettigelse skal du være velkommen.

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 10 < 1 2 ... 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk