annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 13 1 2 3 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4778 - 29/09/2008 13:59 Debat-etik???
Anonym
Uregistreret

Anne skriver:

Citat:
Da jeg loggede mig på her sidst på aftenen efter en god lang dag uden at spekulere på debatten men i stedet at have levet og deltaget i mit mere fundamentale (eller elementære) liv, finder jeg dette dejlige dansende "flag" (som Hanskrist og jeg kalder brevikonet) øverst oppe på skærmen. Desværre bliver min nysgerrige glæde hurtig afbrudt med en besked fra Ipso Facto, som jeg ikke skal afsløre her andet end, at jeg endnu en gang har skuffet Ipso Facto og nu betragtes som useriøs. Det har for mit vedkommende fået bægret til at flyde over, og jeg er ked af (såret og dybt frustreret), at jeg endnu en gang havner i sådan en situation, hvilket jeg nok kun kan bebrejde mig selv og min til tider lidt for ærlige tilgang (og forsøg på at skubbe lidt til folk).


Jeg synes simpelthen, at det er usmageligt, at en mand først skal have optrevlet sin fortid i et stærkt fordrejet lys. Og når han så med navns nævnelse er blevet skudt ned offentligt med henvisninger til hans fortid, så i stedet for at give ham en ubetinget undskyldning, sættes i stedet prikken over i'et: Nu "sælges" han igen for fuld offentlighed - denne gang med udgangspunkt i en privat korrespondance, som Anne åbenbart ikke respekterer som værende "privat". Min fremhævning:

Citat:
Desværre bliver min nysgerrige glæde hurtig afbrudt med en besked fra Ipso Facto, som jeg ikke skal afsløre her andet end, at jeg endnu en gang har skuffet Ipso Facto og nu betragtes som useriøs.


"Andet end" - BAH! Hvorfor skal hans følelser nu også udstilles?? Han er sgu da skuffet, og måske også såret. Men "skide være med Ipso Facto"! Først hans fortid, så hans private korrespondance med dertilhørende følelser. Han bliver jo fremstillet både som kriminel og som en flæbende mand... hvor er det dog sygt gjort af jer! FØJ!

Hvad er pointen med denne afsløring af en privat besked??? På overfladen ser vi en stakkels kvinde, der er offer for et forum med mandlige hormoner. Men det virkelige offer - Ipso Facto - hvis fortid skal optrevles og fremstilles i et "syndigt" lys offentlig, skide være da med ham! Nænej, det er åh så synd for kvinden, som tydeligvis er NØDT til at afsløre hans private korrespondance til hende.

Så vi har en mand, hvis fortid skal optrevles, og hvis private beskeder også skal gøres kendt. Parolen er "skide være med Ipso Facto" og hans personlige grænser.

Øhh, hvem er det lige, der er det egentlige offer her?!? Og hvem spiller offer?!?

Det er usmageligt, og der burde lyde en rungende undskyldning fra samtlige personer, der har foretaget denne hetz mod en enkelt mand. Men sådan en får vi næppe...

Jeg tror og håber på, at der er flere, der i det mindste i det stille føler med Ipso Facto. Ipso: Du har i hvert fald min fulde støttet. Ja, jeg er anonym. Men heri er der den pointe, at der må være flere "derude", der har øje for den uretfærdighed, der er begået mod dig.

Det, der er sket, er for klamt og helt uden etisk føling. I burde give manden en uforbeholden undskyldning. Hvis I har hjerte til at indse det og mod til at gøre det.

Top Svar Citer
#4779 - 29/09/2008 14:15 Re: Debat-ødelæggere [Re: Anonym]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Jeg har netop ikke afsløret en privat besked ved ikke at vise noget af afsenderens brutalitet, og jeg har netop forsøgt at stoppe at forhold omkring Ipso Facto skulle trevles op. Så tag dog at vågn op anonyme mand med de farvede briller!!!

Hvorfor tog Ipso Facto så ikke imod min udstrakte hånd? Fordi manden for helvede da selv begynder at gå ind i de interne forhold, som rækker helt tilbage til sidste års debatstrid mellem ham og Kræn-P, som jeg helt bevidst har ønsket at blande mig uden om denne gang. Jeg har på mange måder værdsat Ipso Facto, men det, han gør imod mig er altså IKKE i orden.

Jeg kunne have gået i klinch med Ipso Facto, men jeg har indtil nu forholdt mig tavst ved blot at signalere, at Ipso Facto ikke kan holde sig på den gode anstændige måtte - omend han forsøger at give udtryk for det på det offentlige forum.

Ved at du laver disse indlæg er du med til at sabotere debatten. Det er muligt, at I ivrige kamphaner nyder dette med jeres glubende gab, men få dog for pokker en anden interesse og lad vær med at spille hellig.

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#4780 - 29/09/2008 14:23 Re: Debat-ødelæggere [Re: ALH]
Anonym
Uregistreret

Du er da helt utrolig, Anne! Først skriver du:

Citat:
Desværre bliver min nysgerrige glæde hurtig afbrudt med en besked fra Ipso Facto, som jeg ikke skal afsløre her andet end, at jeg endnu en gang har skuffet Ipso Facto og nu betragtes som useriøs.


Her afslører du, at han er skuffet. OG at han i det hele taget har skrevet til dig. Det behøver du da ikke ved sådan et følsomt stormvejr, han har været udsat for.

Og så skriver du:

Citat:
Jeg har netop ikke afsløret en privat besked ved ikke at vise noget af afsenderens brutalitet


Her fortolker eller fordømmer du ham som "brutal". Og vi snakker om en PRIVAT besked.

Hvad bilder du dig dog ind??!! Stop det dog.

Citat:
jeg har indtil nu forholdt mig tavst ved blot at signalere, at Ipso Facto ikke kan holde sig på den gode anstændige måtte - omend han forsøger at give udtryk for det på det offentlige forum.


Anstændighed? Og det skulle komme fra dig? Hans konkrete fortid fordrejes og gøres offentlig - og dernæst skal nogle pointer ("skal ikke afsløre andet end"-pointer) OGSÅ offentliggøres.

Så fat dog hjerte! Spil dog ikke så hellig.

Citat:
Ved at du laver disse indlæg er du med til at sabotere debatten.


Debatten saboteres sgu da af, at der føres en hetz mod en mand, der skal have optrevlet sin fortid for fuld offentlighed. Den saboteres yderligere af, at du ikke respekterer funktionen om private beskeder.

Lad dog manden være. Giv ham dog en uforbeholden undskyldning. Jeres skinhellighed og "rotten-jer-sammen" mod en enlig gut er kvalmende.
Top Svar Citer
#4781 - 29/09/2008 14:26 Re: Debat-ødelæggere [Re: Anonym]
jmp
Uregistreret

En enlig "gut"?
Top Svar Citer
#4782 - 29/09/2008 14:41 Re: Debat-ødelæggere [Re: Anonym]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Du aner ikke, hvad du taler om. Ipso Facto reagerede ikke på mig pga et "følsomt stormvejr".

Du,

Famler i blinde,
og holder ikke inde.

Noget er gået forbi din snude,
så forbliv derfor venligst ude.


For i øvrigt er det fuldstændig tacktisk at sende mig private beskeder og derved håbe på fortroligheden, for så slipper debatten da for at se, hvad der foregår, når de dårlige stjerne tildeles en meddebattør. Jeg har ikke bedt om disse beskeder, og jeg er da i min fulde ret til at handle, når jeg føler mig mast og trådt på akkurat som Ipso Facto gør, når han føler sig overfaldet. Dette gjorde jeg så i arenaen ved så vidt muligt at holde det til mig selv uden at skulle give Ipso Facto igen. Jeg tog hellere end gerne dialogen med ham, men af erfaringer ved jeg, at det ikke er muligt!

Det er altså ikke mig, der skal undskylde. Det har jeg gjort en gang, hvorpå Ipso Facto af egen fri vilje fortsatte sporet ind i sin fortid.


_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 13 1 2 3 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk