1
registreret
(1 usynlig),
18
gæster og
257
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#45077 - 24/04/2025 19:52
Religioner globalt set
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Mit forsøg på at nå et globalt syn på religioner startede endnu engang, da jeg begyndte at fokusere på reigionernes påstande om døden - og hvad derefter? Google tilbød mig her bl.a. denne hjemmeside, der orienterer om de 10 største religioner på kloden her i 2025. Redaktøren, Claus Bermann, giver en overordnet beskrivelse af de ti største religioner, men med masser af mere dybtgående links.
Det første, der overraskede mig, var de fire nederste af de 10 religioner, som jeg end ikke kandte navnene på.
Det næste overraskende var, at nogle religioner er fjendtligt indstillet overfor andre reliioner, mens andre er mere venligt indstillet. Kristendommen hører jo ikke just til den sidste gruppe - med dens korstog, 30-års intern krig mellem lutheranere og katolikker, hvor de sidstnævnte tidligere havde kæmpet mod de ortodoks kristne samt tillige den katolske tvangskristning af koloniernes mennesker.
Jeg spekulerer nu på, om jeg skal tage et enkelt emne op og se, hvad hver ennkelt af de 10 religioner siger.
Jeg spekulerer også på, hvad I deltagere her på Trosfrihed.dk mener om Claus Bermann´s religions-hjemmeside.
Umiddelbart ser det for mig ud til - med sine mange links - at være et godt videns-grundlag på det religiøse område.
Mvh. Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|