annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4498 - 20/09/2008 23:32 DE RADIKALE ØNSKER 14.000 FLERE UDLÆNDINGE
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

De radikales udlændingepolitik ligger fast, som den har gjort det siden 1983, hvor landet blev åbnet op for en indvandringsbølge som aldrig tidligere er set i Danmarkshistorien.

Allerede fra 1985 begyndte de øvrige politisk korrekte i det alternative politiske flertal der påtvang Schlúter regeringen verdens mest liberale udlændingelovgivning at trække i land. Og det har de gjort lige siden.

Men ikke de radikale. De holder fast, for hvis udlændinge er en berigelse så må endnu flere udlændinge jo være en endnu større berigelse synes partiet at mene. Det kalder de radikale "En effektiv udlændingepolitik".

Ritzau skriver følgende om de storslåede radikale politiske selvmordsplaner:

Citat:
Radikale vil hente 14.000 udlændinge til Danmark

19. sep. 2008

Det Radikale Venstre vil hente yderligere 14.000 mennesker fra udlandet til Danmark i de kommende år, erfarer Ritzau.

Målet er en central del af partiets nye udlændingepolitiske projekt "En effektiv udlændingepolitik", som partiet præsenterer på weekendens landsmøde i Nyborg.

Væk med 24-års-regler

De Radikale vil for det første øge indvandringen ved blandt andet at fjerne 24-års-reglen og tilknytningskravet for familiesammenføringer. Det skal skaffe 7000 ekstra mennesker i arbejdsstyrken i 2015.

De andre 7000 skal findes ved at gennemføre en såkaldt rekrutteringsreform, der skal gøre det nemmere for udenlandsk arbejdskraft at komme midlertidigt til Danmark gennem en lempelse af jobkortordningen og green card-ordningen.

Kalder planen "katastrofal"

Venstres beskæftigelsesminister, Claus Hjort Frederiksen, kalder planen "katastrofal". De mennesker, der vil komme ind via en afskaffelse af 24-års reglen, kan arbejdsmarkedet næppe bruge, mener han.

- De Radikale har jo åbenbart ikke fattet, at man skal styre indvandringen intelligent ud fra kvalifikationer. Hvis man fjerner 24-års reglen og tilknytningskravet, så er vi jo tilbage i det, som slog fejl under SR-regeringerne. Nemlig det at man åbner for alle dem, som ikke har kvalifikationerne til det danske arbejdsmarked, siger Claus Hjort Frederiksen.

Skærpet radikal udlændingepolitik

De Radikales politiske leder, Margrethe Vestager, lancerede i et sommerinterview med Ritzau idéen om en ny, skærpet radikal udlændingepolitik.

Ambitionen er, at tvang og proformaægteskaber skal bekæmpes uden at knægte borgernes grundlæggende rettigheder.

I sidste ende er målet at lokke Socialdemokraterne, Venstre og De Konservative væk fra blandt andet 24-års-reglen, som efter De Radikales opfattelse krænker rettigheder uden at levere den ønskede sikkerhed imod tvangsægteskaber.


Med henvisningen til "borgernes grundlæggende rettigheder" tænkes sikkert på EUs Charter om de grundlæggende rettigheder fra år 2000, så mon ikke det er drømmen om EURABIA der motiverer de radikale til på smukkeste vis at leve op til eurokraternes hedeste utopi om at få hentet endnu flere muslimer til Europa?

Ih hvor er det altså radigalt! ;)

Hilsen

Ipso Facto pifter


--------
Fra Folketingsdebatten om 1983-udlændingeloven:

I slutningen af tredje behandling af forslaget omkring udvisning fremhævede det radikale venstre (RV), at den politiske kamp og uenighed gik ud på, at der eksisterede forskellige forestillinger omkring, hvad folket skulle sammensættes af:

"Men i øvrigt må jeg sige, det er en mærkelig opfattelse, man har. På den ene side kan hr. Knud Lind [fra FP] og andre ikke lide udlændinge, men på den anden side skal man gå ud fra, at de er bedre, end danskere er i gemenhed. Hvordan kan det hænge sammen? Jeg tror, der skal alle slags folk til at lave et folk. Derfor er det et helt urimeligt krav, hr. Knud Lind rejste om at bare man begår kriminalitet, skal man smides ud (RV, Bernhard Baunsgaard, 1982/83, R5:5312)."


_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4504 - 21/09/2008 00:23 Re: DE RADIKALE ØNSKER 14.000 FLERE UDLÆNDINGE [Re: Ipso Facto]
musiker Offline
ny
Registeret: 17/09/2008
Indlæg: 33
Citat:
mon ikke det er drømmen om EURABIA der motiverer de radikale til på smukkeste vis at leve op til eurokraternes hedeste utopi om at få hentet endnu flere muslimer til Europa?


Her ser De, kære debattører et udslag af den ret udbredte EURABIAfreni, som anses for at være uhelbredelig.

Den er også kendetegnet ved en udbredt EKKOLAI, hvilket klart fremgår af den ærede debattørs mange indlæg her på denne debat.


Redigeret af musiker (21/09/2008 00:29)
Top Svar Citer
#4517 - 21/09/2008 13:12 Re: DE RADIKALE ØNSKER 14.000 FLERE UDLÆNDINGE [Re: musiker]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ole Bjørn!

Du er genkendt. Du har vel altid ønsket at være noget ved musikken ler ler ler

Musisk bliver du dog aldrig, da du endnu ikke har fattet relationen mellem kontekst og begreber som humor, sarkasme, ironi og selvironi.

Med sarkastisk hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4521 - 21/09/2008 13:44 Re: DE RADIKALE ØNSKER 14.000 FLERE UDLÆNDINGE [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Her passer så det gamle ordsprog, Jeppe: Tyv tror, at hvermand stjæler.

Jeg må endnu engang bedrøve dig med, at jeg kun skriver under et enkelt pseudonym, som ovenikøbet er en del af mit borgerlige navn, hvad alle i bestyrelsen kan bekræfte.

Men din egen tvivlsomme moral gør det sikkert umuligt for dig at forstå, at kun luskebukse som dig selv skriver under flere navne.

Du lider åbenbart af den vrangforestilling, at det styrker din troværdighed at bruge andre pseudonymer til at rose dig selv med. Jeg kan fortælle dig, at det forholder sig stik modsat.

Du har ingen troværdighed, Jeppe, fordi du ikke (som jeg) holder din sti ren. Din menneskekundskab er lige så ringe som din politiske forståelse.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#4526 - 21/09/2008 15:33 Re: DE RADIKALE ØNSKER 14.000 FLERE UDLÆNDINGE [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Jeg holder meget af gamle ordsprog, fordi de indeholder generationers livsvisdom. Tyv tror som bekendt at hver mand stjæler.

Nu er Ole Bjørn dog ikke "hver mand", men alligevel:

Citat:
"P.S. Selvfølgelig er du ikke Thomas. Det er blot et af dine mange pseudonymer, som du skjuler dig bag, fordi du er bange for at konfrontere den virkelige verden."

"Thomas har ligesom du selv (Ipso Facto) og lille stemme benyttet sig af talrige pseudonymer og brugt dem til at rose sig selv, men jeg har afholdt mig fra at diagnostisere hans sygdom, da det vil kræve samtaleterapi samt en evaluering af en psykiater."


Skulle vi ikke overlade det til de debatansvarlige at få luget ud blandt debattører som evt. er registreret under mere end eet debatnavn?

At rette grundløse frit opfundne beskyldninger mod opponenter synes at være en debatstrategi Ole Bjørn benytter helt kritikløst og rutinemæssigt. Men ikke nok med det, de hypotetiske dobbeltgængere i cyberspace, bliver også psykoanalyset af den helt utroværdige Ole Bjørn.

I øvrigt hedder det ikke "din menneskekundskab" men "dit menneskekundskab", i singularis, mens det i pluralis hedder "dine menneskekundskaber", for nu at benytte en af Ole Bjørns standard reflekser over for opponenter han ønsker at forhåne. Sig mig er du nu også ramt af dysleksi, qua manglende musisk fornemmelse for sproget?

Hilsen

Ipso Facto pifter



-----------
"Menneske-kundskab, en. (jf. glda. menniske kyndskap, omgang med mennesker; sml. -gransker, -kender(i), -klog) forstaaelse af mennesker; kendskab til andres maade at tænke og være paa. Havde jeg et Gran mindre Menneske-Kundskab, saa vil jeg være fordømt, om den Knegt ikke bildte mig ind, at han var en ærlig Karl. Skuesp.XII.88. Ing.EM.III.91. Schand.BS. 258. - (Fra artiklen i Ordbog over Det Danske Sprog).

"Luft repræsenterer dine forskellige former for indsigt lige fra almindelig sund fornuft til konkret viden på forskellige planer, dit menneskekundskab, din inspiration & kreativitet samt dine visioner." - fra en kommerciel artikel - http://www.4elementprofile.dk/4elementprofile.html


_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk