annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4433 - 19/09/2008 11:38 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: serotonin]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland


Kære Jan.

Disciple skriver, at EKIM er en pengemaskine. Hvad koster det egentligt i danske kroner at deltage i Et Kursus I Mirakler?


Med venlig hilsen

Kristian

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#4434 - 19/09/2008 11:48 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: serotonin]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Serotonin

Hvor får du dog alle de forvirrede tanker fra chockeret

Jeg skal blot tage eet eksempel:
Citat:
Det er fair nok du har den opfattelse og bedømmelse af EKIM som du har, og jeg forstår godt den modstand mange viser imod de ideer som EKIM præsentere os mennesker for. For det tankesystem som EKIM bygger på, er et tankesystem som er diamentralt modsat af ego-sindets tankesystem. Egoets tankesystem bygger på frygt, fordi det bygger på ideen om adskillelsen(synden) fra Gud.

Citat slut.

Kommentar:
Ideer som EKIM præsenterer os for !
Jamen evangeliet er ikke et sæt af ideer/teorier, et tankesystem.

Det har intet med kristendommen eller Gud at gøre, for troen på Kristus er ikke et tankesystem, men derimod eksistens, liv som leves i troen på Ham, som på døde på korset og som ved Guds Ånds kraft besejrede dødens magt over alle ting.

Ja, alle som ikke har taget imod Kristus ER adskilt fra Gud og de kommer ikke til Gud gennem EKIM men derimod ved at tage imod Jesus Kristus.
Han er den som skabte adgang til at kende Gud, som ens himmelske Fader og som sender Helligånden til den enkelte, som tager imod budskabet om Kristus og som modtager Helligånden, Talsmanden, som Gud giver uden betingelser til de som kommer til tro.
Denne Helligånd vil derefter tage bolig i den enkelte og vi som tror er derfor et tempel for Helligånden.
Og de som tror på Kristus frygter ikke, de er sat i frihed og har friheden og de behøver ikke et tankesystem a`la EKIM, som er menneskeskabte teorier, som forfører mennesker ud i mørket og væk fra lyset i Kristus.
Husk Satan er en "lysets engel" som ved hvem Gud er og hvem Kristus er og Satans sygelige stræben er rettet mod de mennesker, som søger efter sandheden, men som ikke vil tage imod den, når de endelig hører den.
For Satan betyder det ikke noget hvem du er eller om du tror, han kan bruge alle som er i vildrede og som ikke kender sandheden om ham, som er løgnens fader og så Gud, himlens og jordens skaber, som er lyset selv.

mvh
disciple
Top Svar Citer
#4437 - 19/09/2008 12:32 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære disciple.

Hvad EKIM end er, så har Jan jo berettet, hvad det har gjort for ham. Det har forvandlet ham fra en problemfyldt egoist til at kærligt forstående og tilgivende menneske, der mere bestræber sig på at forbedre sig selv, end på at fordømme andre menneskers tro.

Det gør du til gengæld i rigeligt mål, præcis som biblens farisæere.

Set udefra må jeg derfor sige, at Jans form for kristendom ligger betydeligt nærmere budskabet i NT end din egen.

Den kan du så tygge på i din farisæiske ophøjethed. engel

Mvh

Ole Bjørn ;)



Top Svar Citer
#4439 - 19/09/2008 12:40 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: Kræn-P]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej kære Kristian.

Det koster 600kr for værket Et Kursus i Mirakler, og så er det ellers et selvstudie.

Der er så forskellige kurser som beskæftiger sig med de ideer og principper EKIM bygger på, og det koster selvfølgelig penge at komme på disse enten dags kurser eller weendkurser. Jeg har ikke perosnligt været på nogle af disse kurser endnu, men glæder mig til at komme det, og møde andre mennesker som har indsigt i den tankegang kurset bygger på.

Personligt har jeg ikke noget problem med at det koster penge, og har heller ikke noget problem med at mennesker har en opfattelse af, at EKIM skulle være een "penge-maskine". Det som interessere mig er det udbytte jeg for ved at følge de ideer og principper om tilgivelse og kærlighed som jeg finder i EKIM.

Og forresten tak for dit svar i pb Kristian. Jeg har fundet frem til noget som kan hjælpe mig. Og problemet var at på min søns skole var der blevet sendt rigtig mange elever hjem, og min søn oplevede at skolens politik ikke tog særlig meget hensyn til eleverne. Men ja, nu er min søn ret god til at tale sin sag, så der er ved at ske lidt ændringer i de forhold som er imellem lærerne og eleverne på skolen. Smukt...

God weekend kære Kristian.

Kærligst Jan.

Top Svar Citer
#4440 - 19/09/2008 12:45 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: disciple]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej igen kære Disciple.

Lad os blot blive enige om, at der er forskel på den Gud og det budskab som formidles i EKIM, og Biblens Gud og budskab.

Det virker for mig at praktisere tilgivelse og se andre mennesker som en del af mit eget sind, og ja, sådan er jeg nu en gang bare.

Du gør det som virker for dig, og sådan skal det også være, ik min kære ven.

Rigtig god weekend Disciple.

Kærligst Jan.

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk