annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 59 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4324 - 17/09/2008 01:09 Re: Virtuel omsorg [Re: ALH]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Anne!

Tak for sangen. Nu er talen her jo meget fokuseret på smil, tårer, veltsmertz, kys, kærlighed og mere i samme dur.

Lyrikken du citerer efter hukommelsen, med "keep smiling", minder mig om W. C. Fields sarkastiske bemærkning:

"Start every day with a smile and get it over with."

Men OK, jeg bøjer mig for lyrikken, kærligheden og hvad man ellers må bøje sig for, hvis man skal kunne udholde både sig selv og verden.

Her er så en sød lille sang, der bringer Himlen helt ned på jorden med gavflaben kim Larsens folkelige ord:

Citat:
"Den Første Kærlighed"

Guderne de sidder oppe i uendeligheden og kigger ned
på de to som ligenu oplever deres første kærlighed
og de klapper sig på lårene og griner når hun kysser hans mund
og hele universet går i stå i sammen sekund

Jorden står stille
månen kigger ned
på denne deres første kærlighed

Alle djævlene de flygter, gemmer sig og løber deres vej
nattergalene de synger, himmelvælvingen den åbner sig
når han banker på og siger, Mamma nu kommer jeg
og hun smiler gennem tårer og siger, du kender jo slet ikke mig

Jorden står stille
månen kigger ned
på denne deres første kærlighed.


Det er muligt at Jorden kan stå stille, men tankerne og ordene summer alligevel konstant i vore stakkels hoveder og spyes ud over sagesløse medmennesker der i de sene nattetimer leder efter Gud på Internetdebatter eller i Istedgade om mandagen i regnvejr, på jagt efter at genopleve den første kærlighed.

Hilsen

Ipso Facto pifter


--------
"På denne dag, da Herren gav amoritterne i israelitternes hånd, talte Josva til Herren; han sagde i israelitternes nærvær: »Sol, stå stille i Gibeon, og måne i Ajjalons dal!«
Da stod solen stille, og månen standsede, til folket fik hævn over sine fjender. Det står i De Retskafnes Bog." - (Josvabogen kap. 10, vers 12-13).

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4325 - 17/09/2008 01:21 Re: Virtuel omsorg [Re: Ipso Facto]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Vi kommer ikke uden om Kim Larsen, Ipso Facto. Han hører også til gode musiske oplevelser.

Jeg vil afrunde den søde debat her og for en stund afholde mig fra internettet og hvad, der ellers kunne fordærve mit fornuftige sind, som jeg efter sigende stadig skulle være i besiddelse af smiler

Godnat!

mvh
Anne

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#4328 - 17/09/2008 02:56 Re: Virtuel omsorg [Re: ALH]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Du er fornuftig, Anne. Det ved jeg for jeg har selv set det.

Tag dig ikke af de fjollehoveder. De udtaler sig som de har forstand til. smiler
Top Svar Citer
#4330 - 17/09/2008 03:49 Re: Virtuel omsorg [Re: ALH]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jeg er glad for din respekt, Anne. Og jeg er glad for at du postede dit indlæg inden du gik på arbejde. Det gjorde mig meget glad. smiler At der så kommer en masse kommentarer fra anden side, beklager jeg.

Så glid af på alle disse kommentarer, det gør jeg og jeg er såmænd meget glad for det du skriver.Vores forhold har vi talt om, der er da så vidt jeg ved helt afklaret og kommer ikke andre ved.

jeg er glad for at læse dine kommentarer, du klarer situationen flot, husk at det kun er et par få der bringer malurt i bægeret. Det kun stivnakkerne der ikke forstår at der ikke kan undgå at komme personlige elementer ind i billedet og når de ikke er i stand til at værdsætte det, ødelægger de oplevelsen med deres beske kommentarer.

En såkaldt saglig debat, som de ønsker den bliver hurtigt kedelig. Vi mennesker er mere følelsesbetonede end saglige.

Jeg er ked af at de retter skytset mod dig, du er helt uden skyld i den såkaldte affære selvom du har klaret den flot.

Nu er den forbi og livet går videre men det skulle da ikke undre mig om der dukker noget op igen. Så kunne de passende rette deres sarkasme mod mig som har tilvejebragt deres mulighed for at hævde sig selv og ellers bringe forstyrrelse med deres irrelevante kommentarer.

Som sagt ved vi begge hvor vi står og jeg håber at det, mens du drømmer, går op for dig at du har klaret en situation mesterligt for det har du. Flot gjort. Og sov videre med gode drømme. Man må have et forum for at blive forstået og publikums manglende intelligens har bragt mange smukke handlinger i glemsel.Men som dit publikum værdsætter jeg hvad du har gjort og sagt, det har været en dejlig aften. smiler


Redigeret af Michael (17/09/2008 03:53)
Top Svar Citer
#4396 - 18/09/2008 15:27 Re: Virtuel omsorg [Re: ALH]
Anonym
Uregistreret

Anne skriver:

I aftes deltog jeg i et bibliodrama kursus, hvor man så at sige arbejder med en bibeltekst. Vi havde teksten om vingården fra mattæusevangeliet på programmet, hvor arbejderne i vingården efter endt arbejdsdag skal have deres denar. Da de skal have deres løn, viser det sig, at de der først blev lejet i 11 time også hver får en denar. Dette er for dem uretfærdighed, for de havde jo arbejdet siden den 3. time (1. time startede kl 6). Men Jesus svarede dem, om de ikke fik, som aftalt? Det var jo netop det, de gjorde. De fik akkurat, så de kunne mætte deres familie med mad denne ene dag. På samme måde kunne de, der blot havde arbejdet i 3 eller måske kun 1 time i vingården nu gå hjem med en denar, så også deres familie kunne blive brødfødet.

Bibelteksten er et eksempel på det at få ufortjent løn. Mon ikke vi alle har prøvet det at få noget, som vi egentlig ikke har gjort os fortjent til?


Jeg ser ikke bibelteksten som omhandlende det at få ufortjent.

Alle arbejderne får som fortjent, for deres vilje er god - de vil arbejde. Og det lønner sig. Det er selve intentionen, det handler om. Sådan er det også med den fattige enke, der giver blot en lille smule, og dog har givet mere end de andre tilsammen - hendes godhed var stor, for hun gav af sin fattigdom.

Det er hensigten, hjertet, viljen, der tæller! Ikke gerningerne "i sig selv". Men i deres "mening" eller "gode vilje". Størrelsen af gerningen ligger ikke i selve dens udførelse, men i dens intention; således skærpede Jesus "de gamles" bud. Han nedbrød dem ikke, men skærpede dem i kærlighedens ånd. Nu skulle budene ikke efterleves på overfladen, men helt ind i følelserne og hjertet.

Og de, som kommer sent i gang med arbejdet - ja, bare idet de omvender sig - disse skal derfor have samme løn.

Ingen får ufortjent. De, der tror sønnen, vil møde Guds kærlighed. De, som er ulydige, Guds vrede vil blive over dem.

Og historien handler jo også om dem, der får ondt i røven over, at de, som arbejdede mindre end dem, får det samme. De skal ikke have ondt i røven, men glæde sig over de andre.
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 59 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Nyheder fra Religion.dk