annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
0 registrerede 191 gæster og 132 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5022 - 06/10/2008 23:14 Re: ISLAMS KVALITETER [Re: Borad]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Hej Borad.

Jeg ser, at jeg har forsømt at svare dig - beklager.

Egentlig kan jeg ikke sige meget andet end: Tak for en god og grundig orientering om din viden og om dine meninger.

Der er ganske meget, vi er enige om, ser jeg smiler

Og jeg har egentlig lige nu ikke rigtig noget at tilføje.

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#5032 - 07/10/2008 09:30 Re: ISLAMS KVALITETER [Re: Arne Thomsen]
Niels B. Larsen Offline
ny
Registeret: 07/07/2008
Indlæg: 25
Sted: Svenstrup J
Bedrager mine øjne mig... eller nævnes "islam" og "kvalitet" virkelig i samme sætning???? chockeret tosset trist
_________________________
Venlig hilsen

Niels B. Larsen


Top Svar Citer
#5034 - 07/10/2008 12:49 Re: ISLAMS KVALITETER [Re: ole]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Ole..

Citat:
"EU skaabber saa at sige Tyrkiet i islamisternes Haender"
Denne paastand har kun mening ,hvis man ta'r som udgangspunkt ,at Tyrkiet og tyrkerne IKKE ER ANSVARLIGE FOR DERES EGEN SKAEBNE ,i modsaetning til EU ,som jo aabenbart er ansvarlig selv for indirekte ,potentielle konsekvenser sine beslutninger.
Er det ikke en lidt nedladende holdning ?
Denne holdning er i en lidt anden sammenhaeng udtryk for en generell SKYLDFOELELSE : lige gyldig hvad der sker ,er det altid OS der er skyldige . Selv naar vi blir bortfoert& tortureret af terrorister, SAA HAR DE NOK EN GOD GRUND TIL DET..


Det er jo altid rart, når man kan pådutte folk holdninger de ikke har givet udtryk for..

For at sige det lige ud, Ole, så tvivler jeg på at du kan finde ét eneste indlæg, hvor jeg mener at ofrene er selvforskyldte og det pisser mig ærlig talt af, at du får det til at lyde som om jeg gør..

Du ved udemærket, at ingen vil finde sig i hvad som helst, heller ikke tyrkerne.. Når EU bliver ved med at stramme kravene og diverse statsoverhoveder offentligt udtrykker tvivl om Tyrkiet i EU, så gider man da ikke blive ved med at kæmpe for tingene.. Slet ikke når man kan se en øst-udvidelse med lande der ikke lever op til de krav der er sat til dem, samtidigt med at Tyrkiet igen og igen får nye krav.. Så jo, så skubber EU selv Tyrkiet i islamisternes hænder.. Det er da klart, at med den retorik der er i forhold til Tyrkiets optagelse, hvor den primære grund til bekymring er at de er muslimer, gør at muslimer i Tyrkiet mere og mere vil opfatte dette som endnu en brik i konflikten mellem vesten og muslimer.. Og når de så, på trods af at de er vestligt orienterede, får at vide at de ikke er gode nok, primært fordi de er muslimer, så ved de da godt hvem de kan regne med og ikke regne med..

Jeg tvivler stærkt på at Tyrkiet bliver islamistisk (undrer mig at du får den opfattelse at det er det jeg siger, med mindre det er den opfattelse du gerne vil have), men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de få islamistiske grupper der er i Tyrkiet vil få medgang af dette..

Og du ved, lige så vel som mig, at man sagtens kan have et tæt samarbejde med Tyrkiet, samt at Tyrkiet har meget at byde på, specielt når man tænker på at det land du bor i er en af Tyrkiets tætteste samarbejdspartnere..

Hvad skal Tyrkiet gøre mere? De har tilladt vestlige styrker i landet.. De har haft reformer der skal skabe mere og bedre vilkår for ytringsfrihed.. De har økonomisk fremgang.. Ifølge meningsmålinger er der ikke mange tyrkere der vil flytte ud af Tyrkiet for arbejde, tværtimod (på trods af at vi rent faktisk bør opfordre dem til det, med tanke på mangel på arbejdskraft, menok, nu har vi jo så en økonomisk krise, der også gør Tyrkiet nødvendig)..

Så når EU konstant strammer kravene, men samtidigt åbner dørene for de østeuropæiske lande, som ikke kan leve op til Tyrkiet på en lang række punkter, så er det da klart at Tyrkiet får den opfattelse at EU slet ikke gider dem, men bare tager dem useriøst..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#5035 - 07/10/2008 13:03 Re: ISLAMS KVALITETER [Re: Arne Thomsen]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Arne:o)

Alt forladt..

Nu har vi ramt et punkt hvor vi er enige, men jeg tror nu godt at vi kunne finde punkter hvor vi ville være uenige;o)

Jeg gruer for den islamisering vi ser i de muslimske miljøer i Europa og jeg er ikke blind for de ting der rent faktisk sker rundt omkring.. Jeg siger ikke at alt sker pga. Islam, men tilhørsforholdet kan være med til at gøre det.. F.eks. urolighederne i Frankrig, uroligheder i Vollsmose og så videre.. Der er det nemt at opfatte sig som en muslim der er undertrykt af et sekulært vestligt styre og derfor mene at man skal gøre oprør.. Jeg ville dog tvivle på, at havde det været velhavende muslimer med gode jobs, så havde vi set det samme.. Så havde det nok været gennem debat istedet for, så sociale kår er stor del af det..

Men når vi tillader folk her i landet, som er desideret fjendtlige overfor Danmark og vores styreform, som f.eks. HuT, Akkari/Laban/resten af slænget og andre lignende, som udnytter det muslimske tilhørsforhold til at skabe had til vesten, så beder vi jo nærmest selv om problemerne.. Så på den måde kan jeg godt forstå at folk er kritiske over for muslimer.. Men vi bliver jo nødt til at nuancere, for det er ikke sort/hvidt.. Og man skal virkelig passe på hvad man siger som offentlig person, for folk bider mærke i selv de mindste ting..

At vi har et problem med islamister i Europa, kan vi ikke benægte, det vil være idioti.. Og at kalde kritik af muslimer for racisme er endnu værre, for så kan vi kalde alt for racisme..

Læg mærke til den voksende grupper af muslimer og eks-muslimer som rent faktisk fremhæver disse ting.. Det er ikke for sjovt de gør det, de risikerer at blive dræbt for det.. Og det er altså heller ikke fordi der er mange penge i det.. Når du har personer som Khader (der dog ødelægger det for sig selv), Mohamed Sifaoui, Irshad Manji, Wafik Shoebat og så videre og så videre og så videre, som åbent står frem og siger "Der er et problem med Islam i vore dage!", så er der altså noget om det.. De nævnte personer, minus Shoebat, er alle stadigt muslimer, men de advarer om at Islam er i hænderne på folk der former det til en ideologi der handler om at underlægge sig verden via terror og krig..

Der er så dem der siger at det er Islam selv der opfordrer til den slags, ikke få fanatiske elementer.. Jeg er ikke enig, men jeg forstår udemærket at de når den konklusion når man ser sig rundt om i verden.. I langt størstedelen af alle konfliktområder er muslimer involveret.. Om det er i Afrika, interne uroligheder i Europa, Mellemøsten eller Asien, så har du muslimer involveret.. Betyder det at jeg tror, at alle muslimer er fanatiske galninge? Nej, men jeg forstår godt de folk der begynder at tro det.. Og det er muslimernes egen opgave at overbevise verden om at det ikke hænger sådan sammen.. Men det er også vores opgave at overbevise muslimerne om at vi heller ikke tror det om dem pr. automatik..

Blev vidst til en del tanker jeg har gået og tumlet med:o)..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#5058 - 07/10/2008 20:56 Re: ISLAMS KVALITETER [Re: Borad]
ole Offline
ny
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 46
Hej Borad
Som du ganske rigtigt si'r , er du langt fra en af dem som mener at ofrene for terrorisme eller voldelig kriminalietet "selv har vaeret ude om det" . Det var derfor at jeg mente det var umagen vaerd at paavise en (for mig) tilsyneladende mangel paa konsistens.
Hvis Tyrkiet paa et tidspunkt ud-eller indvikler sig til en muslimsk stat med alt hvad dette indebaerer , har vi saa " selv varet ude om det" ?
Set med mine oejne er sandheden en helt anden.
Ballancen mellem sekulaere og religoese tyrker er langsomt blevet forskubbet af DEMOGRAFISKE aarsager, indtil der nu er et flertal som stemmer paa de religioese partier,hvis agenda includerer indfoerelse af Sharia lov .Det eneste der forhindrer Tyrkiet i at blive yderligere islamiseret ,er at det er den forholdsvist sekulaere middel og overklasse ,specielt i Istanbul-omraadet ,som kontrollerer samfundsmaskineriet,herunder specielt haeren og retssystemet.
Saa hvis tyrkiet var et fuldt ud demokratisk samfund,saa var der allerede blevet igangsat en nedbrydning af den sekulaere grundlov som Atatyrk efterlod sig.
Naar EU saa opfordrer tyrkerne til en yderligere demokratiseringsprocess saa er det lige ved at du ,paradoksalt nok ,faar ret : saa kan man maaske alligevel godt sige at "EU skaaber tyrkiet i islamisternes haender"
Hvad er de forresten i Iran , muslimer eller islamister ?
Er det et land hvor et lille mindretal er i flertal eller hva' ??

Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
To børn fundet døde i Stockholm-forsta..
24/04/2024 07:50
Rester af fugleinfluenza fundet i pasteu..
24/04/2024 07:35
Rusland: 'Provokerende', at Nato holder ..
24/04/2024 06:56
Kvinde reddet fra druknedøden ved fæll..
24/04/2024 06:49
Zelenskyj taknemmelig for hjælpepakke: ..
24/04/2024 05:39
Nyheder fra Religion.dk