annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 22 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 25 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 25 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#37714 - 26/11/2022 14:33 Re: korrigere misforståelser [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvad har vi brug for...

https://vandrermodlyset.dk/guds-tjeners-tale/

Er du på vildspor...

https://mennesketogislam.dk/hvis-et-barn-doer-kommer-det-saa-i-himlen-eller-i-helvede/

Lad os tænke over tingene...

https://vandrermodlyset.dk/14-religioese-retninger/

Jeg arbejder videre...

https://isha.sadhguru.org/uk/en

https://eckharttolle.com/

https://www.larsmuhl.dk/

Mon det kan blive meget bedre ler Hvem kalder på dig...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37715 - 26/11/2022 15:49 Re: korrigere misforståelser [Re: somo]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Der er ikke det der ligner SPIRITUALITET i alle dine indlæg gennem årene. Tydeligvis forstår du slet ikke de forudsætninger som ægte SPIRITUALITET bygger på - nemlig

1):

der hvor der er ægte SPIRITUALITET er der altid også FRIHED

2):

Ingen bøger hellige skrifter - kan stå imellem den spirituelle relation mellem Gud og mennesket.

Mange muslimer har en ægte SPIRITUALITET med inde over deres forståelse islam - men du Somo har ikke det der ligner - du kan slet slet ikke være med her.

-0-0-0-

Bertrand Russell compares Islam to Communism (1920)

“Among religions, Bolshevism is to be reckoned with Mohammedanism rather than with Christianity and Buddhism. Christianity and Buddhism are primarily personal religions, with mystical doctrines and a love of contemplation. Mohammedanism and Bolshevism are practical, social, unspiritual, concerned to win the empire of this world. Their founders would not have resisted the third of the temptations in the wilderness. What Mohammedanism did for the Arabs, Bolshevism may do for the Russians. As Ali went down before the politicians who only rallied to the Prophet after his success, so the genuine Communists may go down before those who are now rallying to the ranks of the Bolsheviks. If so, Asiatic empire with all its pomps and splendors may well be the next stage of development, and Communism may seem, in historical retrospect, as small a part of Bolshevism as abstinence from alcohol is of Mohammedanism."

― Bertrand Russell, The Practice and Theory of Bolshevism (1920), Part I. The Present Condition of Russia, Ch. IX: International Policy, p. 106

The Practice and Theory of Bolshevism, first published in 1920, is Bertrand Russell's critique of the Communist system he witnessed in the Soviet Union. Russell, an early proponent of certain and broad Communist ideals, believed that the future happiness of humanity depended upon restructuring the way production and business were run. The Bolsheviks, however, according to Russell, pursued these goals with a murderous and cruel dogmatic manner, rather than with a free, peaceful and idealistic hope that nurtured and specifically targeted the individual, and not necessarily reduced itself to the collective's needs and wants. Russell was also staunchly opposed to the way that Bolshevism, in his view, can be understood as a religion, with practices and beliefs that could brook no doubt. This, he determined, for example, was no better than the revealed and stagnant dogma of the Catholic Church, which he strongly opposed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#37718 - 26/11/2022 17:14 Re: korrigere misforståelser [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Hvad har vi brug for ler

🍷🍷🍷

Er du blevet sendt ned på jorden, for at tale med os andre om tingene blinker




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37740 - 27/11/2022 12:46 Re: korrigere misforståelser [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1456

Sandheden er, at kristendommen, ligesom buddhismen, gemmer sig bag spiritualitet
Det er en falsk maske i verden
men de skruppelløse idioter bliver ved med at køre og levere herreløse får til slagteriet.



Monks With Guns: Opdagelse af buddhistisk vold
Udgivelsen af ​​Buddhist Warfare, en bog, jeg redigerede sammen med Mark Juergensmeyer, er en bittersød oplevelse, da den markerer kulminationen på en rejse, der begyndte med en udforskning af de fredelige aspekter af buddhismen for kun at ende med at skildrede dele af dens mørke side. Denne rejse, som tærede meget af de sidste seks år af mit liv, begyndte i 2003, da min kone og jeg tilbragte lidt over et år i Thailand. Det var da, jeg begyndte at forske i buddhistisk social aktivisme, som skulle være emnet for min afhandling.



Buddhister kæmper ikke uden tro, og de afskyelige massakrer, som de udfører mod forsvarsløse muslimer i Østasien, stammer fra deres tro på, at ingen anden, der har opnået graden af ​​oplysning og er mindre end en myre, og morderen ikke dannes et mentalt billede af de myrdede (som deres elever lærer os, der fremmer loven om tiltrækning og væsenets kraft), fordi det ikke engang eksisterer, så der er intet galt i at dræbe det for at bevare balancen i universet.




Overvej princippet om buddhistiske gejstlige i at dræbe modstandere! De hævder, at det at dræbe dem, der ikke tror på deres tro, er en slags barmhjertighedsdrab for at rense sig selv i Helvede og overføre deres sjæle til sandhedens rige, for det betragtes faktisk ikke som mord. Det er ikke anderledes end at udslette et uhelbredeligt sygt dyr. Dette er en farlig undskyldning, som de gemmer sig bag for at høste menneskeliv, især muslimer, som de gjorde og gør i Thailand og Burma.

Der er et andet princip, hvorved buddhistiske munke retfærdiggør at dræbe deres modstandere, som er buddhismens tro på, at eksistensen blot er en illusion, og at sandheden kun opfattes ved at opnå nirvana (dvs. udslettelse i Gud). Derfor; For alle, der ikke tror på buddhismen og ikke er oplyst af dens lys, så er det ikke et rigtigt drab at dræbe ham i dette liv. Fordi det er en ulykke i illusionens rige. Disse ofre, som blev slagtet af munke, omtales i buddhistisk teologi som "icchantika", hvilket betyder: tilsløret fra lyset
I bogen "Sostitamati Baribricha" - der beskrives som guiden til "hvordan man dræber med visdommens sværd" - viser Buddhas oplyste "Manjushri" at den dræbte kun er et navn og en idé, og hvis morderen er i stand til at rense sit sind for disse tanker og navne under drabet, så betragtes dette ikke som mord. Der er snarere intet drab, og heller ikke en morder over for sandheden, fordi "der er intet sværd, karma eller straf, ” men det er snarere et spørgsmål om fantasi.



Siden min første erkendelse i 2004 begyndte jeg at se kritisk på mit tidligere perspektiv på buddhismen – et perspektiv, der beskyttede en omfattende og historisk dimension af buddhistiske traditioner: vold. Bevæbnede buddhistiske munke i Thailand er ikke en undtagelse fra reglen; de er nutidige eksempler på en lang historisk forrang. I århundreder har munke stået ved roret eller bevæbnet i rækken af ​​krige. Hvordan kunne dette være tilfældet? Men endnu vigtigere, hvorfor havde jeg (og mange andre) troen på, at buddhisme = fred)?

Buddhistisk propaganda

Det var da, jeg indså, at jeg var en forbruger af en meget vellykket form for propaganda. Siden begyndelsen af ​​1900-tallet har buddhistiske kloster-intellektuelle som Walpola Rahula, D. T. Suzuki og Tenzin Gyatso, den fjortende Dalai Lama, arbejdet på at øge vestlig bevidsthed om deres kulturer og traditioner. Derved præsenterede de specifikke aspekter af deres buddhistiske traditioner, mens de udelod andre. Disse buddhistiske munke var ikke alene i denne fremstilling af buddhismen. Som Donald S. Lopez Jr. og andre gribende har vist, fulgte akademikere hurtigt trop, så den amerikanske populærkultur i 1960'erne ikke længere skildrede buddhistiske traditioner som primitive, men som mystiske.

Alligevel fjernede disse mystiske skildringer ikke den vestlige forståelses todimensionelle natur. Og selvom det bidrog til buddhismens historie, frarøvede denne præsentation af en overjordisk buddhisme i sidste ende buddhister for deres menneskelighed.

Thupten Tsering, medinstruktøren af ​​"Windhorse", indkapsler virkningerne af todimensionel skildring i et interview fra 1999 med New York Times. "De ser tibetanerne som søde, søde, hjertevarme. Jeg siger til folk, når du skærer mig, bløder jeg ligesom dig."

I et forsøg på at bekæmpe dette synspunkt og humanisere buddhister, sammensatte Mark Juergensmeyer og jeg en samling kritiske essays, der illustrerer buddhismens voldelige historie på tværs af Mongoliet, Tibet, Japan, Kina, Korea, Thailand, Sri Lanka og Indien .

Vores hensigt er ikke at argumentere for, at buddhister er vrede, voldelige mennesker – men snarere at buddhister er mennesker og dermed deler det samme menneskelige spektrum af følelser, som omfatter hang til vold.


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\






kristne


Kristne følger ikke engang deres egen såkaldte Gud, hvordan skulle de vide budskabet om kærlighed. I Mathew profeten Jesus PBUH nævnte, at han ikke kom for at afskaffe loven eller profeter, men se på kristne, følger de nogen af ​​budene. Kristne vælger de bud, de skal følge. Uanset hvad de kan lide, følger de, og hvad de ikke gør, siger de blot, at det ikke er relevant for dem. Først og fremmest forstå kristendommen, hvis den virkelig giver et budskab om kærlighed.


Sidste efterår lagde hollandske spøgefugle et cover fra en Koran over en bibel og bad derefter forbipasserende om at læse op af homofobiske, voldelige eller sexistiske passager, der krænker moderne moralske følsomheder. Teksterne chokerede folk, der aldrig havde fordybet sig i bibelskribenternes jernalderverden, en verden, hvor døtre kan sælges som seksuelle slaver, og de fleste af os fortjener dødsstraf: du inkluderet. Med én tælling har Koranen kun 532 grusomme eller voldelige passager, mens Bibelen har 1.321.

herunder støtte til terrorisme, der konkurrerer med de mest modbydelige grusomheder begået i Allahs navn. Terrorisme er notorisk vanskeligt at definere. Nogle begrænser terrorhandlinger til dem, der begås ulovligt af grupper, der søger social magt. Andre hævder, at staten selv systematisk kan terrorisere en civilbefolkning. James Poland, forfatter til Understanding Terrorism, definerer terrorisme som et middel (intimidation) til et mål (social kontrol over en anden end offeret): Terrorisme er det overlagte, bevidste, systematiske mord, kaos og trusler om uskyldige for at skabe frygt. og intimidering for at opnå en politisk eller taktisk fordel, normalt for at påvirke et publikum.

Vores jernalderforfædre, der skrev Bibelen, manglede sprængstoffer og evnen til at sprede grufulde billeder via massemedier. De manglede jetliner og droner og napalm og nervegas. Men de forstod bestemt massetræmning som et værktøj til social kontrol, og de helligede deres egne terrortendenser ved at projicere de samme tendenser på Gud selv. Her er nogle terrorhandlinger fra Bibelen.



1. I Bibelen kontrollerer Gud mennesker ved at regne død, ødelæggelse og rædsel ned over dem, der trodser eller vrede ham.

Jeg dræber ... jeg sårer ... jeg vil gøre mine pile fulde af blod og mit sværd skal fortære kød. Sådan siger Jahve i Femte Mosebog 32:39-42, og dette er ingen uvirksom trussel. Du har hørt historien om Noas syndflod og om den ild, Gud regner ned over Sodoma og Gomorra, og om Egyptens 12 plager, men vidste du, at i Bibelen dræber Gud 158 gange? Den fulde liste kan findes i Steve Wells bog, Drunk With Blood. Ligesom ISIS optræder Gud nogle gange som en bøddel med laserfokus, som når han dræber en baby for at straffe kong Davids seksuelle utroskab (2 Samuel 12) eller slår til døde et par, der fejlagtigt hævder at have givet deres penge til kirken (ApG 5:1-10). Men også, han anretter ofte død og ødelæggelse over dem, der tilfældigvis er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, eller som er født ind i den forkerte kultur. For eksempel, når den samme kong David gennemfører en forbudt folketælling, giver Gud ham et valg af straffe: Tre års hungersnød, tre måneders angreb fra nabostammer eller tre dages pest. David vælger pesten, som dræber 70.000 israelitter, som ikke havde gjort andet end at lade sig tælle (1 Krønikebog 21:1-17). "

Og listen bliver ved og ved, men det her er allerede godt nok.
Top Svar Citer
#37741 - 27/11/2022 12:48 Re: korrigere misforståelser [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1456

Lad os tale om islam og hvorfor folk konverterer til det. Hvis islam ifølge nogle mennesker giver et budskab om krig, had osv., hvorfor så forlader alle disse mennesker den fredelige religion kristendommen og tilslutter sig islam.



Napoleon Bonaparte
Jeg håber, at tiden ikke er langt væk, hvor jeg vil være i stand til at forene alle de kloge og uddannede mænd i alle landene og etablere et ensartet regime baseret på Koranens principper, som alene er sande, og som alene kan føre mennesker til lykke.

Sir George Bernard Shaw
Jeg har altid holdt Muhammeds religion højt på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der for mig forekommer at besidde den evne til at assimilere til eksistensens skiftende fase, som kan appellere til enhver tidsalder. Jeg har studeret ham - den vidunderlige mand, han må kaldes menneskehedens frelser.


Jeg tror, ​​at hvis en mand som ham skulle påtage sig diktaturet i den moderne verden, ville det lykkes ham at løse dens problemer på en måde, der ville bringe den tiltrængte fred og lykke: Jeg har profeteret om Muhammeds tro, at det ville være acceptabelt for morgendagens Europa, som det begynder at være acceptabelt for Europa i dag.

H.G. Wells
Den islamiske lære har efterladt store traditioner for retfærdig og skånsom omgang og opførsel og inspirerer folk med adel og tolerance. Dette er menneskelige læresætninger af højeste orden og på samme tid praktisk gennemførlige. Disse læresætninger skabte et samfund, hvor hårdhjertethed og kollektiv undertrykkelse og uretfærdighed var det mindste sammenlignet med alle andre samfund, der gik forud... Islam er fyldt med mildhed, høflighed og broderskab




Islam er en omfattende livsstil til at vejlede menneskeheden og løse dens problemer

Samt profeten Muhammeds barmhjertighed, fred være med ham, med mennesker, uanset om det er venner eller fjender
Hvorimod andre systemer har undladt at løse menneskehedens problemer



Vi fortæller islams fjender, hvor er halshugningen, den dårlige behandling af kvinder og den dårlige behandling af ikke-muslimer

Jeg råder dem til at studere den tolerante islam, fordi islam ikke har noget at gøre med folks forkerte skikke og traditioner

Jeg råder dem til at se på deres blodige bøger og deres blodige politik over for verden
Behandling af ikke-muslimer i islam

Den generelle politik i islam er at garantere fulde rettigheder til ikke-muslimske befolkninger, og derfor fik folk, der abonnerer på andre religioner, fulde borgerrettigheder i kraft af Koranen og gennem anvendelsen af ​​profeten Muhammed (fred være med ham). Ikke-muslimske befolkninger, der bor i muslimske samfund, fik fredeligt og velstående liv ved at garantere sikkerhed for både deres liv og ejendom og fik betegnelsen "ahl al-Dhimma", som betegner de mennesker, som muslimer har en aftale med eller deres ansvar. personlig sikkerhed og sikkerhed for deres ejendom varetages af den muslimske stat.


Muslimer fik under strenge straffe forbud mod at overtræde og misbruge chartrets bestemmelser. Profeten Muhammed var stejlt på at sikre religiøs frihed til ikke-muslimer i hele den islamiske stat, og af denne grund sendte han instruktioner til fjerne muslimske guvernører om ikke at beskatte dem uretfærdigt eller tvinge dem til at opgive deres tro. Deres kirker og helligdomme kunne ikke rives ned og erstattes af moskeer eller huse for muslimer. Desuden blev muslimer bedt om at samarbejde med kristne, hvis de skulle have brug for hjælp til reparation af deres kirker eller klostre eller andre forhold relateret til deres religion.

Profeten Muhammed var opsat på at give religiøse minoriteter tilstrækkelig retlig autonomi, hvilket var et grundlæggende kendetegn ved det islamiske retssystem. Ved at give religionsfrihed til forskellige religiøse grupper, mente profeten at opstille retningslinjer for, hvordan vi skulle behandle hinanden retfærdigt, hvilket fører til forebyggelse af blodudgydelse og krige blandt nationer. Profeten havde gennem hele sit liv en vedholdenhed i formålet med at etablere fred mellem nationer ved at underskrive forskellige pagter og traktater for at sikre fredelig sameksistens og sikkerhed for alle mennesker. Dette er bevist gennem pagter som Hudayibiyah-freden og Taif-traktaten.


Et andet berømt eksempel er Najran-traktaten, som blev leveret til kristne i Najran og det omkringliggende område. Dokumentet lyder: "Til de kristne i Najran og dets omkringliggende territorier er Guds sikkerhed og hans profets løfte udvidet for deres liv, religion og deres ejendom - til nutiden såvel som de fraværende, og andre derudover, der skal der ikke være nogen indblanding i udøvelsen af ​​deres tro eller deres overholdelse eller nogen ændring i deres rettigheder og privilegier, ingen biskop må fjernes fra sit biskopråd, heller ingen præst fra sit præstedømme eller nogen munk fra sit kloster, og de skal fortsætte med at nyd alt stort og småt, da hidtil intet billede eller korshal er blevet ødelagt, de skal ikke undertrykke eller undertrykkes; de skal ikke udøve rettighederne til blodhævn som i uvidenhedens dage, ej heller skal de kræves at sørge for forsyninger til tropper".



What non muslims said about the Prophet of islam - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=HHbZYPY5zNM




Redigeret af somo (27/11/2022 12:50)
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 25 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 25 >


Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 10:30
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Mand, der satte ild til sig selv i New Y..
20/04/2024 09:53
Skidt kvalifikation sender Magnussen lan..
20/04/2024 09:49
Forsvarsmesse mødes af pacifister: Jeg ..
20/04/2024 09:27
Taylor Swift skriver historie efter udgi..
20/04/2024 09:25
Nyheder fra Religion.dk