annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 15 1 2 3 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2570 - 05/08/2008 21:19 Den Skyldfri Verden
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hejsa Venner.

Jesus fortæller i EKIM:

Hvis du ikke følte dig skyldig kunne du ikke angribe, for fordømmelse er roden til angreb. Det er at eet sind dømmer et andet til at være uværdigt til kærlighed og fortjene straf. Men heri ligger splittelsen. For det sind der dømmer, opfatter sig som adskilt fra det sind der dømmes, og tror at det ved at straffe et andet vil undgå straf. Alt dette er kun sindets vildledende forsøg på at fornægte sig selv, og slippe for straffen ved at fornægte. Det er ikke et forsøg på at opgive fornægtelse, men at holde fast ved den. For det er skyld der har skjult Faderen for dig, og det er skyld der har drevet dig til vanvid.
Accepten af skyld ind i Guds Søns sind var begyndelsen på adskillelsen, ligesom accepten af Soningen er dens afslutning. Den verden du ser, er det vildledende system lavet af dem der er blevet vanvittige af skyld. Se omhyggeligt på denne verden, og du vil indse at det er således. For denne verden er symbolet på straf, og alle de love der synes at styre den, er dødens love. Børn fødes ind i den igennem smerte og i smerte. Deres opvækst er ledsaget af lidelse, og de lærer om sorg og adskillelse og død. Deres sind synes at være fanget i deres hjerne, og dets magt at forfalde hvis deres kroppe såres. De synes at elske, men de svigter og bliver svigtet. De synes at miste det de elsker, måske den mest sindsyge tro af alle. Og deres kroppe visner hen, opgiver ånden og lægges i jorden, og er ikke mere. Ikke een af dem har ikke tænkt, at Gud er grusom.
Hvis dette var den virkelige verden, VILLE Gud være grusom. For ingen Fader kunne udsætte Sine børn for dette som prisen for frelse, og VÆRE kærlig. KÆRLIGHED DRÆBER IKKE FOR AT FRELSE. Hvis den gjorde det, ville angreb være frelse, og det er egoets fortolkning, ikke Guds. Kun skyldens verden kunne kræve dette, for kun de skyldige kunne forestille sig det. Adams >>synd<< kunne ikke have rørt nogen, hvis ikke han havde troet det var Faderen Der drev ham ud af paradiset. For i den tro gik hans viden om Faderen tabt, siden kun de der ikke forstår Ham kunne tro dette.
Denne verden ER et billede på korsfæstelsen af Guds Søn. Og indtil du indser at Guds Søn ikke kan korsfæstes, er det den verden du vil se. Men du vil ikke indse dette før du accepterer den evige kendsgerning, at Guds Søn ikke er skyldig. Han fortjener kun kærlighed, fordi han kun har givet kærlighed. Han kan ikke fordømmes, fordi han aldrig har fordømt. Soningen er den sidste lektion han er nødt til at lære, for den lærer ham, at fordi han aldrig har syndet, har han intet behov for frelse.

Kærligst Jan.
Top Svar Citer
#2877 - 14/08/2008 20:54 Re: Den Skyldfri Verden [Re: serotonin]
Veulf Offline
ny
Registeret: 14/08/2008
Indlæg: 18
Hvorfor skriver du "Guds søn" mener du Jesus af Nazarath?
_________________________
Ateist weblog
Top Svar Citer
#2892 - 15/08/2008 09:09 Re: Den Skyldfri Verden [Re: Veulf]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hvem er Jesus af Nazarath?
Top Svar Citer
#2893 - 15/08/2008 09:35 Re: Den Skyldfri Verden [Re: serotonin]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland
Indsendt af: serotonin
Hejsa Venner.

Jesus fortæller i EKIM:



Kære Jan.

Jeg er muligvis lidt tungnem, men jeg har endnu ikke forstået, hvad det er du mener, når du af og til begynder et indlæg som angivet ovenfor.

Jeg er klar over, at EKIM står for 'Et kursus i mirakler'. Når du så refererer, hvad Jesus fortæller, er der så tale om tekster, der står i grundbøgerne for dette kursus?

Eller går kurset ud på at bringe én i en sådan bevidsthedstilstand, at man oplever Jesus som fortæller, og at det så er disse fortællinger, du refererer?

Thi det, som du beretter, er jo ikke taget fra evangelie-teksterne.


Med venlig hilsen

Kristian



_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#2906 - 15/08/2008 11:34 Re: Den Skyldfri Verden [Re: Kræn-P]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej Kristian.

Efter min oplevelse af det du skriver her på debatten, og også det jeg har læst af dig på Religion.dk, så virker du bestemt ikke tungnem. smiler

EKIM bygger på en kanalisering af Jesus, hvor Jesus korrigere de misforståelser og misfortolkninger hans budskab i sin tid af menneskets ego blev udsat for.

EKIM er en vejledning i, hvordan det er muligt at komme i kontakt med Helligånden i det rette-sind, og ja, det er egentligt ikke nødvendigt at man tror på at det er Jesus der taler i EKIM, da EKIM og navnet Jesus også blot er symboler, eller form.

Kurset går i sin enkelthed ud på, at fjerne(ophæve) frygten i sindet, da frygt altid er det som blokere for kærligheden(sandheden).

Personligt tror jeg på det er Jesus som er formidler af budskabet i EKIM, da jeg ikke tror det ville være muligt for et menneske der identificere sig med kroppen, at have den indsigt i det som sker på det metafysiske-plan, som EKIM´s fuldkomne ikke-dualistiske budskab vidner om.

Evangelierne vidner om menneskets fortolkninger baseret på egoets´s tankesystem, og det er meget enkelt at kunne skelne imellem hvad der i sandheden kommer fra Jesus og hvad der ikke gør.

Et sind der går på kompromi med sin sande fuldkomne eenhed med Gud, vil også tro på ideen om adskillelse, og frygt og dualitet vil så også tolkes ind i virkeligheden, og opfattelsen som afspejler denne tåbelige ide, vil så bygge på noget der ikke er i overenstemmelse med virkeligheden. Virkelighed som afspejler Gud, er fuldkommen eenhed og helhed.

EKIM er bygget helt nøje op omkring den måde sindet fungere på, og det tager højde for at sindet i sin vildfarelse(sindets identifikation med egoet, form, kroppen), oplever sig selv som noget konkret, ja, hvilket den fysiske verden jo meget godt vidner om.

Alt det sindet har misskabt i sin illusoriske tilstand af frygt, omfortolker Jesus/Helligånden på een sådan måde, at det er muligt at se på det uden frygt, og når bevidstheden ikke er præget af frygt, så er det også muligt at kunne se klart.

Og meget banalt går det ud på, at forstå hvad der giver mening og hvad der ikke giver mening.

EKIM er bygget op omkring en tekstbog, der indeholder det teoretiske(ideer og principper), og så er der en vejledning i hvordan disse ideer og principper anvendes(arbejdsbogen) i praksis i ens liv.

Det fundamentale for den lærer som er i EKIM, er tilgivelse. Altså at man lærer at praktisere tilgivelse, og benytter verden som det "klasseværelse" hvor dette læres. Valget består altid imellem at tilgive eller at dømme.

Når der dømmes, så opleves det altid ubevidst som om sindet angriber virkeligheden, og ja, så har sindet fået den overbevisning(som det har lært af egoet), at angreb virkelig kan forefindes. Hvis sindet er i stand til at angribe, så tror det også på at det selv kan angribes, og ja, der har vi så illusionen om sårbarhed, frygt.

Alt hvad troen på adskillelse afføder, er baseret på frygt, og det gør at sindet misskaber udfra den årsags/virknings lovmæssighed der afspejler skabelse(udvidelse, og udvidelse skal forståes som noget der er evigt, hvilket det er meget, ja, umuligt at forstå forstandsmæssigt). Misskabelse er ifølge EKIM det samme som projektion.

Når adskillelse ses som virkeligt, så vil skyldfølelse også opleves som virkeligt(ikke at det er virkeligt, men den psykologiske oplevelse fremtræder meget meget virkeligt).

Sindet er fuldkommen abstrakt, og egentligt så er den faktiske oplevelsessfære i sindet, og ikke udenfor sindet som menneskets bevidsthed opleves. Bevidsthed knyttes til form, og så har mennesket det med at forbinde det indre med noget ydre. På den måde erkender mennesket ikke sig selv(følelser og tanker) direkte, og det gør så også at årsag og virkning opleves som adskilt. De følelser og tanker som vi ikke vil erkende i os selv, og som i virkeligheden er årsag til det vi oplever, ses oftes som noget der er adskilt fra os selv, og ja, så har mennesket det med at antage en offer-rolle overfor deres egne tanker(eller i virkeligheden er det den ubevidste reaktion på noget der ikke er sandt).

Jeg tænker at målet for mig er indre fred, og så må jeg se på alt det som forhindre mig i at have indre fred. Jeg har nu oplevet at vejen i sig selv er fyldt med oplevelser af eenhed, kærlighed, tryghed, glæde, og ikke mindst sjov og ballade med mine kære medmennesker. smiler

For mig er det der er sandt, altid en afspejling af indre fred. Og det gør det meget enkelt at erkende hvad der er sandt og hvad er falsk. Det svære består i at acceptere det der er sandt, og ikke gå på kompromi.

Som Jesus siger, så er det indholdet der er det vigtigste, og hvis nogen ville have det svært ved at acceptere at det skulle være Jesus der taler i EKIM, så kunne man blot bruge et andet navn som ville være lettere at acceptere.

Budskabet er universelt, og nogen har lettere ved at acceptere nogle former frem for andre, og sådan vil det være indtil at det forståes, at det er indholdet der er budskabet og ikke formen.

Dette forstod de ikke for 2000 år siden, og derfor blev der lagt vægt på form og ikke på indhold, hvilket skabte splittelse og adskillelse, og ja, var så et udtryk for at mennesket valgte at lytte til egoet og ikke ånden.

Håber du har det godt kære Kristian, og at du kan bruge mit svar.

Fjing fjong og ding dong. smiler

Kærligst Jan.







Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 15 1 2 3 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk