annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36442 - 17/07/2022 15:01 Re: Alting har en tid [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
Trosfrihed er for mig en side hvor man kan blive trosfri
Mener du dermed: Fri fra at tro eller fri til at tro?

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36444 - 17/07/2022 17:30 Re: Alting har en tid [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Almindelige symptomer på skizofreni er:

hallucinationer.

vrangforestillinger.

tankeforstyrrelser, tankemylder og forstyrret sprog.

uro og problemer med at sove.

depression og angst.

problemer med at sortere i sanseindtryk og fx sortere baggrundsstøj fra.

indadvendthed og forandringer i følelseslivet.

-0-0-0-0-

Tankevækkende

Og endnu mere tankevækkende når disse symptomer kobles sammen med religiøsitet - så får vi den her skræmmende cocktail


Problemstillingen er omtalt i bibelen flere steder - Paulus forholder sig til problemstillingen religiøs uforståelig vanvids tale.

Det virker nedbrydelig - det nedbryder mere end det bygger op. Menigheden lider under disse indslag der fuldstændig vil kunne opløse menigheden.

Paulus var en mild mand - meget overbæren og barmhjertig og omsorgsfuld overfor det han kalder for svag tro. Hvis man fx ikke var særligt grundfæstet i Sandhedens Ånd - i Kristus og man blev forført og vildledt af det dæmoniske - onde ånder.


-0-0-0-

Jeg mener vi har et kollektivt moralsk ansvar overfor Gerth's debat adfærd.

Rent menneskeligt bør vi sige fra også for Gerth's egen skyld - det vil aldrig tjene Gerth at han ikke lærer at der er grænser for hvordan man kan opføre sig blandt andre mennesker. Og det er vores moralske kollektive ansvar.

Vi kan ikke tillade passivt at se på og lade det forblive upåtalt.


Indlæg efter indlæg der ingen mening giver - og som ville dumpe selv i folkeskolens 9 og 10 afgangsprøve bliver vi overdænget med. Samtidig med at manden taler ned til os andre og fremstiller sig selv som den store åbenbaring.

Dette har stået på nu i et par år og det tager til i styrke og stadig giver det ingen mening som der ej heller er kommet opbyggelige konstruktive samtaler op at stå mellem os og ham.

Men stadig opfører han sig som om det er os der har et problem og ikke ham.


-0-0-0-0-

Det nemmeste ville være at lukke øjnene - se imellem fingrene med at spalterne her på Trosfrihed fyldes mere og mere med mandens på den ene side 1): infantile seksuelle krænkelser af andre mennesker og ham selv (han gør jo sig selv til grin) og 2): religiøs usammenhængende volapyk der overhovedet ingen god mening giver - men som bare vokser og vokser - fuldstændig tager magten fra ham.

Nogen må have modet til at gribe ind.


-0-0-0-0-

Vores moderne samfund lider under et forfærdeligt kollektivt moralsk svigt.

Vi må ikke gribe ind overfor nogen længere - og ingen tør påtale noget længere - ja et forfærdeligt kollektivt moralsk ansvars svigt er blevet normen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36445 - 17/07/2022 18:39 Re: Alting har en tid [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Simon:

Gu' vè om denne evigt omtalte café ikke snarere burde hedde Café Beelzebub - man får fra denne "poet" tit indtrykket af, at den lige så ofte omtalte "satan" ligger og roder i underbevidstheden som en driftsimpuls der bare afventer udfoldelse..;)


Profetisk pletskud om hvordan det nok ville gå manden.

Samme tanke har jeg også selv haft.

Det er jo også jungiansk psykologi for begyndere at det en dag før eller siden vil vise sig at alt det lort det lykkes en at få projiceret ud i andre nok faktisk bor og hører hjemme i en selv.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36446 - 17/07/2022 19:45 Re: Alting har en tid [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du mener dig berettiget til at stille en psykiatrisk diagnose på en deltager her på Trosfrihed.dk.
Det er du ikke - allerede af den grund at du ikke har den faglige kompetence dertil.

Du skriver:
Citat:
Jeg mener vi har et kollektivt moralsk ansvar overfor Gerth's debat adfærd.

Rent menneskeligt bør vi sige fra også for Gerth's egen skyld - det vil aldrig tjene Gerth at han ikke lærer at der er grænser for hvordan man kan opføre sig blandt andre mennesker. Og det er vores moralske kollektive ansvar.

Vi kan ikke tillade passivt at se på og lade det forblive upåtalt.
Min kommentar:
Der eksisterer ikke noget "kollektivt moralsk ansvar" hvormed debatdeltagere kan fordømme en anden deltager.
Den eneste, der har et ansvar for, hvad debatdeltagere tillades at skrive, er Admin.

Det tror jeg, du skal glæde dig over, for hvis der eksisterede et sådant kollektivt ansvar, ville du selv i høj grad være i farezonen pga. af dine hyppige udtalelser om, at debatdeltagere er "idioter" - og nu også "skizofrene".

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36447 - 17/07/2022 21:16 Re: Alting har en tid [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Der eksisterer ikke noget "kollektivt moralsk ansvar" hvormed debatdeltagere kan fordømme en anden deltager.
Den eneste, der har et ansvar for, hvad debatdeltagere tillades at skrive, er Admin.


Jeg er lodret uenig med dig.

Jeg mener som Paulus at man ikke skal slæbe folk for retten men at folk indbyrdes skal kunne snakke om tingene og finde ud af en løsning.

Paulus undrede sig over at folk i meninghederne slæbte hinanden for retten - han opfordrede til at de fandt ud af tingene indbyrdes uden disse drastiske tiltag som at føre retssager imod hinanden.

Også i skolegården (ja overalt) mener jeg at vi har et kollektivt moralsk ansvar når vi står overfor destruktiv meningsløs adfærd.


Hvis folk turde blande sig og leve op til deres kollektive moralske ansvar var der mange forfærdelige ulykker der kunne undgås, lige fra drab og vanvids bilisme og bilkørsel i påvirket tilstand til ødelæggende normløs og disrespektfuld skammelig krænkende opførsel som vores Gerth der som et barn leder efter at vi viser ham hvor grænserne går - men ingen føler længere et moralsk ansvar og vi moderne mennesker svigter.

Du Arne svigter Gerth (og han hader dig for at du slisker for ham) - men jeg nægter at svigte ham og derfor fortæller jeg ham hvad der i al fremtid ville kunne gavne ham at forstå.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 3 < 1 2 3 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk