annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 39 af 45 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36280 - 29/06/2022 18:30 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Sandhedens mirakel er for mig:

Vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i NATUREN værens TOTALITET engagement/engagerede tilstedeværelse DASEIN eksistens. - hvor vi lever af naturen - spiser naturen - vores egen produktion af permakultur fødevarer.



Det er paradis på jorden vi skal tilbage til - og det er nødvendigt om vi skal løse miljø (forurening og biodiversitet katastrofen) og klima krisen.

Sandhedens mirakel - det udtryk Arne bruger - og om jeg skal bruge det - betyder det at om vi genopdager vores oprindelige Edens Have tilværelse så vil det være en Sandhedens Mirakel - fordi vi netop har mistet enhver god meningsfuld forbindelse til NATUREN.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36284 - 30/06/2022 16:14 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Jeg er i den tro, at vi er enige om, at meningen med denne nye dialog mellem dig og mig er, som jeg skrev #36273 - 27/06/2022 09:51:
Citat:
Jeg tænker på, om det mon var en idé, at vi begge helt ultrakort afklarede, hvad vi hver især står for.
Her kunne jeg sige, at dét, der betyder noget for mig er: Sandhedens mirakel: Verdens Væren.
Udtrykket: Sandhedens mirakel stødte jeg første gang på i sufien Rumi´s korte digt:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel.
Men selvsamme teg er et slør, der skjuler de evige sandheder.
Jeg kan selvfølgelig nævne meget andet end min overskrift: Sandhedens mirakel: Verdens Væren, men vil vente til du har din.

Når du skriver:
Citat:
Vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i NATUREN værens TOTALITET engagement/engagerede tilstedeværelse DASEIN eksistens. - hvor vi lever af naturen - spiser naturen - vores egen produktion af permakultur fødevarer.
bliver jeg forvirret.
Nemmere går det, når du skriver:
Citat:
Det er paradis på jorden vi skal tilbage til - og det er nødvendigt om vi skal løse miljø (forurening og biodiversitet katastrofen) og klima krisen.
Men er det virkelig din overskrift?
Hvad med din kristendom? Hører den ikke med i din overskrift?

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens væren - agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36285 - 30/06/2022 17:08 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i NATUREN værens TOTALITET engagement/engagerede tilstedeværelse DASEIN eksistens. - hvor vi lever af naturen - spiser naturen - vores egen produktion af permakultur fødevarer.



Hvad er det der forvirrer dig i det ovenfor?

Synes det er meget udførligt forklaret.

Jeg har beskrevet kort hvordan det hænger sammen med mine Paulus læsninger og dermed hænger sammen med at være i KRISTUS. - men et skridt af gangen - først skal jeg jo vide hvad det er der forvirrer dig ved det ovenfor i citations boks - som er hvad jeg ville kalde Sandhedens Mirakel - hvis hvad jeg skriver kunne blive åbenbaret folk i dag - så de kunne begynde at forstå den deres før kulturelle væren til i verden - i naturen - som moderne folk af idag er blevet gjort fremmed overfor - og det er netop denne vores fremmedgørelse overfor vores før kulturelle nære tilhørsforhold og samhørighed NATUREN der gør at vi ufølsomt og i uvidenhed blindt ødelægger vores natur.

Forstod vi hvad jeg skriver ovenfor i citations boks ville det bliver en stor revolution - ny måde at være menneske og civilisation på (derfor jeg godt vil bruge betegnelsen en Sandhedens Mirakel) - der med lethed kunne redde os ud af vores miljø problemer (forurening og biodiversitet katastrofen) og redde os ud af klima krisen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36286 - 30/06/2022 19:38 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hans Krist.
For mig er det forvirrende - og svækkende - at du bruger så mange betegnelser for en væren i pagt med naturen.
F.eks. ordet: dasein, som jeg ikke tror, ret mange kender.
Jeg frygter, at udtryk som den slags skræmmer mange læsere - og potentielle deltagere - væk.

I øvrigt er jeg enig med dig i, at vi mennesker behøver at indse, at vi er en del af naturen og nødvendigvis må indrette os derefter.

Og at finde en attraktiv livsstil, der svarer hertil, det ligger jo ikke lige for her i profitmagernes reklamebrøl på et marked, der trænger sig på fra alle sider.

Ydmyg kærlighed til - og omsorg for - verdens væren, er for mig en følge af, at jeg oplever dens hellige guddommelighed.

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens væren - agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36287 - 30/06/2022 22:45 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Vigtigt er at kunne se jeg går skridtet fuldt ud - ingen får lov til at gemme sig bag agnosticisme eller det guddommelige ikke forklaret eller erkendt - jeg fortæller og redegør præcist hvad det dækker over og hvordan vi bringer os selv i den position at vi erfare det.


Vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i NATUREN værens TOTALITET engagement/engagerede tilstedeværelse DASEIN eksistens. - hvor vi lever af naturen - spiser naturen - vores egen produktion af permakultur fødevarer.



Du forklarer ingenting rigtig - hvad du mener med Sandhedens Mirakel - verdens væren er der ingen der aner noget om ej heller hvordan mennesket når frem dertil.

Jeg fortæller præcist hvordan et menneske igen kan bringe sig selv i det rette forhold til naturen (før kulturelle før teoretiske umiddelbare samspil med naturen) og hvad det guddommelige er, nemlig mennesket og naturen i levende samspil - ressonans og samtale - vores forhold til naturen skal være så tæt at vi lever sammen med naturen - ja at vi overlever ved at spise naturen - den del der er beregnet for os. Eat local and think global. Det meste skal være ude fra haven - det er her vi får vores vitaminer og mineraler og sporstoffer og fiber og langsomme nedbrydelige kulhydrater og de kål arter der forebygger diabetes to. Alle mennesker uanset hvad de laver skal kunne forsyne sig selv med langt de fleste grøntsager og bær og frugter - bare gennem en smule hobby flid efter arbejdstid.

Hvis et menneske ikke selv kan sørge for sin føde vil det intet ane om naturen - der blot vil være abstrakt eller højst noget æstetisk alene - men det kan ingen mennesker leve af.

Vi skal ud og have kontakt igen til hvordan vi mennesker overlever sammen med naturen - det er der de afgrøder og dyr findes hvorigennem vi opretholder livet.


Vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i NATUREN værens TOTALITET engagement/engagerede tilstedeværelse DASEIN eksistens. er for en stor del "før kulturelt" "før teoretisk" - og ja det er igennem at vi opdager os selv som fysiske kropslige biologiske sanselige væsner.

Det er gennem kroppen og dens biologi og sanselighed at vi er forbundet med naturen vore naturlige omgivelser.

Så vi skal ud af hovedet - ud af sindet og spekulationer og teoretiseren og hvordan kommer vi så det???

gennem vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i NATUREN værens TOTALITET engagement/engagerede tilstedeværelse DASEIN eksistens. - hvor vi er i naturen - lever af naturen - spiser naturen - vores egen produktion af permakultur fødevarer.


Vi skal tilbage til det kropslige - det jordiske - det er her Sandhedens Mirakel åbenbarer sig for os - igennem vores før kulturelle før teoretiske umiddelbare samspil og ressonans naturen - også her vi erfarer vores kosmiske TOTALITET - HELHED og HELBREDELSE igennem vores autentiske kropslige sanselige hjertelige centrerethed - KRISTUS'LIGHED - det kosmiske levende menneske.

Dette er den oprindelige måde at være til på i verden - nemlig i naturen eller Edens Have - det jordiske paradis eller paradis her på jorden. Det var før vi blev moralske dømmende og fordømmende hinanden.

Det er så fyldt med de spontane suveræne livsytringer men også tøvende dvælende undrende ærefrygtig sanselighed - sanselig nysgerrighed.

Det er gennem vores kropslighed at vi levendegøres i et samspil med naturen.


-0-0-0-


Kan vi så ikke overlade til landmændene at sørge for føden til os?

Nej de har ødelagt jorden - udslettet alle insekterne og al naturlig balance og mikro organisk liv i jorden - jordlaget. Uhensigtsmæssige ikke bare sterile dyrknings metoder men endda så giftige at alle insekterne og naturlige mikro organismer i jorden forsvinder.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 39 af 45 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk