annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 245 af 245 < 1 2 ... 243 244 245
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43083 - 09/03/2024 19:52 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne om debatregler men her også vedrørende min kritik til en ´spirituel´ naturist i Facebook anderledes troende (hedning), som måske ligesom andre bare fjerner min åndelig gave til folk, hvor jeg prædiker til ham:

+ -
Positivt-negativt

Foresten Biblens GT og NT nævner både billedligt og rationel et eller andet vigtigt om naturen, hvilket er en del af livet og idag må ´grøn omstilling´ behandles som kulturel vigtighed.

-
a) Du viser blanding af sort og hvidt essens billedet i din snak reaktion af ying og yang, men Buddha blev jo ikke halv formørket og Jesus Kristus var ikke et halv lys. Dyrk ikke det onde men forsag dets væsen. De to sider forenes enes aldrig. Kun den ene er fortabt og den anden vinderen. Uhellig krig kalder jeg på den måde for ligesom galskab kamp i sindet ´splittelsen´.
Ligesom hele min ånd og Guddommens (det guddommelige-G) ånd som væren et handler istedet derfor alt om gode ´frugter,´sæd´, ´frø´ og ´dej´- Rigets inklusiv skabelsen sammen med hinanden Ånd.

b) Du påstår ved et lignende Freuds selv (ego)modsigende personlighedsmodel overjeg og desværre også lovreligioner via ordet ´skal´, at: "Således er der en opdagelsesrejse igennem hele livet, som skal æres og værdsættes."

Ligesom om liv, død og genopstandelse havde for mig ´opvågning´ (rejsen) altså en begyndelse og ende fra før og til igen ´hjem´. En sand spirituel lærer selv er ikke eleven. Som åndeligt oplyst er jeg ikke en spirituel vej men bare som hjælp til folks selvhjælp gratis.
Jeg lærer da stadig men kun spontant i ny og næ om praktiske ting og jeres forskellige overbevisninger. Videbegærlig åndelig tørst-sulten eksisterer ikke i mig, fordi jeg har med ´kilden´ Helligånden sindsro (fred) og det gode som jeg uden behov for mere, mere og mere for meget diverse forvirrende informationer angående bud på virkeligheden eller fantasi.
Jeg Er den, jeg er! Selv i Himlen sker en lykkelig uvidenhed ligesom myten om kundskabens træ versus livstræet (visdom). Der er en mening med den ego personlige glemsel blandt andet vedrørende i evigheden et nuet. Med Helligånden er jeg et lys iblandt jeres mørke lignende Biblens vintræ og kristnes juletræ, fordi Ordet renser.
Og om dit ord ´vi´ der findes anderledes end os endda de ældre og gamle, som hjerneskadet, psykisk syge, kriminelle, psykopater, egoister og onde ikke skal/kan/vil en personlig udvikling-afvikling tilmed for dårligt ikke-troende (vantro). Min gudsbevidsheds naturlige identitet Er uforanderlig som blandt andet harmonisk intelligens og kærlighed!

+
Du siger:"og masser af forgreninger på et træ."
Ja, det lyder ligesom om åndeligt arbejde, træning og underholdning i ´hjernen´ om trådes forbindelser forandring med stimuli. Så, spiritualitet virker godt for IQ på forskellige områder."

Om falske og sande budbringere håber jeg, at i synes kritik er ok istedet for skummel sletning af det, tak...
Top Svar Citer
annonce
Side 245 af 245 < 1 2 ... 243 244 245


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk