annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3580 - 26/08/2008 17:39 Re: OM DEBATKULTUR OG DEBATTERRORISME. [Re: Kræn-P]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Det er fuldstændigt korrekt, at jeg har overset Disciples navn, og det beklager jeg selvfølgelig. Jeg plejer ikke at læse anonyme smædeskrivelser særligt grundigt, men der ligger jo heller ikke i mit svar nogen nedgørelse af Disciple, så hvad skade er der egentlig sket.

Hvad Jeppe angår, så har han efterhånden involveret sig i så mange falske identiteter, at jeg tiltror ham hvad som helst.

Jeg har aldrig hævdet at være fejlfri, og hvis Disciple føler sig forulempet af, at jeg har ladet en anden tage æren for hans smædeskrivelse, så undskylder jeg det gerne.

På den anden side synes jeg også, at jeg har fortjent en undskyldning fra Disciple over hans tilsvining af mig, som nu har fundet sted igennem flere indlæg, udelukkende fordi jeg ikke kan acceptere hans konspirationsteori og hans såkaldte bevisførelse.

Jeg accepterer helt disciples ret til at tro så fast på en gud, som han gør, men det ser ikke ud til, at han selv er i stand til at respektere ateister eller anderledes troende. Det er så hans problem.

Men jeg lever selv helt og fuldt op til, hvad der ligger i navnet på denne debat. Det indebærer nemlig ikke blot retten til at tro, hvad man vil, men også den medfølgende pligt til at respektere, at andre har lov til at tro, hvad de vil, uden at blive svinet til.

Der går ingen skår af mig eller nogen anden ved at undskylde, når vi vitterligt har begået en fejl, men det ser ud til, at der er flere her på debatten, som har umådeligt svært ved at få ordet over deres læber.

Jeg har ikke bevidst overset Disciples navn i blindt fjendskab mod Jeppe. Jeg føler ikke fjendskab mod nogen mennesker her på debatten. Min holdning til andre debattører spænder fra stor respekt, sympati, ligegyldighed, irritation, morskab, hovedrysten til lettere foragt iblandet medlidenhed. Alt dette kan læses i mine indlæg.

Hvad giver dig belæg for dine negative udtalelser om mig, Kristian? Føler du, at du selv er fejlfri?

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3582 - 26/08/2008 18:17 Re: OM DEBATKULTUR OG DEBATTERRORISME. [Re: ole bjørn]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland

Kære Ole Bjørn.

Citat:
På den anden side synes jeg også, at jeg har fortjent en undskyldning fra Disciple over hans tilsvining af mig, som nu har fundet sted igennem flere indlæg, udelukkende fordi jeg ikke kan acceptere hans konspirationsteori og hans såkaldte bevisførelse.


Jeg kan med min bedste vilje ikke se, at Disciple har svinet dig til. Du anvender af og til udtrykket tilsvining, når en debatkollega har taget til genmæle imod dine synspunkter. Og ofte er det svært at få øje på, hvad den pågældende egentlig har gjort andet end at fastholde de synspunkter, som han nu engang står for. Vær dog for pokker ikke så ømskindet.

Hvis nogen skulle have en undskyldning, skulle det være Ipso Facto, som du har beskyldt for at have begået et falskneri ved at underskrive et anonnymt indlæg med Disciple's brugernavn. Det har han jo ikke, hvad du blandt andet kan se af Disciple's eget indlæg i denne tråd.

Jeg forstår nu, at jeg har begået en fejl ved at påstå, at du bevidst har overset Disciple's brugernavn som underskrift på indlægget. Fejlen skyldes angiveligt, at du ikke plejer at læse det, som du kalder smædeskrivelser særligt grundigt.

Derfor giver jeg dig hermed en undskyldning, fordi jeg har beskyldt en debatkollega med skødesløse vaner under indenadslæsning for at have overset noget bevidst. Det var naturligvis ufrivilligt, og jeg beklager, at denne tanke ikke strejfede mig.


Citat:
Hvad giver dig belæg for dine negative udtalelser om mig, Kristian? Føler du, at du selv er fejlfri?


Jeg er naturligvis ikke fejlfri, men det har jeg s'gu heller aldrig hævdet. Alene den omstændighed, at jeg er i færd med at begive mig ud i et kævleri på Arena-plan, turde være et klart indicium for, at jeg begår fejl.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#3591 - 26/08/2008 22:48 Re: OM DEBATKULTUR OG DEBATTERRORISME. [Re: Kræn-P]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Kristian.

Rart at se, at du faktisk kan tage ordet undskyld i din mund. Det er absolut et sympatisk træk, selv om din undskyldning skæmmes af, at du beskylder mig for at have skødesløse vaner under indenadslæsning, hvilket er en lodret løgn. Min vane er tværtimod at nærlæse indlæggene.

Det forekommer mig, at du ser på sagen med temmeligt farvede briller. Der er jo ikke tale om en, der tager til genmæle. Disciple går ind i en diskussion jeg har med Jeppe på grund af hans gentagne anvendelse af falske identiteter på debatten, en diskussion Disciple overhovedet ikke har være involveret i.

Her siger han så, at jeg lider af storhedsvanvid, at jeg anser mig selv som ophøjet, at jeg skal komme ned fra den blå luft, ned på jorden, "Sådan ned i øjenhøjde med alle vi andre fornuftige debattører", underforstået at jeg altså ikke er så fornuftig som alle andre debattører.

Et rendyrket, uprovokeret personangreb, der fremstiller mig som arrogant, selvhøjtidelig og ufornuftig. Det kalder jeg et forsøg på tilsvining, men du vil måske udnævne det til et sagligt forsøg på dialog?

Jeg er overhovedet ikke ømskindet, Kristian, og platte angreb som dette kan jeg kun trække på skuldrene af, specielt når Disciple i en anden tråd, hvor han forfægter sin konspirationsteori lader hånt om alle konstaterbare kendsgerninger og saglige argumenter. Der har jeg mødt den samme overlegne og selvhøjtidelige holdning hos ham, fordi jeg jo ikke "kender Gud".

Men Jeppe har ikke krav på nogen undskyldning. Havde det været enhver anden end Jeppe, havde han automatisk fået en uforbeholden undskyldning fra mig for min fejltagelse.

Men her er det først og fremmest Jeppe, der skylder en undskyldning til samtlige debattører for at have bedraget dem med en række falske identiteter. Han skylder en endnu større undskyldning til Sørine Nannestads børn og børnebørn på Færøerne over at have brugt hendes identitet til at tilsvine mig på en internetdebat.

At indlægget samtidigt parodierer den kristne tro og fremstiller den i et latterligt skær, burde snarere få Disciple til at angribe Jeppe end til at gøre fælles front med ham.

Måske du skulle prøve at vende blikket indad, og undersøge dine motiver til det modsætningsforhold, du er ved at oparbejde til mig. Jeg gør mit bedste for at oparbejde interessen for denne debatportal og skabe nye saglige debatter, og det burde også være dit primære mål som ny formand for støtteforeningen.

Mvh

Ole Bjørn ;)



Top Svar Citer
#3595 - 27/08/2008 00:11 Re: OM DEBATKULTUR OG DEBATTERRORISME. [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Ole Bjørn

Du skriver bl.a. til Kræn-P

Citat:
Det forekommer mig, at du ser på sagen med temmeligt farvede briller. Der er jo ikke tale om en, der tager til genmæle. Disciple går ind i en diskussion jeg har med Jeppe på grund af hans gentagne anvendelse af falske identiteter på debatten, en diskussion Disciple overhovedet ikke har være involveret i.
Citat slut.

Kommentar:
Ærlig talt, prøv nu lige at spise brød til. !
Jeg har på intet tidspunkt gået ind i den diskussion, som du har løbende med IPSO FACTO.
Det fremgår tydeligt af de få indlæg jeg har nået at skrive efter jeg tilmeldte mig her på trosfrihed.
Det indlæg jeg ved en fejl begyndte som uinregistreret var direkte henvent til dig OG HAVDE INTET MED JERES DEBAT AT GØRE.

NU MÅ DU LIGE STYRE DIG, hvis det er muligt. cool

mvh
disciple
Top Svar Citer
#3598 - 27/08/2008 04:41 Re: OM DEBATKULTUR OG DEBATTERRORISME. [Re: ole bjørn]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland

Kære Ole Bjørn.

Jeg har læst dit indlæg, men ønsker ikke at knytte kommentarer til det.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen




_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk