annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 20 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34502 - 19/01/2022 16:05 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Tikka

Jeg har læst det og tænker bare, at vi har rigeligt med blod, men et hjerte derimod kniber det med heart

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34503 - 19/01/2022 17:10 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
Jeg har læst det og tænker bare, at vi har rigeligt med blod, men et hjerte derimod kniber det med heart

Hvad har det at gøre med hvad Jesus Kristus var kendt for?

Jesus helbredte og havde bemyndigelse til at oprejse folk, og så forkyndte han om himmeriget - hvad han var sendt til - at frelse de fortabte af Israels hus - og så ofrede han sit liv jo.

***

Top Svar Citer
#34504 - 19/01/2022 19:50 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Tikka

Jeg tænker i disse baner...

http://www.religionrevised.com/forsoningslaeren/

Er du uenig i noget...

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxv/

Citat:
Som det fremgaar af Ardors Beretning, var Judas Iskariot ikke forud bestemt til at forraade Jesus. En saadan Forudbestemmelse er absolut uforenelig med Guds Fader- og Alkærlighed.
Judas alene bærer Skylden, da han handlede af egen fri Villie; den Ældste fristede ham ikke dertil, saaledes som Jesus antog.
Judas hadede Jesu elleve Apostle, der alle undgik ham saa meget som muligt, og ingen af dem forstod den Kærlighed og Omsorg, som Jesus viste ham, da han i hele sin Fremtræden var af en mørk, utiltalende og frastødende Karakter. Den Ringeagt og Uvillie, der bestandig mødte Judas fra de elleve Apostle, vakte til sidst hans Vrede, ikke alene mod Medapostlene, men ogsaa mod Jesus.
Jesus, der ængstedes over Judas’ mere og mere indesluttede Væsen, frygtede for, at han vilde optræde som Angiver og Anklager, hvorfor Jesus ved Afskedsmaaltidet advarede ham mod de onde Tanker, der truede med at overmande ham. Resultatet blev lige det modsatte af det, Jesus tilstræbte og ønskede. Judas blev endnu mere forbitret — og han gik bort for at meddele Raadet, hvor Jesus kunde findes.
Jesu Domfældelse og Død var dog ikke paa nogen Maade afhængig af Judas’ Forræderi. Paa dette Tidspunkt havde flere af Raadets Medlemmer besluttet at fælde Nazaræeren.
I Fortvivlelse over sin Falskhed mod Jesus dræbte Judas sig selv.
De elleve Apostle har alle Skyld i Judas’ Handlemaade; hvis de havde søgt at efterligne Jesu Kærlighed og Mildhed, i den alvorlige Hensigt at gøre Judas til en af deres egne, i Stedet for bestandig at støde ham tilbage, var han neppe bleven det, som han blev: Forræder og Selvmorder.

Fortællingen om de tredive Sølvpenge er Legende.
Visionen i Getsemane Have er ligeledes Legende.
Jesus var sørgmodig ved Tanken om det, der ventede ham, men fuldkommen rolig. Han knælede, medens han bad en inderlig Bøn om Styrke til at møde det kommende. De Apostle, der ledsagede ham her, sov eller hvilede sig, medens Jesus var hensunken i Bøn.
Jesu Ord i Getsemane: „Min Fader! er det muligt, da gaa denne Kalk mig forbi; dog ske ikke, som jeg vil, men som du vil“, er senere hen lagt Jesus i Munden for at give en Forklaring paa, hvorfor Gud ikke frelste sin Søn fra Korsets Død. Ved Ordene: „Ske ikke, som jeg vil, men som du vil“, skulde det bevises, at Jesus frivillig bøjede sig under Guds Villie og at Jesu Død paa Korset var en Forudbestemmelse fra Guds Side. Men Jesus har aldrig udtalt sig saaledes; det faldt ham end ikke ind at bede Gud om Hjælp til at undgaa de truende Lidelser eller den sig nærmende Død.
Fra den Stund, hvor Jesus ikke formaaede at bede for den faldne Broder og derfor ikke sejrede over Mørket, bar han Nederlagets Sorg i sit Hjerte. Dette i Forbindelse med, at han, skønt sikker paa at være Guds Udsending, dog tvivlede om at være den ventede Messias130, prægede hans Forhold baade overfor Mennesker og overfor Gud, og skønt Jesus i sit Jordeliv ofte talte om Tvivlens131 svækkende Indflydelse paa Haabet og Tilliden, tvivlede han dog selv paa dette for ham saa afgørende Punkt. Fastheden i hans Fremtræden og Fastheden i hans Ord blev derfor mindre end paaregnet, ligesom hans eget Gudsforhold led derunder. Det blev af den Grund umuligt for ham at finde en Vej mellem de to for hans Jordeliv givne Yderpunkter, om end Gud, som hans Skytsaand og Leder, paa mange Maader søgte at støtte og vejlede ham. Jesu Sorg over ikke at have naaet det tilsigtede overskyggede mere og mere hans Sind og gjorde ham modløs, saa at han til sidst kun saa een Udvej til at imødegaa Menneskenes Tvivl, Had og Forfølgelse: ved sin Død at bekræfte Sandheden af sin Lære. Og han vandrede mod sin Død uden Angest og uden Vaklen; han indsaa klart, at hans Styrke, hans aandelige Myndighed var for ringe til at sejre over den menneskelige Forblindelse.

Hvilke spørgsmål skal vi stille hinanden heart Lad os tale sammen om det hele...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34505 - 20/01/2022 07:42 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Tikka]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Tikka, hver gang han helbrete nogen så bad han altid til sin far om hjælp til det, så det var Gud der gav ham kraft til at helbrede, og det var ikke bare himmerriget han forkyndte om, det car Guds rige han forkyndte, både i himlen og på jorden.
Det rige som han lærte sine deciple at bede om i mønsterbønden FADER VOR DU SOM ER I HIMLEN, HELLIGT VORDE DIT NAVN TIL OS KOMME DIT RIGE.
Top Svar Citer
#34506 - 20/01/2022 07:48 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
Er du uenig i noget...

Hvis ikke man tror på opstandelsen er der ingen tro.

Ingen er steget op til himlen undtagen den, der steg ned fra himlen, Menneskesønnen.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/3#13

… og som jeg læser bibelen gik Jesus frivilligt i døden.

De var på vej op til Jerusalem, og Jesus gik foran dem. De var rystede, og de, der fulgte efter, var bange. Så tog han igen de tolv til side og begyndte at sige til dem, hvad der skulle ske med ham: »Se, vi går op til Jerusalem, og Menneskesønnen skal overgives til ypperstepræsterne og de skriftkloge, og de skal dømme ham til døden og overgive ham til hedningerne, og de skal håne ham og spytte på ham, piske ham og slå ham ihjel, og tre dage efter skal han opstå.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/mark/10

ja - det ser for mig ud til han nærmest planlægger sin død -

… og forsøger at opfylde skrifterne, som han mente taler om ham – eksempelvis da han i synagogen oplæser fra Esajas
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/luk/4

… og det er vel tydeligt for enhver, han tror, han er guds søn som menneskesønnen, der har været hos gud fra begyndelsen hvortil han skal tilbage efter endt mission –

Derfor elsker Faderen mig, fordi jeg sætter mit liv til for at få det tilbage. Ingen tager det fra mig, men jeg sætter det til af mig selv. Jeg har magt til at sætte det til, og jeg har magt til at få det tilbage. Og det har min fader påbudt mig at gøre.«

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/10#18


… hvor han også vil berede en plads til de af hans disciple der har været hos ham i hans prøvelser – altså også tanken for disse om opstandelse

Om opstandelsen læser vi også om i
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/11

Martha sagde til ham: »Ja, jeg ved, at han skal opstå ved opstandelsen på den yderste dag.«

… og i Daniels bog

Mange af dem, der sover i jorden,
skal vågne,
nogle til evigt liv,

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Dan/12#2


… så opstandelses tanken var ikke ukendt – altså ikke noget Jesus opfandt, men noget han troede på -

Det evige liv – Opstandelses livet er bibelsk det evige liv for nogle og mulighed for andre

... men ellers er han jo også kendt for det der kaldes Bjergprædiken, bøn og sit stærke forhold til sin himmelske far.


***


Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 20 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk