annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 129 af 245 < 1 2 ... 127 128 129 130 131 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34420 - 11/01/2022 15:45 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne: Hanskrist, du har hængt dig selv op på en krog, derved at du skriftligt og offentligt har bevist, at du er en løgner



Hvad gør vi hvis Arne i tiltagende grad bliver et forfærdeligt ubehageligt bekendtskab at forsøge at debattere med?

Jeg elsker en hård debat men at blive kaldt løgner (og citatløgn'er) fordi jeg har tolket og forstået hvad Arne skriver på en måde Arne ikke billiger det vil jeg ikke finde mig i.

Jeg vil ikke finde mig i mandens utallige trusler med injurier søgsmål. Det er fuldstændig ude af proportioner hvordan Arne opfør sig og det bliver værre og værre her de sidste par år, og hvem kan forudsige hvor vi ender?

Var der ikke nogen der kunne tale lidt til mandens samvittighed og fornuftighed.

Som sagt har jeg ikke noget imod en hidsig debat hvor det er substansen af uenigheder der bevares fokus på, men disse ubehagelige person angreb og påstande om at lyve og lave citatløgn og trusler om injurier søgsmål - skal ingen mennesker konstant leve i skyggen af og have hængende over hovedet.

For mig der elsker at drøfte tingene principielt og dybsindigt - gå i dybden med vores tvister og uenigheder - og endevende disse i en analyse der kaster et nyt forklarelsens lys på kristendommen og det religiøse spirituelle - så bliver Arne mere og mere ubehageligt og svært at danse med.

Som om han vil forhindre en dybere refleksion og eftertænkning af hvad pokker det er vi lukker ud i æteren.

Jeg har altid sagt at Arne vil udbrede sig om alt - men han stiller overhovedet ikke kritiske spørgsmål til om det han skriver nu også gir god mening og hænger sammen med resten af hvad han skriver.

Hvis man forlanger lidt hoved og hale i hvad man skriver, at det skal give god mening og der skal være en rød tråd i skriverierne - så kalder han det trostvang og "inkvisitoriske" forfølgelse. Det er slet ikke der jeg overhovedet har mit fokus, men på at vi laver nogle gode analyser af hvad vi skriver.

For min skyld må folk sørme mene som de lyster, men vi må bare forvente og kræve på en debat portal at det vi skriver giver god mening og at vi bliver modsagt og draget til ansvar for vores skriverier, som skal være til kritisk debat. Det er jo netop essensen med Trosfrihed debat portalen at vi skal analysere og endevende vores uenigheder og forskellige synspunkter og møde kritik med mod argumentation, som godt ord igen - altså besvare en kritik, men her er det Arne taler om inkvisitoriske forfølgelser og slår over i grimme ubehagelige personangreb og trusler om injurier søgsmål, frem for at besvare en kritik.

Ingen er så hellige og højt hævet over andre at en anfægtelse deres synspunkter er lig med farlige majestæt og præsident Putin fornærmelser hvor man risikerer injurier søgsmål konstant. Her er Arne et meget ubehageligt bekendtskab og jeg har aldrig mødt noget lignende nogensinde.

Tal til ham - det virker hver gang en af I andre taler til ham.



Hvis I andre ikke engang imellem gi'r Arne er par borgerlige ord med på vejen kan det her ende helt galt. Ja tal til ham - han reagerer hver gang på jeres borgerlige ord til ham, tale til ham.

Det er kun mig han opfør sig dyrisk overfor og fuldstændig mister besindelsen overfor og går amok i en blodrus - med personlige intimiderende påstande og trusler om injurier søgsmål - hvor han glemmer ⚽ - hvad det er vi er blevet uenige om og har fået en flot analyse og drøftelse af op at stå i en spændende skarpsindig analyse.


At det lige er Arne og undertegnede der risikerer at støde frontalt sammen er ikke så mærkeligt da vi er så forskellige som to mennesker kan være - men ikke nok med det vi præsenterer og repræsenterer også to vidt forskellige syn på det religiøse spirituelle. Vi har nærmest ingen forsonende formildende fællesnævner vi kan hvile i.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34421 - 11/01/2022 17:29 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Lige for at være helt sikker på ikke at blive misforstået i mit indlæg #34417 - 11/01/2022 13:49, hvor jeg skrev til Hanskrist:
Citat:
Denne dialog startede med, at den ydmyghed, jeg føler, vi mennesker bør have overfor det guddommelige, forsøgte du at mistyde sådan, at denne ydmyghed efter min mening også skulle gælde for Jesus Kristus, hvilket fuldt og helt er din "opfindelse" - bestemt ikke min! - og efter min mening det glade vanvid.
Altså, Hanskrist påstår, at jeg mener, at Jesus Kristus bør være ydmyg overfor det guddommelige. tosset
Den guddommelige Jesus Kristus ydmyg overfor det guddommelige.
Rent nonsens blinker
Arne.
Top Svar Citer
#34422 - 11/01/2022 17:59 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
SORT SNAK grebet ud af det BLÅ - hvad du skriver Arne (1)* og det hverken kan eller vil eller skal jeg forholde mig til - da jeg ikke med et eneste ord har været inde på noget som helst om ydmyghed i forhold til JESUS KRISTUS eller vi mennesker når det gælder vores Gudsforhold - relation (SPIRITUALITET). Jeg har været inde på hvordan din opførsel/adfærd overfor mig stemte med din afslutnings salut hvert indlæg - men ikke et ord om ydmyghed i forhold til JESUS KRISTUS eller vi menneskers gudsforhold har jeg været inde på.

Hvis du snakke SORT - spilder jeg min tid.


(1)*:


Citat:
Citat:
Lige for at være helt sikker på ikke at blive misforstået i mit indlæg #34417 - 11/01/2022 13:49, hvor jeg skrev til Hanskrist:

Citat:
Denne dialog startede med, at den ydmyghed, jeg føler, vi mennesker bør have overfor det guddommelige, forsøgte du at mistyde sådan, at denne ydmyghed efter min mening også skulle gælde for Jesus Kristus, hvilket fuldt og helt er din "opfindelse" - bestemt ikke min! - og efter min mening det glade vanvid.




Altså, Hanskrist påstår, at jeg mener, at Jesus Kristus bør være ydmyg overfor det guddommelige. tosset
Den guddommelige Jesus Kristus ydmyg overfor det guddommelige.
Rent nonsens blinker
Arne.




Citat:
Arne: Altså, Hanskrist påstår, at jeg mener, at Jesus Kristus bør være ydmyg overfor det guddommelige.
Mit svar - dette emne har jeg ikke berørt med et eneste ord - af flere grunde - det er fx SORT SNAK - jeg kan ikke engang med min gode vilje få det til at give mening og ihvertfald har jeg ikke så meget som berørt den problemstilling som jeg finder være fuldstændig teologisk uforståeligt og jeg har dæleme læst meget teologi men ALDRIG overhovedet mødt den problemstilling.

Og jeg hverken kan eller vil eller skal bevæge mig ind på at drøfte uvedkommende problemstillinger i forhold til vores tvist og debat som ovenikøbet er SORT SNAK.

Her stopper min deltagelse i Arne's forsøg på at afspore samtalen og gøre den uforståelig for alle.

Der er ikke en levende sjæl der nu kan følge med længere. Og det skal de ej heller, de skal kun forholde sig til om det Arne har skrevet igennem årene (2)* om det flugter hvad JESUS KRISTUS bragte i spil i verden, hvilket vi ved at Arne mener det i al væsentlighed gør - det var det svar han gav mig.

(2)*:

Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34423 - 11/01/2022 18:54 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist citerer mig:
Citat:
Arne: Altså, Hanskrist påstår, at jeg mener, at Jesus Kristus bør være ydmyg overfor det guddommelige.
og skriver:
Citat:
Mit svar - dette emne har jeg ikke berørt med et eneste ord - og en hel masse mere.
Men i denne tråd i denne dialog og om dette emne skrev Hanskrist #34348 - 09/01/2022 02:36:
Citat:
JESUS KRISTUS er altså åndshovmodig ifølge Arne.
Og der står noget endnu værre efterfølgende.
Min pc viser det på side 152 i denne tråd.

Jeg undlader at kommentere trist

Arne.
Top Svar Citer
#34424 - 11/01/2022 19:04 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
?




SORT SNAK

Ikke en sjæl forstår rationalet eller hvad det er du forsøger at sige - som intet INTET overhovedet har at gøre med om hvad du har skrevet gennem årene flugter hvad JESUS KRISTUS bragte i spil i verden.

- her sætter jeg en grænse for at leve mig ind i dit vrøvl - som kun har et formål fra din side, nemlig at:

FORPLUMRE og MUDRE det hele til, så ikke et eneste menneske længere kan eller gider følge med i vores debat

Du har igen AFSPORET vores debat


Og det fordi du ikke tør drøfte om det du har skrevet gennem årene flugter hvad JESUS KRISTUS bragte i spil i verden.

Dog har du sagt at det mener du det gør i al væsentlighed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 129 af 245 < 1 2 ... 127 128 129 130 131 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk